Σύμφωνα με μία καθηγήτρια ψυχολογίας του Northeastern University, την Lisa Feldman Barrett, τα συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ), που οι εταιρείες ισχυρίζονται ότι μπορούν να “διαβάσουν” εκφράσεις του προσώπου, βασίζονται σε μία ξεπερασμένη και “απαρχαιωμένη” επιστήμη. Επίσης δήλωσε ότι αυτά τα συστήματα τείνουν να μη λαμβάνουν υπόψη ένα μεγάλο αριθμό στοιχείων που υπονομεύουν την αντίληψη ότι οι βασικές εκφράσεις του προσώπου είναι ίδιες σε όλους τους πολιτισμούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, τα συστήματα που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) να θεωρούνται ανακριβή, αναξιόπιστα και μεροληπτικά. Ορισμένα, μάλιστα, από αυτά αναπτύσσονται ήδη σε πραγματικό περιβάλλον.
Επιπλέον, τα συστήματα AI αναπτύσσονται για έναν ολοένα αυξανόμενο αριθμό εφαρμογών. Στα τέλη του 2019, η Unilever δήλωσε ότι με την ανάπτυξη τέτοιου λογισμικού, που χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση βίντεο συνεντεύξεων, εξοικονόμησε 100.000 ώρες εργασίας που θα χρειαζόταν αντίστοιχα το ανθρώπινο δυναμικό για να διεκπεραιώσει αυτή τη λειτουργία. Το σύστημα Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), το οποίο αναπτύχθηκε από την εταιρεία HireVue, “σαρώνει” τις εκφράσεις του προσώπου, τη γλώσσα του σώματος και την επιλογή λέξεων των υποψηφίων και τις παραπέμπει σε χαρακτηριστικά που θεωρούσαν ότι συσχετίζονται με την επιτυχία της εργασίας. Ακόμη, η Amazon ισχυρίζεται ότι το δικό της σύστημα αναγνώρισης προσώπου, με την ονομασία “Recognition”, έχει τη δυνατότητα να ανιχνεύει επτά βασικά συναισθήματα. Αυτά είναι η ευτυχία, η θλίψη, ο θυμός, η έκπληξη, η αηδία, η ηρεμία και η σύγχυση.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η ΕΕ, προκειμένου να ενισχύσει την ασφάλεια των συνόρων, δοκιμάζει ένα λογισμικό που ενδέχεται να μπορεί να ανιχνεύσει την απάτη, αναλύοντας τις μικροεκφράσεις.
Η Feldman Barrett, σε ομιλία της στην ετήσια συνάντηση της Αμερικανικής Ένωσης για την Προώθηση της Επιστήμης στο Σιάτλ, ανέφερε ότι η ιδέα των “καθολικών” εκφράσεων του προσώπου για συναισθήματα όπως η ευτυχία, η θλίψη, ο φόβος, η οργή, η έκπληξη και η αηδία, ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένη τη δεκαετία του ’60. Ειδικότερα, αυτό συνέβη αφότου ένας Αμερικανός ψυχολόγος , ο Paul Ekman, διεξήγαγε μία έρευνα στην Παπούα Νέα Γουινέα. Η έρευνα αυτή έδειξε ότι τα μέλη μιας απομονωμένης φυλής έδωσαν στους Αμερικανούς παρόμοιες απαντήσεις, όταν τους ζητήθηκε να ταιριάξουν φωτογραφίες ανθρώπων που εμφανίζουν εκφράσεις του προσώπου σε διαφορετικά σενάρια. Ένα τέτοιο σενάριο ήταν το “ο σκύλος του Bobby έχει πεθάνει”.
Ωστόσο, ένας μεγάλος αριθμός στοιχείων έχει δείξει ότι πέρα από αυτά τα βασικά στερεότυπα υπάρχει ένα τεράστιο εύρος στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι εκφράζουν τα συναισθήματά τους, τόσο μέσα στον δικό τους πολιτισμό όσο και και στην αλληλεπίδρασή τους με άλλους ξένους πολιτισμούς.
Το Black Basta Ransomware εξελίσσεται - Προσοχή!
Καταιγίδες μεγαλύτερες από τη Γη εντοπίστηκαν στον Δία
Black Basta ransomware: Όλες οι νέες τακτικές
Στις δυτικές κουλτούρες, για παράδειγμα, οι άνθρωποι υιοθετούν ένα βλοσυρό ύφος μόνο σε ποσοστό 30% του χρόνου, όταν είναι θυμωμένοι. Αυτό σημαίνει ότι “μετακινούν” τα πρόσωπά τους με διαφορετικούς τρόπους περίπου στο 70% του χρόνου. Ωστόσο, σύμφωνα με την Feldman Barrett, αυτά τα αποτελέσματα δεν είναι αξιόπιστα, δεδομένου ότι οι άνθρωποι μπορεί να έχουν βλοσυρό ύφος ακόμα και αν δεν είναι θυμωμένοι. Για παράδειγμα, μπορεί να έχουν τη συγκεκριμένη έκφραση όταν συγκεντρώνονται και είναι προσηλωμένοι σε κάτι ή όταν ακούν ένα κακόγουστο αστείο.
Παράλληλα, όσον αφορά την έκφραση που υποτίθεται ότι είναι κοινή σε όλους σε στιγμές φόβου, απειλής ή θυμού, είπε ότι υπάρχουν μεγάλες διακυμάνσεις εντός των πολιτισμών όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι εκφράζουν τα συναισθήματά τους. Τόνισε επίσης πως είναι πολύ σημαντικό να λαμβάνεται υπόψη η γλώσσα του σώματος αλλά και το ποιος μιλάει. Τέλος, η Feldman Barrett υπογράμμισε ότι τα συστήματα Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) εκπαιδεύονται σε μεγάλο βαθμό με βάση το ότι όλοι εκφράζουν τα συναισθήματά τους με τον ίδιο τρόπο, ενώ συγχρόνως χρησιμοποιείται πολύ ισχυρή τεχνολογία για την απάντηση απλών και απλοϊκών ερωτημάτων.