Οι phishers τείνουν να επικεντρώνονται στις επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα οικονομικά το Σαββατοκύριακο, σύμφωνα με μια έκθεση της Vade Secure.
Επιθέσεις social engineering- συνήθως με τη μορφή ηλεκτρονικού “ψαρέματος”, εξακολουθούν να αποτελούν τον πιο δημοφιλή τρόπο επίθεσης για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου, ενώ η αύξηση των social media για την προσωπική προώθηση, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των “influencers” του Instagram, οδήγησε σε αυξημένη στόχευση των social media υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, οι καμπάνιες phishing στο Facebook αυξήθηκαν κατά 155,5% το πρώτο τρίμηνο, ανεβαίνοντας τρεις θέσεις στη κατάταξη, συγκριτικά με τη προηγούμενη έκθεση.
Το phishing στο Instagram αυξήθηκε κατά 1.868,8% κατά το τελευταίο τρίμηνο, ανεβαίνοντας 47 θέσεις. Το αυξημένο ενδιαφέρον για τα social media δεν είναι καθολικό, καθώς to LinkedIn έπεσε εννέα θέσεις, φτάνοντας στις 19.
Chatbot ενθάρρυνε έφηβο να σκοτώσει τους γονείς του
RT-G: Ένα... αστυνομικό ρομπότ στην Κίνα!
Το Black Basta Ransomware εξελίσσεται - Προσοχή!
Από την έκθεση, τα 10 πιο δημοφιλής επιλογές των phishers είναι:
Microsoft
PayPal
Netflix
Bank of America
Crédit Agricole
DHL
Apple
Dropbox
CIBC
Παρά τη μείωση κατά 4,5%, η Microsoft εξακολουθεί να είναι πρώτη επιλογή, ενώ PayPal και Netflix αντάλλαξαν θέσεις κατά το τελευταίο τρίμηνο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την έκθεση, πολλά Netflix phishing μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου περιέχουν έως και έξι ή επτά νόμιμους συνδέσμους Netflix (εκτός από έναν κακόβουλο σύνδεσμο). Αυτή η τεχνική ξεγελάει τα email filters.
Το phishing του Netflix και του Facebook αυξάνεται καθ ‘όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, ενώ το phishing της Bank of America αυξήθηκε την Παρασκευή και το Σάββατο, ίσως λόγω της αμοιβής για ορισμένους εργαζόμενους. Τα Microsoft, Dropbox, PayPal και Credit Agricole phishing επικεντρώνονται περισσότερο στη Δευτέρα και την Τρίτη.