Η VW παρουσίασε μια ηλεκτρική έκδοση του κλασικού της GTI hot hatch. Είναι μόνο ένα concept μέχρι στιγμής, αλλά η VW λέει ότι το αμιγώς ηλεκτρικό ID. GTI σχεδιάζεται για ενδεχόμενη παραγωγή.
Δείτε επίσης: VW και Rivian πληρούν και πάλι τις προϋποθέσεις για ομοσπονδιακές εκπτώσεις φόρου EV
Το ηλεκτρικό VW ID. GTI concept παρουσιάστηκε σήμερα ενόψει της έκθεσης αυτοκινήτου IAA στο Μόναχο της Γερμανίας.
Το αρχικό Golf GTI, που κυκλοφόρησε το 1976, ήταν το πρώτο VW που χρησιμοποίησε ψεκασμό καυσίμου, εξ ου και το όνομα του μοντέλου που σημαίνει Grand Touring Injection. Η VW επέκτεινε την ονομασία GTI και σε άλλα μοντέλα με προσανατολισμό στις επιδόσεις και το VW Golf GTI ήταν δημοφιλές ως ένα προσιτό αλλά γρήγορο hot hatch, καθορίζοντας την κατηγορία.
Έτσι, το να δανείσει αυτή την ονομασία σε ένα μελλοντικό ηλεκτρικό μοντέλο είναι μεγάλη υπόθεση, δείχνοντας ότι η VW σκέφτεται την επερχόμενη ηλεκτρική ταυτότητα. Το GTI θα είναι αντάξιο αυτής της κληρονομιάς (ειδικά από τη στιγμή που δήλωσε ότι δεν θα χρησιμοποιήσει την ονομασία GTI για την έκδοση ID.3 hot hatch).
Η VW δήλωσε ότι το νέο ID. GTI θα χρησιμοποιήσει αυτή την κλασική σύμβαση ονομασίας, παρά την έλλειψη συστήματος ψεκασμού καυσίμου, αντικαθιστώντας το “injection” με το “intelligence”. Το “I” αντιπροσωπεύει πλέον την “ευφυή σκέψη στον κόσμο των σπορ αυτοκινήτων”, λέει η VW.
Η ταυτότητα. GTI concept βασίζεται στο ID. 2all, ένα μικρό και φθηνό ηλεκτρικό hatchback. Το 2all αναμένεται να ξεκινήσει κάτω από 25.000 ευρώ (~27.000 δολάρια ΗΠΑ), αλλά η VW δεν έχει ακόμη τιμή για το ID. GTI. Είμαστε σίγουροι ότι θα είναι περισσότερο, αλλά αν ξεκινάει από μια φθηνή πλατφόρμα για να ξεκινήσει, αυτό είναι ένα καλό σημάδι.
Εκτός από αυτό, δεν έχουμε πολλές προδιαγραφές. Είναι μια ίντσα ψηλότερο από το Golf GTI, δύο ίντσες φαρδύτερο και επτά ίντσες μικρότερο σε μήκος (αν και με μόλις 1 ίντσα μικρότερο μεταξόνιο). Λόγω αυτού του μικρότερου μήκους, έχει ελαφρώς λιγότερο αποθηκευτικό χώρο πίσω από το Golf GTI, αλλά περισσότερο αποθηκευτικό χώρο με τα καθίσματα αναδιπλωμένα, και κάθεται σε ελαφρώς μεγαλύτερα ελαστικά και ζάντες. Και αυτές είναι περίπου όλες οι προδιαγραφές που μοιράστηκε η VW – τίποτα σχετικό με το σύστημα κίνησης, ακόμα.
Γνωρίζουμε ότι το ID. GTI concept σχεδιάζεται να έχει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, όπως και το 2all. Και θα διαθέτει αυτό που η VW αποκαλεί “GTI Experience Control”, ένα νέο σύστημα που σύμφωνα με τη VW θα επιτρέπει στους οδηγούς να ρυθμίζουν διάφορες πτυχές της δυναμικής του οχήματος. Αυτό περιλαμβάνει την προσθήκη ήχων και προσομοίωσης των θέσεων αλλαγής ταχυτήτων – επιτρέποντάς σας να προσποιηθείτε ότι το αυτοκίνητό σας λειτουργεί με έναν θορυβώδη κινητήρα βενζίνης με στενή ζώνη ισχύος αντί για έναν ανώτερο ηλεκτρικό, αν αυτό σας αρέσει για κάποιο περίεργο λόγο.
Πρόταση: Η VW παρουσιάζει ένα μεγαλύτερο ηλεκτρικό SUV ID.6
Το εξωτερικό διαθέτει διάφορες σπορ πινελιές, όπως ένα σπόιλερ και έναν μεγάλο πίσω διαχύτη, μπροστινούς γάντζους ρυμούλκησης και μαύρα πλαϊνά προστατευτικά.
Παρόλο που πρόκειται μόνο για μια ιδέα, το εξωτερικό φαίνεται αρκετά ρεαλιστικό. Μπορούμε να φανταστούμε ότι η τελική έκδοση θα μοιάζει κάπως έτσι.
Στο εσωτερικό, ωστόσο, τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Η VW λέει ότι θέλει να ενσωματώσει μια εκτεταμένη οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας.
Η VW δεν έχει κυκλοφορήσει φωτογραφίες αυτού του εσωτερικού, αλλά έχει κυκλοφορήσει concept renderings του. Φαίνεται αρκετά φουτουριστικό – ίσως υπερβολικά.
Όμως, πρόκειται για απεικονίσεις, οπότε ποιος ξέρει πώς θα μοιάζει το πραγματικό προϊόν. Μπορούμε να φανταστούμε ότι τα σπορ καθίσματα και η οθόνη αφής 12,9 ιντσών θα φτάσουν στην παραγωγή, και ίσως κάποιο είδος HUD, αλλά ίσως λίγο λιγότερο ακραίο από ό,τι δείχνουν αυτά τα σχέδια ιδεών.
Η VW δήλωσε ότι “έχει ληφθεί η απόφαση ότι [το ID. GTI] θα περάσει στην παραγωγή”, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουμε καμία ημερομηνία για το πότε θα συμβεί αυτό. Το concept φαίνεται αρκετά προχωρημένο, όσον αφορά την εξωτερική σχεδίαση, αλλά το εσωτερικό προφανώς δεν έχει τελειώσει, ούτε μπορεί να έχει τελειώσει το powertrain, αφού δεν έχουμε λεπτομέρειες σχετικά με αυτό (εκτός από το ότι η μπαταρία θα είναι χαμηλά τοποθετημένη στο όχημα, βοηθώντας στη μείωση του κέντρου βάρους, όπως έχει καθιερωθεί στα EVs). Έτσι, δεν ξέρουμε πότε να το περιμένουμε, αλλά θα συμβεί, κάποια στιγμή, λέει η VW.
Διαβάστε επίσης: Η VW παραδέχεται το προβάδισμα της Tesla στο λογισμικό και την αυτόνομη οδήγηση
πηγή πληροφοριών:elektek.co