Η Google προχωρά ακόμα περισσότερο στη διαφάνεια των διαφημίσεων (ads transparency) και την πρόσβαση σε δεδομένα για τους ερευνητές, καθώς το νέο ψηφιακό κανονιστικό πλαίσιο της ΕΕ ξεκινάει.
Η Google ανακοίνωσε ότι θα αυξήσει τις πληροφορίες που παρέχει σχετικά με τις διαφημίσεις που στοχεύουν τους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης, διευρύνει την πρόσβαση σε δεδομένα για τρίτους ερευνητές που μελετούν τους συστηματικούς κινδύνους περιεχομένου στην περιοχή. Αυτές οι ενέργειες αποτελούν μέρος από μια σειρά μέτρων που ανακοινώνει σήμερα η εταιρεία, τα οποία, όπως αναφέρει, στοχεύουν στη συμμόρφωση με τον Κανονισμό για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (DSA).
Μια προθεσμία για τη συμμόρφωση με την DSA ισχύει από την Παρασκευή (25 Αυγούστου) για τις μεγαλύτερες πλατφόρμες με περισσότερους από 45 εκατομμύρια περιφερειακούς χρήστες – εκ των οποίων 19 ορίστηκαν από την ΕΕ τον Απρίλιο.
Πριν από αυτή την προθεσμία, έχουμε δει μια σειρά ανακοινώσεων από άλλες τεχνολογικές γιγαντιαίες εταιρείες που περιγράφουν τον τρόπο με τον οποίο προτίθενται να ανταποκριθούν στο νόμο της EE, συμπεριλαμβανομένων των TikTok, Meta και Snap.
Ηλιακή καταιγίδα ίσως επηρεάσει την ανάκαμψη από τον τυφώνα
Αποκαλύφθηκαν τα Cybercab robotaxi και Tesla Robovan
Πώς τα εργαλεία της OpenAI επηρεάζουν τις εκλογές;
Οι τεχνολογικοί γίγαντες θα μπορούσαν να επιλέξουν να σταματήσουν να δραστηριοποιούνται στην περιοχή εάν δεν τους αρέσουν οι νέοι κανόνες της ΕΕ. Και η Amazon και η Zalando αμφισβητούν τους χαρακτηρισμούς τους ως VLOP στο δικαστήριο. Αλλά η οριστική εγκατάλειψη μιας αγοράς περίπου 450 εκατομμυρίων καταναλωτών δεν είναι το είδος της απόφασης που θα μπορούσε να πετάξει στο μέσο C-suite. Ακόμα κι αν όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στο τι θα κάνει ο ιδιοκτήτης του Twitter/X, Elon Musk.
Η κοινωνική πλατφόρμα έχει επίσης οριστεί ως VLOP – αλλά, από τότε που ο Musk ανέλαβε τον έλεγχο του Twitter (τώρα X), κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση της συμμόρφωσης με τη DSA. Επομένως, η Επιτροπή προειδοποιεί εδώ και μήνες ότι η πλατφόρμα αντιμετωπίζει μεγάλο έργο για να αποφύγει την παραβίαση της DSA.
Η Google υποστηρίζει ότι η προσέγγισή της για τη συμμόρφωση με τον κανονισμό DSA περιλαμβάνει μέτρα για την αύξηση της διαφάνειας όσον αφορά τις αποφάσεις της για την περιεχομένης διαμετρήσεως, την παροχή στους χρήστες διαφορετικών τρόπων επικοινωνίας και την ενημέρωση των διαδικασιών αναφοράς και έφεσης για την περιλαμβανόμενη πληροφορία και τα συγκεκριμένα πλαίσια των αποφάσεών μας.
Επίσης αναφέρει ότι έχει εισαγάγει ένα νέο Transparency Center που, όπως λέει, θα παρουσιάζει πληροφορίες σχετικά με τις πολιτικές του προϊόντος. Επιτρέπει επίσης στους ανθρώπους να βρίσκουν τα εργαλεία αναφοράς και έφεσης, να έχουν πρόσβαση στις εκθέσεις διαφάνειας και να μάθουν περισσότερα για τη διαδικασία ανάπτυξης πολιτικής της.
Σε ένα άλλο μέτρο DSA, η Google επεκτείνει το εύρος των Transparency Reports — λέγοντας ότι οι αναφορές θα περιλαμβάνουν πλέον πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται την εποπτεία περιεχομένου σε περισσότερες από τις υπηρεσίες της, συμπεριλαμβανομένου του Google Search, του Google Play, του Google Maps και του Shopping.
Σύμφωνα με την ανάρτηση στο blog του τεχνολογικού γίγαντα, επιβεβαιώνεται ότι θα αξιολογεί τους κινδύνους σε πεδία όπως η διάδοση παράνομου περιεχομένου, τα θεμελιώδη δικαιώματα, η δημόσια υγεία και ο πολιτικός διάλογος, και θα παρέχει αναφορές στους ευρωπαίους ρυθμιστές και ανεξάρτητους ελεγκτές, όπως απαιτείται από την DSA.
Πηγή πληροφοριών: techcrunch.com