Η μέση τιμή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου στις Ηνωμένες Πολιτείες έφτασε τα 66.000 δολάρια τον περασμένο μήνα – μια αύξηση άνω του 13% από έτος σε έτος. Αυτό είναι λίγο απογοητευτικό, καθώς η υπόσχεση ήταν ότι οι τιμές των EV θα μειωθούν, αλλά αυτή η αύξηση της τιμής δεν είναι η όλη ιστορία.
Ένα από τα μεγαλύτερα παράπονα για τα ηλεκτρικά οχήματα παραμένουν οι τιμές τους. Είναι ανέφικτο να τα αγοράσουν για τους περισσότερους καταναλωτές, ακόμη και με επιδοτήσεις.
Για να είμαστε δίκαιοι, τα περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα δεν είναι μια έξυπνη αγορά για τους περισσότερους ανθρώπους και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κυνηγούν την αγορά νέων αυτοκινήτων. Αλλά υπάρχει επίσης ο παράγοντας ότι πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες που εισέρχονται στον χώρο των EV ξεκίνησαν με πιο ακριβά τμήματα, με αποτέλεσμα τα ηλεκτρικά οχήματα να είναι κατά μέσο όρο πιο ακριβά.
Δείτε επίσης: Τα παιχνίδια Steam έρχονται σύντομα στα αυτοκίνητα της Tesla
Πράσινες κηλίδες στον Άρη ανακαλύφθηκαν από τη NASA
Εκμετάλλευση Ευπαθειών: Απειλές για τη Μονάδα MELSEC
Ρομπότ ανέσυρε ραδιενεργό υλικό από το Fukushima Daiichi
Τώρα πάνω από όλα, υπάρχει πληθωρισμός εκτός ελέγχου που αυξάνει την τιμή των πάντων – συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το Kelley Blue Book κυκλοφορεί με μια νέα αναφορά που παρακολουθεί τις μέσες τιμές των αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η έκθεσή τους επιβεβαιώνει ότι η μέση τιμή EV έχει αυξηθεί 13,7% στα 66.000 $:
«Η μέση τιμή που καταβάλλεται για ένα νέο ηλεκτρικό όχημα (EV) αυξήθηκε τον Ιούνιο κατά 3,8% σε σύγκριση με τον Μάιο και 13,7% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Η μέση τιμή για ένα νέο ηλεκτρικό όχημα – πάνω από 66.000 $, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Kelley Blue Book, είναι πολύ πάνω από τον μέσο όρο του κλάδου και περισσότερο ευθυγραμμισμένη με τις τιμές πολυτελείας έναντι των επικρατέστερων τιμών.»
Αυτή είναι μια σημαντική αύξηση από έτος σε έτος, αλλά είναι σύμφωνη με τις αυξήσεις τιμών για την ευρύτερη αγορά αυτοκινήτων, η οποία αυξήθηκε κατά 12,7% στα 48.043 $ τον περασμένο μήνα.
Προφανώς, η διαφορά των 18.000 δολαρίων στη μέση τιμή δεν αποτελεί εξαιρετική σύγκριση, καθώς τα οχήματα με φυσικό αέριο προσφέρονται σε πολύ μεγαλύτερη ποικιλία μοντέλων και σε περισσότερες κατηγορίες από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία πάλι τείνουν να είναι πιο premium και πολυτελή μοντέλα.
Ωστόσο, το πραγματικό κόστος ιδιοκτησίας είναι πολύ κοντά κατά μέσο όρο μετά την εξοικονόμηση αερίου.
Η KBB δημοσίευσε τις μέσες τιμές συναλλαγών για κάθε επωνυμία και η Tesla αυξήθηκε σχεδόν κατά 12% τον τελευταίο χρόνο:
Κατασκευαστής | Τιμή συναλλαγής Ιούνιος 2022 (Μέσος όρος) | Τιμή συναλλαγής Μάιος 2022 (Μέσος όρος) | Τιμή συναλλαγής Ιούνιος 2021 (Μέσος όρος) | Ποσοστό αλλαγής από μήνα σε μήνα | Ποσοστό αλλαγής από χρόνο σε χρόνο |
BMW | $66,390 | $66,176 | $59,326 | 0.3 % | 11.9 % |
Daimler | $76,601 | $76,172 | $66,226 | 0.6 % | 15.7 % |
Ford Motor Company | $54,602 | $52,135 | $50,364 | 4.7 % | 8.4 % |
Geely Auto Group | $60,512 | $61,322 | $53,165 | -1.3 % | 13.8 % |
General Motors | $50,357 | $50,636 | $48,707 | -0.6 % | 3.4 % |
Honda Motor Company | $37,699 | $38,157 | $33,093 | -1.2 % | 13.9 % |
Hyundai Motor Group | $36,161 | $35,946 | $31,834 | 0.6 % | 13.6 % |
Mazda Motor Corporation | $29,953 | $30,746 | $31,587 | -2.6 % | -5.2 % |
Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance | $35,496 | $36,239 | $32,225 | -2.1 % | 10.2 % |
Rivian | $72,902 | $72,973 | – | -0.1 % | – |
Stellantis | $53,976 | $53,997 | $49,729 | 0.0 % | 8.5 % |
Subaru Corporation | $35,194 | $33,814 | $35,212 | 4.1 % | -0.1 % |
Tata Motors | $84,808 | $88,218 | $80,719 | -3.9 % | 5.1 % |
Tesla | $68,392 | $64,969 | $61,149 | 5.3 % | 11.8 % |
Toyota Motor Corporation | $40,111 | $39,127 | $38,544 | 2.5 % | 4.1 % |
Volkswagen Group | $56,629 | $55,313 | $49,058 | 2.4 % | 15.4 % |
Industry | $48,043 | $47,275 | $42,633 | 1.6 % | 12.7 % |
Δείτε επίσης: Οι hackers ξεκλειδώνουν αυτοκίνητα Honda με επιθέσεις Rolling-PWN
Αλλά είναι ενδιαφέρον ότι η μέση τιμή πώλησης της Tesla είναι εξαιρετικά συγκρίσιμη με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες premium όπως η BMW.
Δεν μπορούμε πραγματικά να κατηγορήσουμε την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων για αυτές τις αυξήσεις τιμών. Ο πληθωρισμός πλήττει σχεδόν κάθε κλάδο αρκετά σκληρά. Μόλις ηρεμήσουν τα πράγματα σε αυτό το μέτωπο, νομίζω ότι θα δούμε βελτιώσεις στις τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων μέσω της οικονομίας της κλίμακας και της μείωσης του κόστους της μπαταρίας.
Φυσικά, αν κοιτάξουμε τη συνολική μέση τιμή πώλησης των ηλεκτρικών οχημάτων, τα μοντέλα σε φθηνότερες κατηγορίες θα είναι ο μεγαλύτερος παράγοντας διαφοράς. Μιλάω για οχήματα όπως το VW ID Life και το πρόσφατα ανακοινωμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο Hyundai αξίας 20.000 $.
Ταυτόχρονα, τα ηλεκτρικά pickups είναι πιθανό να αντιπροσωπεύουν σημαντικό μέρος των πωλήσεων EV στις Ηνωμένες Πολιτείες τα επόμενα χρόνια, και αυτό θα ωθήσει τον μέσο όρο υψηλότερα.
Πηγή: electrek.co