ΑρχικήyoutubeNASA: Μυστηριώδη σήματα από «σκονισμένο» αντικείμενο ανακαλύφθηκαν από την TESS

NASA: Μυστηριώδη σήματα από «σκονισμένο» αντικείμενο ανακαλύφθηκαν από την TESS

Σε παρατηρήσεις που συγκεντρώθηκαν από το Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS) της NASA, οι αστρονόμοι ανακάλυψαν ένα ακόμη μυστήριο και μάλιστα σκονισμένο. Σε μία νέα έρευνα, μια ομάδα επιστημόνων εξετάζει πιθανές αιτίες περίεργων σημάτων που εκπέμπονται από ένα αντικείμενο που ονομάζεται TIC 400799224.

Δείτε επίσης: Η NASA καθυστερεί την εκτόξευση του τηλεσκοπίου James Webb λόγω κακών καιρικών συνθηκών

Με βάση όσα έχουν δει οι αστρονόμοι μέχρι στιγμής, προτείνουν ότι αυτό το αντικείμενο μπορεί να είναι ένα δυαδικό αστέρι ή σύστημα διπλού αστεριού, στο οποίο ένα από τα αστέρια περιβάλλεται από ένα τεράστιο σύννεφο σκόνης, πιθανώς τα ερείπια ενός μεγάλου αστεροειδούς, σύμφωνα με δήλωση του Κέντρου Αστροφυσικής του Χάρβαρντ-Σμιθσόνιαν, που φιλοξενεί έναν από τους ερευνητές της ομάδας.

TESS

Το TESS έχει σχεδιαστεί για να εντοπίζει εξωπλανήτες αναζητώντας μικροσκοπικές, ρυθμικές βυθίσεις στη φωτεινότητα ενός άστρου. Αυτές οι βυθίσεις προκαλούνται από έναν πλανήτη που περνά ανάμεσα από το τηλεσκόπιο και το αστέρι, εμποδίζοντας ένα ίχνος φωτός του. Ωστόσο, οι πλανήτες δεν είναι το μόνο φαινόμενο που μπορεί να προκαλέσει μεταβαλλόμενη φωτεινότητα, έτσι το TESS έχει συγκεντρώσει άφθονες παρατηρήσεις για τα πάντα, από σουπερνόβα έως συστήματα τριπλών αστέρων και πολλά άλλα.

Όταν οι ερευνητές εξέταζαν τα δεδομένα του TESS που συγκεντρώθηκαν στις αρχές του 2019, το TIC 400799224 ξεχώρισε γιατί έγινε σχεδόν 25% πιο σκοτεινό μέσα σε λίγες μόνο ώρες και στη συνέχεια έκανε αρκετές ακόμη ξαφνικές αλλαγές φωτεινότητας.

Δείτε ακόμα: Το σκάφος TESS της NASA έχει ήδη βρει 2.200 πιθανούς πλανήτες

Το TESS ξοδεύει περίπου ένα μήνα σε ένα μόνο κομμάτι του ουρανού και στη συνέχεια προχωρά, έτσι το αντικείμενο συμπεριλήφθηκε σε τέσσερις διαφορετικούς τομείς που παρατηρήθηκαν μεταξύ Μαρτίου 2019 και Μαΐου 2021. Οι ερευνητές στράφηκαν επίσης σε άλλα όργανα για πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με παράξενο αντικείμενο, που ενσωματώνει δεδομένα από εγκαταστάσεις, όπως το All-Sky Automated Survey for Supernovae και το Παρατηρητήριο Las Cumbres.

NASA

Συνολικά, όλα αυτά τα δεδομένα επιτρέπουν στους επιστήμονες να συνθέσουν μια εικόνα του τι μπορεί να προκαλεί τα παράξενα σήματα. Οι ερευνητές υποπτεύονται ότι στην καρδιά του TIC 400799224 βρίσκεται ένα δυαδικό αστέρι στο οποίο δύο παρόμοια αστέρια κυκλώνουν το ένα το άλλο. Αλλά ένα από αυτά τα αστέρια φαίνεται να πάλλεται κάθε 19,77 ημέρες, προκαλώντας πιο περίπλοκα μοτίβα. Ο παλμός, υποστηρίζουν οι αστρονόμοι, προκαλείται από ένα τεράστιο σύννεφο σκόνης που περιβάλλει το αστέρι. Αυτή η σκόνη έχει μια συνδυασμένη μάζα ισοδύναμη με τα υπολείμματα ενός αστεροειδούς πλάτους 10 χιλιομέτρων, όπως υπολογίζουν.

Δείτε ακόμα: NASA: Μπορείτε να ακούσετε τον ήχο του Γανυμήδη – παγωμένο φεγγάρι του Δία

Οι επιστήμονες εξετάζουν μερικές διαφορετικές εξηγήσεις για όλη αυτή τη σκόνη, αλλά προτείνουν ότι η πιο πιθανή περίπτωση είναι ότι οι συγκρούσεις μεταξύ μικροσκοπικών πλανητικών αντικειμένων, όπως οι αστεροειδείς, δημιουργούν τη σκόνη. Ωστόσο, είναι δύσκολο να εξηγηθεί γιατί η ποσότητα της σκόνης που υπάρχει γύρω φαίνεται να έχει παραμείνει αρκετά σταθερή κατά τη διάρκεια των έξι ετών που οι επιστήμονες μπορούν να βρουν υπάρχουσες παρατηρήσεις του TIC 400799224. Οι ερευνητές ελπίζουν να συνεχίσουν να παρατηρούν το αντικείμενο για να κατανοήσουν καλύτερα τα περίεργα μοτίβα του.

Absenta Miahttps://www.secnews.gr