ΑρχικήyoutubeEndeavourRX: Έγραψε ιστορία το πρώτο παιχνίδι θεραπείας για την ΔΕΠΥ

EndeavourRX: Έγραψε ιστορία το πρώτο παιχνίδι θεραπείας για την ΔΕΠΥ

Μπορεί να μην μοιάζει πολύ με ένα βιντεοπαιχνίδι, αλλά το EndeavourRX της Akili Interactive, γνωστό και ως Project EVO, μόλις έγραψε ιστορία: είναι το πρώτο game που μπορεί να συνταγογραφηθεί ως φάρμακο στις Η.Π.Α. ενάντια στην ΔΕΠΥ.

Αυτή είναι μια απόφαση-ορόσημο από την Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA), η οποία εξουσιοδοτεί τους γιατρούς να συνταγογραφήσουν το παιχνίδι σε iPhone και iPad για παιδιά ηλικίας 8 έως 12 ετών με ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητας), αφού πέρασαν επτά χρόνια κλινικών δοκιμών που μελέτησαν πάνω από 600 παιδιά για να επιβεβαιωθεί αν ένα παιχνίδι θα μπορούσε πραγματικά να κάνει τη διαφορά.

Σύμφωνα με την μεγαλύτερη εκ των πέντε ερευνών που έγιναν, η απάντηση είναι ναι: το ένα τρίτο των παιδιών που υποβλήθηκαν σε θεραπεία «δεν είχαν πλέον μετρήσιμο έλλειμμα προσοχής στις μετρήσεις της αντικειμενικής προσοχής» αφού έπαιξαν το παιχνίδι για ένα διάστημα 25 λεπτών την ημέρα, πέντε ημέρες την εβδομάδα για τέσσερις εβδομάδες.

EndeavourRX ΔΕΠΥ

«Οι βελτιώσεις ενάντια στις διαταραχές της ΔΕΠΥ μετά από ένα μήνα θεραπείας με το EndeavourRx διατηρήθηκαν μέχρι και για ένα μήνα», αναφέρει η εταιρεία, με τις πιο συχνές ανεπιθύμητες ενέργειες να είναι η απογοήτευση και ο πονοκέφαλος – που τις καθιστά φαινομενικά ήπιες σε σύγκριση με τα παραδοσιακά φάρμακα.

Βέβαια να τονίσουμε πως μιλάμε για μια μελέτη από γιατρούς που εργάζονται για την εταιρεία του παιχνιδιού, σύμφωνα με την ίδια την έρευνα. Παρόλα αυτά, ακόμη και το δικό τους συμπέρασμα είναι ότι τα αποτελέσματα «δεν επαρκούν για να υποδηλώσουν ότι το παιχνίδι πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως μια εναλλακτική λύση στις καθιερωμένες και προτεινόμενες θεραπείες για την ΔΕΠΥ.»

Ωστόσο, είναι μια ακόμη θεραπεία που μπορεί να δοκιμαστεί και μακροπρόθεσμα θα υπάρξει ορθότερη εικόνα των αποτελεσμάτων της.

Επιπροσθέτως, θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να δούμε μια θεραπεία βιντεοπαιχνιδιών που χρησιμοποιείται και για κάτι άλλο εκτός από την διάσπαση της προσοχής ή για λόγους σωματικής άσκησης. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά παραδείγματα που έχουμε ακούσει είναι αυτό των θυμάτων από εγκαύματα όπου χρησιμοποιούν την εικονική πραγματικότητα (VR) για να ανακουφίσουν τον πόνο τους.

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS