Η New York Times αναφέρει ότι η εταιρεία Boeing, μετά από δύο θανατηφόρες προσκρούσεις βιάστηκε να επισκευάσει το λογισμικό του 737 Max, μη ενημερώνοντας ούτε καν τους άμεσα ενδιαφερόμενους.
Η αναφορά αυτή λοιπόν υποστηρίζει, ότι η Boeing προσπαθώντας να βελτιώσει το MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) πραγματοποίησε αλλαγές, που έκαναν το σύστημα να μη βασίζεται πλέον σε δύο αισθητήρες. Με αυτήν την αλλαγή το σύστημα είχε τη δυνατότητα να ενεργοποιηθεί και σε χαμηλότερη ταχύτητα από ότι είχε προβλεφθεί στον αρχικό σχεδιασμό.
Το MCAS αρχικά δημιουργήθηκε για να εξασφαλιστεί πιο ομαλή διαδρομή και να μειωθεί η χρήση των μεγαλύτερων μηχανών του αεροπλάνου. Ο πρώτος πιλότος Ray Craig που έκανε δοκιμαστική διαδρομή παρατήρησε ότι το λογισμικό είχε τη δυνατότητα να ενεργοποιείται αυτόματα σε κάποιες περιπτώσεις. Βέβαια, αυτό θα συνέβαινε μόνο εάν αναπτύσσονταν πολύ υψηλές ταχύτητες που δεν είναι ιδιαιτέρως συχνό.
Χάκερ παραβιάζουν Webcam χωρίς να φαίνονται ενεργοποιημένες
Επαναστατική Τεχνική Ρομποτικής Μεταμόσχευσης Πνευμόνων
Κίνα Tianwen 3 mission: Θα φέρει δείγμα από τον Άρη το 2031
Με τον καιρό και με τις δοκιμές από πιλότους να πληθαίνουν, παρατηρήθηκε ότι το λογισμικό άρχισε να ενεργοποιείται και σε πιο χαμηλές ταχύτητες. Ο δεύτερος G-force sensor, λοιπόν αφαιρέθηκε, αφού το MCAS μπορούσε κάλλιστα να ενεργοποιηθεί από έναν.
Η Ομοσπονδία Υπηρεσίας Αεροπορίας δεν έλαβε ενημέρωση για τις αλλαγές στο λογισμικό MCAS και έτσι δεν έκαναν αναφορά για το λογισμικό στην Boeing.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι αρχές να θεωρούν, ότι το σύστημα λειτουργούσε κανονικά και να διακοπούν τα test από τους πιλότες. Δυστυχώς, αφού οι αναφορές των ελεγκτών δεν κοινοποιήθηκαν, οι πιλότοι του αεροπλάνου 737 Max δε γνώριζαν τις τροποποιήσεις του λογισμικού μέχρι και την θανατηφόρα πρόσκρουση.
Μετά και την δεύτερη, επίσης θανατηφόρα, πρόσκρουση που συνέβη τον Απρίλιο, το αεροπλάνο απαγορεύτηκε να πετάξει προσωρινά.