Το Facebook ανακοίνωσε ότι εντόπισε και μπλόκαρε μια εκστρατεία παραπληροφόρησης, που προερχόταν από την Archimedes Group του Ισραήλ. Η παραπληροφόρηση είχε να κάνει με πολιτικά θέματα.
Η Archimedes Group χρησιμοποιούσε το Facebook για να έχει επαφή με εκατομμύρια ανθρώπους και να επηρεάζει την κοινή γνώμη. Είχε εκατοντάδες σελίδες και λογαριασμούς, μέσα από τα οποία, εξυπηρετούσε τους σκοπούς της.
Η παραπληροφόρηση είχε στόχο συγκεκριμένες χώρες της Αφρικής (Νιγηρία, Σενεγάλη, Τόγκο, Αγκόλα, Νίγηρας και Τυνησία), τη Λατινική Αμερική και τη Νοτιοανατολική Ασία. Οι άνθρωποι που κρύβονταν πίσω από την εκστρατεία παραπληροφόρησης εξαπατούσαν τους στόχους τους, παριστάνοντας τους ντόπιους, και έφερναν τη συζήτηση σε συγκεκριμένα πολιτικά γεγονότα, τα οποία παρουσίαζαν με τον τρόπο που ήθελαν, για να επηρεάσουν τους ανθρώπους.
Ο Nathaniel Gleicher, επικεφαλής ασφαλείας στο Facebook, δήλωσε ότι η πλατφόρμα κατάργησε 265 λογαριασμούς στο Facebook και το Instagram, Facebook Pages, Groups και events, καθώς εντοπίστηκε συντονισμένη μη αυθεντική συμπεριφορά. Ακόμη, είπε: “Οι άνθρωποι, πίσω από αυτό το δίκτυο, χρησιμοποίησαν ψεύτικους λογαριασμούς για να τρέξουν Σελίδες, να διαδώσουν το περιεχόμενό τους και να αυξήσουν «τεχνητά» το engagement”.
Τα καλύτερα τηλέφωνα Motorola για το 2024
Νέα στοιχεία: Η Αφροδίτη μάλλον δεν είχε ποτέ ωκεανούς
Υπάλληλος Καταγγέλλει την Apple για Παρακολούθηση
Μετά την ανακάλυψη, το Facebook μπλόκαρε την Archimedes Group (και ό,τι σχετίζεται μαζί της) από όλες τις πλατφόρμες του.
Το Facebook έδωσε στη δημοσιότητα κάποια στοιχεία σε σχέση με την υπόθεση:
- Η Archimedes Group διέθετε 65 λογαριασμούς στο Facebook, 161 Σελίδες, 23 Groups, 12 events και 4 λογαριασμούς στο Instagram.
- Οι παραπάνω σελίδες και λογαριασμοί είχαν μεγάλη απήχηση στον κόσμο. Περίπου 2,8 εκατομμύρια λογαριασμοί ακολουθούσαν κάποιες από τις Σελίδες και 500 λογαριασμοί συμμετείχαν σε τουλάχιστον ένα από αυτά τα Groups. Όσον αφορά στους 4 λογαριασμούς στο Instagram, περίπου 920 άτομα ακολουθούσαν κάποιους από τους λογαριασμούς.
- Η Archimedes Group είχε ξοδέψει περίπου 812.000 δολάρια για διαφημίσεις στο Facebook. Η πρώτη διαφήμιση εμφανίστηκε τον Δεκέμβριο του 2012. Η τελευταία έγινε τον Απρίλιο του 2019, δηλαδή λίγο καιρό πριν να αποφασίσει το Facebook να μπλοκάρει ό,τι έχει σχέση με αυτή την εταιρεία.
- Τα τελευταία δύο χρόνια, η Archimedes Group είχε διοργανώσει 9 events, με το πιο πρόσφατο να είναι προγραμματισμένο για το Μάιο του 2019. Αρκετά άτομα (περίπου 2.900) είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για ένα ή και περισσότερα από αυτά τα events. Η έρευνα που έγινε, έδειξε ότι κάποιοι από τους λογαριασμούς, που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον, ήταν ψεύτικοι. Επίσης, δεν είναι γνωστό, αν αυτά τα events έγιναν πραγματικά.
Το μεγάλο χρηματικό ποσό (812.000 δολάρια), που ξόδεψε η Archimedes Group για διαφημίσεις στο Facebook, δείχνει τον βαθμό, στον οποίο το Facebook αλλά και όλες οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, μπορούν να βοηθήσουν τις εκστρατείες παραπληροφόρησης.
Το Facebook δήλωσε ότι η Archimedes Group έχει παραβιάσει πολλές φορές τις πολιτικές της πλατφόρμας, γι’ αυτό αποφάσισε να απαγορεύσει ό,τι έχει σχέση με αυτή την εταιρεία.