Οι διαδικτυακές επιθέσεις είναι από τα πιο συχνά εγκλήματα στις μέρες μας. Ωστόσο, για να είναι επιτυχημένη μια επίθεση, δεν αρκεί ένας έξυπνος hacker ή η χρήση εξελιγμένων hacking τεχνικών. Πολύ σημαντικός είναι ο ανθρώπινος παράγοντας. Αυτό πρέπει να το έχουν στο νου τους όλοι οι οργανισμοί.
Όλες οι εταιρείες χρησιμοποιούν διάφορα εργαλεία για να προστατεύσουν τα συστήματά τους. Ωστόσο, δεν αρκεί η εφαρμογή των εργαλείων. Μεγαλύτερο ρόλο παίζει η χρήση τους.
Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία εργαλείων: Web Application Firewall (WAF), Intrusion Prevention Service (IPS), Antivirus, Antispam, Firewall, Web Filter / Application Control, DLP (Data Loss Prevent) Switches, Routers και άλλα.
Το κάθε εργαλείο έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και εξυπηρετεί το δικό του σκοπό. Αυτά βοηθούν τους διαχειριστές να πάρουν αποφάσεις για την ανάπτυξη της επιχείρησης, την ασφάλεια του συστήματος και άλλα.
Ηλιακή καταιγίδα ίσως επηρεάσει την ανάκαμψη από τον τυφώνα
Αποκαλύφθηκαν τα Cybercab robotaxi και Tesla Robovan
Πώς τα εργαλεία της OpenAI επηρεάζουν τις εκλογές;
Οι επιθέσεις στις επιχειρήσεις είναι συχνό φαινόμενο. Οι hackers εκμεταλλεύονται ευπάθειες, διεισδύουν στα συστήματα και κλέβουν δεδομένα.
Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, η εφαρμογή των εργαλείων ασφαλείας δεν είναι αρκετή από μόνη της. Οι ενημερώσεις των εργαλείων είναι απαραίτητες για την εξασφάλιση της προστασίας.
Αυτό είναι το λάθος που κάνουν οι περισσότερες εταιρείες και οργανισμοί. Χρησιμοποιούν διάφορα εργαλεία και προγράμματα, επαναπαύονται και ξεχνούν ότι πρέπει να κάνουν ενημερώσεις και να τα συντηρούν. Έτσι, μετά από κάποιο διάστημα, το εργαλείο δεν είναι πια αποτελεσματικό και οι εταιρείες είναι ευάλωτες σε επιθέσεις.
Τι κάνει ευάλωτες τις εταιρείες;
- Η χρήση παλιών εργαλείων
- Η χρήση εργαλείων, στα οποία δεν γίνεται ενημέρωση
- Κακή διαχείριση των πόρων
- Ανθρώπινος παράγοντας
Τα τρία πρώτα στοιχεία αφορούν τα εργαλεία και τη διαχείριση. Αυτά μπορούν να διορθωθούν πιο εύκολα. Τι συμβαίνει όμως με τον ανθρώπινο παράγοντα; Γιατί είναι καθοριστικός για την επιτυχία μιας επίθεσης; Γιατί πρέπει οι εταιρείες να δίνουν περισσότερη έμφαση στην εκπαίδευση των υπαλλήλων για την αντιμετώπιση των επιθέσεων;
Η απάντηση σε όλα αυτά τα ερωτήματα είναι, ότι παρά τη χρήση της τεχνολογίας και των προγραμμάτων προστασίας, ένας άνθρωπος μπορεί να κάνει κάποιο λάθος, που να προκαλέσει μεγάλα προβλήματα. Το πιο συχνό είναι να λάβει ένα email, που υποτίθεται ότι διαφημίζει ή προωθεί κάτι. Αν ο υπάλληλος ανοίξει τον σύνδεσμο που περιέχεται στο email, τότε θα εγκατασταθεί ένα κακόβουλο πρόγραμμα, που θα επιτρέψει στους hackers να αποκτήσουν πρόσβαση στο σύστημα της εταιρείας. Αυτή η επίθεση οφείλεται ξεκάθαρα στην αδυναμία του ανθρώπου να αντιληφθεί τον κίνδυνο. Οφείλεται καθαρά σε ένα ανθρώπινο λάθος.
Αν και ακούμε για τις phishing επιθέσεις σχεδόν κάθε μέρα, πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν γι’ αυτές. Τρεις από τις πιο συχνές μορφές είναι οι εξής:
Mass-Scale Phishing: Αναφέρεται σε αρκετά εκτεταμένες επιθέσεις. Οι hackers δεν στοχεύουν κάπου συγκεκριμένα.
Spear Phishing: Αυτή η μορφή επίθεσης στοχεύει σε ένα συγκεκριμένο άτομο ή μια συγκεκριμένη ομάδα και χρησιμοποιούνται προσωπικά στοιχεία.
Whaling: Αποτελεί μια μορφή spear phishing, η οποία στοχεύει σε ανώτατα στελέχη εταιρειών, όπως διευθύνοντες συμβούλους κλπ.