ΑρχικήinetΤο MIT κατασκεύασε το πρώτο αεροπλάνο χωρίς κινούμενα μέρη

Το MIT κατασκεύασε το πρώτο αεροπλάνο χωρίς κινούμενα μέρη

Το Πανεπιστήμιο τις Μασαχουσέτης, το γνωστό σε όλους MIT, κατασκεύασε το πρώτο αεροπλάνο που πετάει χωρίς κινούμενα μέρη χρησιμοποιώντας τον ιονισμό. Μία εφεύρεση που ίσως την δούμε να εφαρμόζεται για εξαιρετικά ήσυχα drones καθώς και για υβριδικά αεροσκάφη.

MIT

Τα αεροσκάφη, είτε φέρουν μία μηχανή εσωτερικής καύσης που παράγει καυσαέρια είτε φέρουν ένα ηλεκτρικό μοτέρ, δεν μπορούν να αποφύγουν την ηχητική ρύπανση. Το θόρυβο δηλαδή. Και αυτό γιατί πετούν στηριζόμενα σε κινούμενα μέρη που προωθούν τον αέρα και κατά επέκταση και το ίδιο το αεροπλάνο. Οι ερευνητές του MIT όμως, έρχονται να ανατρέψουν μία ιστορία σχεδόν 100 ετών, από τότε που οι αδελφοί Ράϊτ πέταξαν το πρώτο μηχανοκίνητο αεροπλάνο το 1903.

Οι ερευνητές στην MIT κατασκεύασαν και πέταξαν με επιτυχία ένα ιονικό αεροσκάφος που δεν χρησιμοποιεί κινητά εξαρτήματα. Το μεγάλο αεροσκάφος με άνοιγμα πτερυγίων 5 μέτρων, ζυγίζει περίπου 5 κιλά και φέρει μια σειρά από λεπτά σύρματα, τα οποία είναι τοποθετημένα σαν οριζόντια περίφραξη κατά μήκος και κάτω από το εμπρόσθιο άκρο του πτερυγίου του αεροπλάνου. Τα σύρματα λειτουργούν ως θετικά φορτισμένα ηλεκτρόδια, ενώ παρόμοια διατεταγμένα παχύτερα σύρματα, που τρέχουν κατά μήκος του πίσω άκρου του πτερυγίου του αεροπλάνου, χρησιμεύουν ως αρνητικά ηλεκτρόδια.

Η άτρακτος του αεροπλάνου περιέχει μια συστοιχία μπαταριών lithium-polymer. Ειδικά μηχανήματα μετατρέπουν το ρεύμα των μπαταριών σε 40.000 βολτ φορτίζοντας θετικά τα καλώδια.

Μόλις φορτιστούν θετικά τα καλώδια, προσελκύουν και ελευθερώνουν αρνητικά φορτισμένα ηλεκτρόνια από τα περιβάλλοντα μόρια του αέρα, όπως ένας γιγαντιαίος μαγνήτης που προσελκύει ρινίσματα σιδήρου. Τα μόρια του αέρα που παραμένουν πίσω ιονίζονται και με τη σειρά τους προσελκύονται από τα αρνητικά φορτισμένα ηλεκτρόδια στο πίσω μέρος των φτερών του αεροπλάνου.

Καθώς το νεοσυσταθέν σύννεφο ιόντων ρέει προς τα αρνητικά φορτισμένα σύρματα, κάθε ιόν συγκρούεται εκατομμύρια φορές με άλλα μόρια αέρα, δημιουργώντας μια ώση που ωθεί το αεροσκάφος προς τα εμπρός.

Τα αεροσκάφη που λειτουργούν με ιονισμένους ανέμους δεν είναι νέα εφεύρεση. Η τεχνολογία υπάρχει εδώ και χρόνια, αλλά τα μέχρι τώρα μηχανήματα λειτουργούσαν πάνω σε ένα πάγκο καθώς περιοριζόντουσαν από τα καλώδια που σύνδεαν τα μηχανήματα αυτά με τροφοδοτικά υψηλής τάσης. Η λύση εδώ ήταν μια προσαρμοσμένη τροφοδοσία ρεύματος μέσω μπαταριών που θα μπορούσε να παράγει την απαραίτητη δύναμη για μία πτήση 60 μέτρων, όσο άλλωστε ήταν και το μήκος του κλειστού γηπέδου που έγιναν οι δοκιμές. Φυσικά σε όλες τις δοκιμές δεν υπήρξε κανένας θόρυβος αφού δε υπάρχουν κινούμενα μέρη.

Υπάρχει πολύ μακρύς δρόμος ακόμα για να δείτε αυτήν την τεχνολογία στον ουρανό. Ωστόσο, η δυναμική αυτής της εφεύρεσης είναι εμφανής. Σίγουρα κάποια στιγμή θα δείτε πολύ ήσυχα αεροσκάφη, όπως drones, που δεν θα εκπέμπουν ενοχλητικούς θορύβους. Θα μπορούσαν επίσης να υπάρχουν και υβριδικά αεροπλάνα που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την αποδοτικότητα των καυσίμων τους. Και δεδομένου ότι δεν υπάρχουν κινούμενα μέρη, τα αεροσκάφη ιονικής ώσης θα μπορούσαν να είναι πιο αξιόπιστα από τα αντίστοιχα συμβατικά.

Παρακολουθήστε παρακάτω το σχετικό βίντεο της MIT:

SecNews
SecNewshttps://www.secnews.gr
In a world without fences and walls, who need Gates and Windows

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS