ΑρχικήsecurityΤο Facebook ανιχνεύει Android χρήστες που δεν έχουν το app

Το Facebook ανιχνεύει Android χρήστες που δεν έχουν το app

Το τελευταίο διάστημα έχει αμφισβητηθεί πολύ το γεγονός για το αν το Facebook σέβεται την ιδιωτικότητα των users και για ακόμα άλλη μία φορά έρχεται μία έρευνα που δείχνει πως ο γίγαντας των social media μπορεί να εντοπίσει ακόμα και τους Android χρήστες που δεν έχουν την εφαρμογή.

Facebook

Σύμφωνα λοιπόν με μία καινούρια μελέτη από την Privacy International, το Facebook συνήθως μπορεί να ανιχνεύσει users, non users και logged out users εκτός της πλατφόρμας του. Πιο συγκεκριμένα, οι app developers κοινοποιούν δεδομένα στο Facebook μέσω του Facebook Software Development Kit (SDK), το οποίο είναι ένα σύνολο από εργαλεία ανάπτυξης λογισμικού που βοηθούν να χτιστούν εφαρμογές για ένα συγκεκριμένο λειτουργικό σύστημα, όπως έδειξαν τα ευρήματα. Το πιο ανησυχητικό είναι πως ο  λεπτομερής έλεγχος που εκπονεί το Facebook εις βάρος των users αυξάνεται διαρκώς, όπως έδειξε και το σκάνδαλο Cambridge Analytica.

Όσον αφορά την τελευταία μελέτη, η Privacy International ανέλυσε 34 εφαρμογές σε Android και κάθε μία είχε μια βάση εγκατάστασης από 10 μέχρι 500 εκατομμύρια. Οι εφαρμογές που μελετήθηκαν ήταν ιδιαίτερα δημοφιλείς, όπως το Duolingo, το Tripadvisor και το Skyscanner. Οι ερευνητές ανέλυσαν τα δεδομένα που μεταφέρθηκαν από αυτές τις εφαρμογές στο Facebook μέσω του Facebook SDK. Να επισημανθεί πως όλα τα apps δοκιμάσθηκαν μεταξύ Αυγούστου και Δεκεμβρίου του 2018. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως τα δεδομένα μεταφέρονται άμεσα στο Facebook από την στιγμή που ο χρήστης ανοίγει την εφαρμογή. Το πιο εντυπωσιακό από τα ευρήματα ήταν πως αυτό συνέβαινε είτε είχαν ή όχι λογαριασμό οι χρήστες. Σύμφωνα με το report, τα δεδομένα που μεταφέρονται αυτόματα στο Facebook, κοινοποιούνται σε έναν μοναδικό ανιχνευτή, το Google advertising ID (AAID). Ο πρωταρχικός στόχος των διαφημιστικών IDs, όπως εκείνου της Google είναι να επιτρέψει σε διαφημιστές να συνδέσουν τα δεδομένα για συμπεριφορές users από διαφορετικές εφαρμογές και web browsing σε ένα profile κατανόησης των users. Όμως, η Google δήλωσε πως οι users μπορούν να απενεργοποιήσουν την προσωποποίηση των διαφημίσεων μέσω των ρυθμίσεων ελέγχου στα Google account τους, οπότε δεν συμβαίνει καμία παρανομία από την πλευρά της.

Επιπλέον το Facebook απάντησε στην Privacy International πως η κοινοποίηση δεδομένων αποτελεί μια κοινή πρακτική μεταξύ εταιρειών και είναι χρήσιμη τόσο για τους χρήστες όσο και για τις εταιρείες, ώστε να κατανοηθεί από όλους τι θέλουν οι χρήστες. Ακόμα με αυτόν τον τρόπο θα βελτιωθούν πολύ περισσότερο οι εφαρμογές και τα social media.

Παρόλα αυτά, οι οργανισμοί προστασίας της ιδιωτικότητας των ατόμων δεν πείθονται από τις δηλώσεις των εταιρειών και εξακολουθούν να κάνουν reports για ύποπτες κινήσεις που παρατηρούνται.

SecNews
SecNewshttps://www.secnews.gr
In a world without fences and walls, who need Gates and Windows

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS