Πρόσφατο report αναφέρει ότι οι προσπάθειες προστασίας των παιδιών από την τεχνολογία θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά την επαυξημένη (AR) και εικονική πραγματικότητα (VR).
Διαβάστε ακόμη: Virtual Reality (VR) διακοπές – Ταξιδέψτε χωρίς να φύγετε από το σπίτι
Ο νόμος Kids Safety and Privacy Act (KOPSA), που εξετάζεται από τη Βουλή των Αντιπροσώπων, ενδεχομένως να οδηγήσει σε υπερβολική λογοκρισία περιεχομένου σε πλατφόρμες AR/VR. Η FTC θα αποκτήσει τη δυνατότητα να κρίνει το περιεχόμενο ως επιβλαβές, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει σε λογοκρισία εκπαιδευτικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου που σχετίζεται με την κλιματική αλλαγή, προκαλώντας ανησυχίες για την ελευθερία της έκφρασης.
Η υπερβολική λογοκρισία μπορεί να αποφευχθεί
Windows 10 τέλος, απομένει μόλις ένας χρόνος υποστήριξης
Κομήτης θα κάνει μια θεαματική προσέγγιση τον Οκτώβριο
Εκτόξευση του Europa Clipper για ανίχνευση ζωής στην Ευρώπη!
Ο Andy Lulham, COO της VerifyMy, επισημαίνει την υπερβολική λογοκρισία που χαρακτηρίζει τις συζητήσεις γύρω από τη διαδικτυακή ρύθμιση. Υποστηρίζει ότι οι καλά σχεδιασμένοι κυβερνητικοί κανονισμοί δεν απειλούν, αλλά προστατεύουν την ελεύθερη έκφραση. Ο Lulham τονίζει τη σημασία της προσέγγισης στη διαδικτυακή ρύθμιση, προτείνοντας ένα διαφοροποιημένο ρυθμιστικό πλαίσιο που θα ενισχύσει την διαδικτυακή ελευθερία και θα προστατεύσει τους ευάλωτους χρήστες.
Αναφέρει τον GDPR ως παράδειγμα ισορροπημένης διαδικτυακής ρύθμισης, εστιάζοντας στην ασφάλεια και τη διαφάνεια αντί για την αυστηρή λογοκρισία. Προτείνει επίσης τη θέσπιση σαφών διαδικασιών προσφυγής για τις αποφάσεις κατάργησης περιεχομένου, ώστε να διορθώνονται τυχόν λανθασμένες αποφάσεις. Τέλος, υπογραμμίζει ότι οι μη ρυθμισμένοι διαδικτυακοί χώροι αποτελούν μεγαλύτερη απειλή για την ελεύθερη έκφραση, καθώς οι ευάλωτοι χρήστες κινδυνεύουν από κακοποίηση και παρενόχληση.
Δείτε σχετικά: Ε.Ε: Έρευνα στη Meta για αρνητικές συνέπειες των Instagram, Facebook σε παιδιά
Το καλό, το κακό και το απαίσιο της AR και VR τεχνολογίας
Το report ITIF επισημαίνει ότι οι συζητήσεις γύρω από την ασφάλεια στο διαδίκτυο συχνά παραβλέπουν τις τεχνολογίες AR/VR, οι οποίες προάγουν την κοινωνική σύνδεση και τη δημιουργικότητα. Ωστόσο, οι υπάρχουσες τεχνολογίες δεν είναι κατάλληλες για παιδιά κάτω των 13 ετών, εκθέτοντάς τα σε ακατάλληλο περιεχόμενο. Η προστασία των παιδιών απαιτεί καινοτομία στην αγορά και τεκμηριωμένη χάραξη πολιτικής. Οι υπεύθυνοι πολιτικής θα πρέπει να αξιολογήσουν τις υπάρχουσες πρωτοβουλίες ασφαλείας και να εστιάσουν σε στοχευμένες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση αποδεδειγμένων κινδύνων, καθώς τα προβλήματα θα αυξάνονται ολοένα και περισσότερο.
Safety by Design
Ο Lulham συμφώνησε ότι οι σχεδιαστικές αποφάσεις των εταιρειών είναι κρίσιμες για τη δημιουργία ενός ασφαλούς ψηφιακού περιβάλλοντος για τα παιδιά. Τόνισε ότι ο σχεδιασμός της διεπαφής χρήστη αποτελεί την πρώτη γραμμή άμυνας και ότι οι εταιρείες πρέπει να προτεραιοποιήσουν διαισθητικά σχέδια που καθοδηγούν τους χρήστες προς πιο ασφαλείς συμπεριφορές.
Διαβάστε επίσης: Πώς το VR gaming μπορεί να βοηθήσει παιδιά με βαθιά κώφωση;
Υπογράμμισε τη σημασία μιας υβριδικής προσέγγισης που συνδυάζει την τεχνητή νοημοσύνη (AI) με την ανθρώπινη εποπτεία, τονίζοντας ότι τα εργαλεία γονικού ελέγχου πρέπει να είναι θεμελιώδη χαρακτηριστικά. Η στρατηγική εμπιστοσύνης και ασφάλειας θα διαχωρίσει τις ακμάζουσες πλατφόρμες από τις ασταθείς, ενώ το «Safety by Design» πρέπει να είναι θεμελιώδης αρχή στην ανάπτυξή τους.
Πηγή: technewsworld