Η Google ανακοίνωσε σήμερα την κυκλοφορία του Android Privacy Sandbox, ωστόσο αυτό δεν φαίνεται να είναι ισότιμο με το iOS tracking.
Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία αναφέρθηκε στην κυκλοφορία του Privacy Sandbox, τονίζοντας ότι προσπαθεί να δημιουργήσει νέους τρόπους εξέλιξης των ιδιωτικών διαφημίσεων στο Android. Αφού η Apple πήρε την πρωτοβουλία να μπει και αυτή στον χώρο του tracking στο iOS 14, η Android επιθυμεί να το ανταγωνιστεί ισάξια. Η ενημέρωση αυτή, προστίθεται στα υπάρχοντα συστήματα διαφημίσεων, δεν τα αντικαθιστά, επομένως μπορεί να είναι ακόμα λιγότερο αποτελεσματική σε σχέση με το “Privacy Sandbox” για το Chrome.
Οι αλλαγές tracking της Apple ανατίναξαν τη διαφημιστική βιομηχανία και προσθέτουν ήδη 10 δισεκατομμύρια δολάρια τον χρόνο, στα έσοδα των εταιρειών που βασίζονται σε διαφημίσεις όπως το Facebook. Η Google, η μεγαλύτερη εταιρεία διαφημίσεων στον κόσμο, δεν φαίνεται να θέλει να προσαρμόσει το ίδιο στο Android. Αναλυτικότερα, η Google αναφέρει στην ανάρτηση της ότι δεν επιθυμεί να περιορίσει τις υπάρχουσες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται από προγραμματιστές και διαφημιστές.
Οι ρυθμίσεις που επιθυμεί η Google για το tracking, δεν είναι ακόμη γνωστές καθώς η ανάρτηση ήταν αρκετά ασαφής και δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει ούτε καν μια έκδοση beta του Privacy Sandbox μέχρι το τέλος του 2022. Η σελίδα Android Developers έχει ορισμένες προτάσεις για το πώς μπορεί να λειτουργεί ένα σύστημα διαφημίσεων που διατηρεί το απόρρητο. Το Topics API της Chrome θα μοιράζεται μια λίστα με τα ενδιαφέροντα των χρηστών με τους διαφημιστές όταν εκείνοι το ζητούν, ώστε να μπορούν να εμφανίζουν σχετικές διαφημίσεις. Επιπρόσθετα, το νέο Android FLEDGE API παρακολουθεί τη συμπεριφορά των χρηστών μέσα σε μια εφαρμογή και τους τοποθετεί σε ομάδες για να πραγματοποιείται προσαρμοσμένη στόχευση διαφημίσεων προς το κοινό. Η Google αναφέρει συμπληρωματικά ότι θα δίνεται στους προγραμματιστές να δημιουργούν ομάδες χρηστών ανάλογα με την δραστηριότητα τους στις εφαρμογές έτσι ώστε να τους προσφέρουν συγκεκριμένες διαφημίσεις.
Ακολούθως, υπάρχουν και στοιχεία που επιτρέπουν τον περιορισμό του tracking. Αναφορικά με αυτό, υπάρχει το "SDK Runtime", το οποίο είναι ένα sandbox για SDK που έχει να κάνει με διαφημίσεις. Κατά την Google, αυτό θα μειώσει την απεριόριστη πρόσβαση και την κοινή χρήση των δεδομένων ενός χρήστη από τα συμβατά SDK. Επεξηγώντας περαιτέρω την ιδέα, καταλαβαίνουμε ότι οι προγραμματιστές θα μπορούσαν να κατασκευάσουν ένα "runtime-enabled SDK" με περιορισμένα δικαιώματα αντί για ένα παραδοσιακό SDK διαφημίσεων, το οποίο έχει την ίδια πρόσβαση με την κύρια εφαρμογή.
Δείτε επίσης: Στόχευση χρηστών για διαφημιστικούς σκοπούς: Η Google ενισχύει το απόρρητο των χρηστών Android
Το Europa Clipper της NASA οδεύει στον Δία
Τεράστιος δυνητικά επικίνδυνος αστεροειδής πλησιάζει τη Γη
Apple: Παρακολουθεί παράνομα τους εργαζομένους;
Το σημαντικότερο κομμάτι του Android Privacy Sandbox, μπορούμε να πούμε ότι είναι η δυνατότητα να δημιουργεί κανείς αντισυμβατικά SDK. Ακόμα και αν το Privacy Sandbox του Chrome επιτρέπει τον αποκλεισμό των cookie τρίτων, οι υπάρχουσες μέθοδοι tracking θα αποκλειστούν και η Google προσφέρει μια εναλλακτική λύση που θα έχει ορισμένα οφέλη. Ωστόσο δεν έχει ανακοινωθεί κάποιο σχέδιο για να αποκλειστούν ή να περιοριστούν τυχόν υπάρχουσες τεχνικές tracking στο Android. Οι εφαρμογές Android έχουν πολύ περισσότερα προνόμια από ένα σάιτ και οι προγραμματιστές θα μπορούσαν να επιλέξουν να τα αγνοήσουν και να συμπεριλάβουν ένα SDK διαφημίσεων που δεν χρησιμοποιεί το sandbox SDK.
Παρόλο που η Google δεν ανακοίνωσε τίποτα που θα βελτιώσει το απόρρητο σήμερα, άφησε να εννοηθεί ότι κάποια μέρα θα γίνει μια αλλαγή. Συγκεκριμένα, τόνισε πως σκοπεύει η εταιρεία να συνεχίσει να διατηρεί τις υπάρχουσες λειτουργίες της πλατφόρμας διαφημίσεων για τουλάχιστον δύο χρόνια και ότι θα παρέχει ειδοποίηση πριν από μελλοντικές αλλαγές. Αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν να συμπεριλαμβάνουν την βελτίωση του απορρήτου ωστόσο δεν υπάρχει ακόμη κάποια δέσμευση προς αυτό. Ωστόσο, η Google με την ανάρτηση της καθησύχασε τους διαφημιστές για την διατήρηση της ροής των εσόδων μέχρι το 2024.
Στην ερώτηση του πώς θα καταφέρουμε να βρούμε λύση για την διατήρηση του απορρήτου, το να βρούμε απάντηση είναι αρκετά δύσκολο από την στιγμή που δεν υπάρχει κανένας περιορισμός για τον κώδικα των ιστοσελίδων. Όμως, η Google θα μπορούσε να περιορίσει τα SDK διαφημίσεων μέσω του Play Store και να δηλώσει ότι οποιαδήποτε εφαρμογή που δεν χρησιμοποιεί ένα sandbox SDK θα αποκλειστεί από αυτό. Ωστόσο το Play Store επιβάλλει τακτικά περιορισμούς σαν αυτόν στις εφαρμογές: το ελάχιστο υποστηριζόμενο επίπεδο API Android αυξάνεται κάθε χρόνο, αναγκάζοντας τους προγραμματιστές να υποστηρίζουν τις πιο πρόσφατες δυνατότητες και περιορισμούς Android.
Δείτε επίσης: Τα νέα φίλτρα του Google Drive που διευκολύνουν την αναζήτηση διατίθενται σε όλους
Παρ’όλο που οι περιορισμοί στο Play Store θα ήταν μία βάσιμη λύση, η Google θα δυσκολευόταν να περιορίσει τις διαφημίσεις στο Android χωρίς να προκαλέσει την οργή των ρυθμιστικών αρχών. Όπως και η ίδια η εταιρεία ανέφερε, υπάρχουν δεσμεύσεις ως προς την συνεργασία των ρυθμιστικών αρχών και της Google.
Πηγή: arstechnica.com