Η Google ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα εφαρμόσει νέους περιορισμούς σχετικά με το απόρρητο που θα εμποδίζουν την παρακολούθηση σε όλες τις εφαρμογές στις συσκευές Android. Κάτι παρόμοιο είχε κάνει και η Apple πέρυσι με το App Tracking Transparency feature.
Η Google είπε ότι αναπτύσσει αντικαταστάσεις, με επίκεντρο το απόρρητο, για το advertising ID, μια μοναδική σειρά χαρακτήρων που προσδιορίζει τη συσκευή του χρήστη. Τα digital IDs στα smartphone συχνά βοηθούν τις εταιρείες διαφήμισης να παρακολουθούν και να μοιράζονται πληροφορίες σχετικά με τους καταναλωτές.
Δείτε επίσης: Google Home για iOS: Λαμβάνει το τηλεχειριστήριο Android TV με το τελευταίο update
Οι αλλαγές θα μπορούσαν να επηρεάσουν μεγάλες εταιρείες που βασίζονται στην παρακολούθηση χρηστών σε εφαρμογές, όπως η μητρική του Facebook, Meta. Οι αντίστοιχες αλλαγές της Apple έπληξαν την Meta. Η εταιρεία είχε πει νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι οι αλλαγές απορρήτου της Apple θα μειώσουν τις πωλήσεις της εταιρείας φέτος κατά περίπου 10 δισεκατομμύρια δολάρια.
Chatbot ενθάρρυνε έφηβο να σκοτώσει τους γονείς του
RT-G: Ένα... αστυνομικό ρομπότ στην Κίνα!
Το Black Basta Ransomware εξελίσσεται - Προσοχή!
Ωστόσο, ενώ η Meta είχε διαμαρτυρηθεί για τις αλλαγές της Apple, εξέφρασε την υποστήριξή της για τον τρόπο με τον οποίο η Google σχεδιάζει να εφαρμόσει τις ρυθμίσεις απορρήτου της.
″Είναι ενθαρρυντικό να βλέπουμε από την Google αυτήν την προσέγγιση για την εξατομικευμένη διαφήμιση που προστατεύει το απόρρητο“, δήλωσε στο Twitter ο Graham Mudd, vice president of product marketing στο Facebook. “Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε μαζί τους…“.
Η Google είπε ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει τα τρέχοντα identifiers για τα επόμενα δύο χρόνια, πράγμα που σημαίνει ότι άλλες εταιρείες έχουν χρόνο να εφαρμόσουν αλλαγές.
Δείτε επίσης: Τα νέα φίλτρα του Google Drive που διευκολύνουν την αναζήτηση διατίθενται σε όλους
Όπως είπαμε και παραπάνω, η Apple επικρίθηκε από το Facebook και άλλες εταιρείες για την κυκλοφορία του App Tracking Transparency feature, το οποίο μειώνει τις δυνατότητες στόχευσης χρηστών (για διαφήμιση) περιορίζοντας την πρόσβαση των εταιρειών στο user identifier σε iPhone. Με αυτήν την αλλαγή, εμφανίζεται ένα παράθυρο που επιτρέπει στους χρήστες να εμποδίζουν τις εφαρμογές να παρακολουθούν τα δεδομένα τους για διαφημιστικούς σκοπούς.
Η Google επέκρινε την προσέγγιση της Apple στην ανάρτησή της χωρίς να κατονομάσει την εταιρεία.
″Συνειδητοποιούμε ότι άλλες πλατφόρμες έχουν υιοθετήσει μια διαφορετική προσέγγιση στο ads privacy, περιορίζοντας ωμά τις υπάρχουσες τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται από προγραμματιστές και διαφημιστές“, έγραψε σε blog post ο Anthony Chavez της Google. “Πιστεύουμε ότι — χωρίς προηγουμένως να παρέχουμε μια εναλλακτική διαδρομή για τη διατήρηση του απορρήτου — τέτοιες προσεγγίσεις μπορεί να είναι αναποτελεσματικές και να οδηγήσουν σε χειρότερα αποτελέσματα για το απόρρητο των χρηστών και τις επιχειρήσεις των developer“.
Δείτε επίσης: ΗΠΑ: Η Microsoft φέρνει τα Android apps στα Windows 11
Η εστίαση στις πρακτικές απορρήτου θα μπορούσε να βοηθήσει την εταιρεία να ξεπεράσει τα ρυθμιστικά ζητήματα, καθώς οι νομοθέτες και οι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για τα δεδομένα τους και την προστασία τους. Η εταιρεία είπε ότι θα συνεργαστεί στενά με τις ρυθμιστικές αρχές.
Πηγή: CNBC