Για μια νέα μορφή «κυβερνητικής επιρροής», η οποία χρησιμοποιεί ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα για τη δημιουργία καμπανιών με στόχο την αλλαγή συμπεριφοράς, προειδοποίησαν οι ερευνητές.
Δείτε επίσης: Apple: “Οι κυβερνήσεις δεν θα αποκτήσουν πρόσβαση στο iCloud σας”
Οι εθνικές και τοπικές κυβερνήσεις έχουν στραφεί σε στοχευμένες διαφημίσεις σε μηχανές αναζήτησης και πλατφόρμες κοινωνικών μέσων ενημέρωσης για να προσπαθήσουν να «ελέγξουν» τη συμπεριφορά της χώρας γενικότερα, διαπίστωσαν οι ακαδημαϊκοί.
Η στροφή σε αυτό το νέο σήμα διακυβέρνησης πηγάζει από έναν γάμο μεταξύ της εισαγωγής της θεωρίας ώθησης στη χάραξη πολιτικής και μιας διαδικτυακής διαφημιστικής υποδομής που παρέχει απρόβλεπτες ευκαιρίες για την εκτέλεση καμπανιών προσαρμογής της συμπεριφοράς.
Mark Zuckerberg: Ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος
Ένα «νέο αστέρι» φωτίζεται στο νυχτερινό ουρανό
Mark Zuckerberg: Έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος! 💰💰
Μερικά από τα παραδείγματα που βρέθηκαν από το Σκωτσέζικο Κέντρο Έρευνας για το Έγκλημα και τη Δικαιοσύνη (SCCJR) κυμαίνονται από ένα σχήμα πρόληψης για να αποτρέψουν τους νέους από το να γίνουν διαδικτυακοί απατεώνες έως συμβουλές για το πώς να ανάψουν σωστά ένα κερί. Ενώ η στοχευμένη διαφήμιση είναι κοινή σε όλες τις επιχειρήσεις, ένας ερευνητής υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση που τη χρησιμοποιεί για να οδηγήσει σε αλλαγές συμπεριφοράς θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν τέλειο feedback loop.
Δείτε επίσης: Κινέζοι χάκερς ανέπτυσσαν επί 3 χρόνια backdoor για να κατασκοπεύσουν κυβερνήσεις
Τα παραδείγματα της κυβερνητικής επιρροής που αποκαλύπτει η SCCJR είναι πολλά και διαφορετικού φάσματος. Στο ένα άκρο του φάσματος βρίσκεται το πρόγραμμα «Cyber-Prevent» της Εθνικής Υπηρεσίας Εγκλήματος, το οποίο περιλαμβάνει τον εντοπισμό νέων ατόμων που κινδυνεύουν να εμπλακούν σε εγκλήματα στον κυβερνοχώρο.
Ορισμένοι βραχίονες του προγράμματος, περιλαμβάνουν παραδοσιακές επισκέψεις, όπου αξιωματικοί του NCA πραγματοποιούν κατ ‘οίκον επίσκεψη για να προσπαθήσουν να συνεργαστούν με τους γονείς του νέου ατόμου για να τους οδηγήσουν σε μια διαφορετική ζωή.
Δείτε επίσης: Janeleiro: Το νέο banking trojan που στοχεύει οργανισμούς και κυβερνήσεις
Αλλά αυτό το μέρος του προγράμματος περιλαμβάνει και τη NCA να συλλέγει ένα σημαντικό αριθμό δεδομένων για τους νέους που επισκέπτεται, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία προφίλ του τυπικού εφήβου «σε κίνδυνο». Αυτά τα προφίλ μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για τη διεξαγωγή μιας καμπάνιας “influence policing”, χρησιμοποιώντας στοχευμένες διαφημίσεις που απευθύνονται σε εφήβους του Ηνωμένου Βασιλείου που ενδιαφέρονται για gaming και αναζητούν συγκεκριμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικού εγκλήματος στο Google.
Πηγή πληροφοριών: theguardian.com