ΑρχικήinetΤα delivery apps χρεώνουν υπέρογκα ποσά τα εστιατόρια!

Τα delivery apps χρεώνουν υπέρογκα ποσά τα εστιατόρια!

Πριν από το lockdown του κοροναϊού, ο Matt Majesky ιδιοκτήτης του εστιατορίου Pierogi Mountain, δεν γνώριζε τα υπέρογκα ποσά που τα delivery apps Grubhub και Uber Eats τον χρεώνουν κάθε φορά που επεξεργάζονται μια παραγγελία για το εστιατόριό του.

delivery

Αλλά μόλις ξεκίνησε το lockdown, τα delivery apps έγιναν ουσιαστικά η μόνη πηγή επιχειρηματικής δραστηριότητας για τα εστιατόρια. Πολλοί εστιάτορες παρατήρησαν ότι οι εταιρείες delivery μετατράπηκαν στα περισσότερα έξοδα των εστιατορίων τους – πολύ περισσότερα από αυτά που πληρώνουν για πρώτες ύλες ή εργασία.

Η κύρια εταιρεία παράδοσης της Pierogi Mountain, το Grubhub, λάμβανε περισσότερο από 40 τοις εκατό από μια παραγγελία, αναφέρει ο κ. Majesky. Αυτό το γεγονός έφτασε στο σημείο το εστιατόρια να έχει τεράστια οικονομικά προβλήματα και στα τέλη Απριλίου να κλείσει.

«Δεν έχετε άλλη επιλογή από το να εγγραφείτε, αλλά δεν υπάρχει διαπραγμάτευση», δήλωσε ο κ. Majesky σχετικά με τα delivery apps. «Μετατρέπεται σε μια ομηρική κατάσταση».

Ακόμη και όταν εφαρμογές όπως το Grubhub, το Uber Eats και το DoorDash έχουν γίνει οικονομικοί σωτήρες για εστιατόρια στην πανδημία, τα ποσοστά που λαμβάνουν από τα εστιατόρια έχουν γίνει μια αυξανόμενη πηγή δυσκολίας για τους εστιάτορες.

Ιδιοκτήτες εστιατορίων σε Σικάγο, Πίτσμπουργκ, Φλόριντα και στο Τέξας, εξέφρασαν την δυσαρέσκεια τους στα social media. Ορισμένα εστιατόρια έχουν κλείσει, ενώ άλλα έχουν διακόψει τις εφαρμογές και αναζητούν άλλους τρόπους για να λαμβάνουν παραγγελίες.

Τα παράπονα για τα ποσά που χρεώνουν οι εφαρμογές τόσο στα εστιατόρια όσο και στους καταναλωτές είναι μακροχρόνιες, αλλά το ζήτημα έχει διογκωθεί καθώς πολλά εστιατόρια δεν λειτουργούν υπό κανονικές συνθήκες. Ακόμα και όταν αρχίσουν να ανοίγουν ξανά, το delivery είναι πιθανό να αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών τους.

Αρκετά εστιατόρια ανησυχούν επίσης ότι σύντομα θα έχουν ακόμη λιγότερη δύναμη να διαπραγματευτούν τα ποσά που πληρώνουν στα delivery app. Αυτό συμβαίνει επειδή το Uber βρίσκεται σε συνομιλίες για την απόκτηση του Grubhub, δημιουργώντας νέα εφαρμογή delivery με πολύ μεγαλύτερη δύναμη.

Ο Peter Land, εκπρόσωπος του Grubhub, δήλωσε ότι ο κ. Majesky πλήρωσε υψηλότερα ποσά από το κανονικό, επειδή είχε επιλέξει να λάβει μέρος σε προγράμματα μάρκετινγκ που αύξησαν την προβολή του εστιατορίου του.

«Αναγνωρίζουμε ότι αυτή είναι μια δύσκολη στιγμή για ανεξάρτητα εστιατόρια», είπε ο κ. Land. «Διπλασιάσαμε τις προσπάθειές μας για να τους υποστηρίξουμε».

Ο κ. Majesky είπε ότι το Grubhub τον οδήγησε να πιστέψει ότι το πρόγραμμα μάρκετινγκ ήταν ένα από τα πράγματα που πληρώνει για να βοηθήσει τα τοπικά εστιατόρια και ότι δεν είχε συνειδητοποιήσει ότι θα έπρεπε να πληρώσει επιπλέον χρήματα. Άλλα εστιατόρια έχουν εκφράσει παρόμοια παράπονα.

Το χάσμα μεταξύ της επιτυχίας των εφαρμογών και της δυσκολίας των εστιατορίων είναι εντυπωσιακό. Τα έσοδα τις τελευταίες εβδομάδες στα εστιατόρια μειώθηκαν κατά περίπου 35 τοις εκατό από ένα χρόνο νωρίτερα, ενώ τα έσοδα για τις υπηρεσίες delivery αυξήθηκαν περίπου 140 τοις εκατό, σύμφωνα με στοιχεία της M Science, μιας εταιρείας που αναλύει δεδομένα συναλλαγών.

Για ένα τυπικό εστιατόριο, το σταθερό κόστος όπως η εργασία, το φαγητό και το ενοίκιο καταναλώνουν περίπου το 90 τοις εκατό των εσόδων. Αυτό αφήνει λίγο χώρο για τις βασικές χρεώσεις που οι μεγάλες υπηρεσίες delivery χρεώνουν τα μικρά εστιατόρια, που είναι συνήθως ένα 20% με 30% από το τι πληρώνουν οι πελάτες για κάθε παραγγελία.

Ο Γιώργος Κωνσταντίνου, ο οποίος διαθέτει τέσσερα εστιατόρια στην περιοχή της Νέας Υόρκης και χρησιμοποιεί το DoorDash, το Uber Eats και το Grubhub, είπε: «Όλοι προσπαθούν να μας βοηθήσουν. Αλλά αυτές οι εταιρείες που υποτίθεται ότι είναι συνεργάτες μας παίρνουν περισσότερα χρήματα από οποιονδήποτε άλλο και προσπαθούν με κάθε δυνατό τρόπο να μας χρεώσουν επιπλέον χρήματα. “

Ο Matt Maloney, διευθύνων σύμβουλος του Grubhub, υποσχέθηκε σε συνέντευξη Τύπου τον Μάρτιο με τον δήμαρχο του Σικάγο, Lori Lightfoot, να συνεισφέρει 100 εκατομμύρια δολάρια στη μείωση των τελών για τα τοπικά εστιατόρια. Αλλά τα τέλη απλώς αναβλήθηκαν για μερικούς μήνες.

Στις αρχές Απριλίου, το Uber Eats μείωσε τα τέλη που καταβάλλουν τα εστιατόρια εάν δεν χρησιμοποιούν τους οδηγούς του. Επίσης, δημιούργησε ένα πρόγραμμα που επιτρέπει στους επισκέπτες να συνεισφέρουν σε εστιατόρια. Κατά τους πρώτους δύο μήνες του προγράμματος, κέρδισε κατά μέσο όρο 37 $ για κάθε εστιατόριο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Uber.

Το DoorDash, που οποία δραστηριοποιείται με μεγάλες αλυσίδες εστιατορίων, δήλωσε τον Απρίλιο ότι θα μειώσει τα βασικά τέλη στα μισά για όλα τα ανεξάρτητα εστιατόρια μέχρι να περάσει η κρίση.

Πηγή: nytimes.com

Teo Ehc
Teo Ehchttps://www.secnews.gr
Be the limited edition.

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS