Αρχικήbusiness5 λόγοι που μπορεί να αποτύχει το Business Continuity Plan σας

5 λόγοι που μπορεί να αποτύχει το Business Continuity Plan σας

Καταρχήν να δούμε τι είναι το Business Continuity Plan (BCP) και τι είναι το Disaster Recovery Plan (DRP). Ως έννοιες μπορεί να μπερδεύουν και να θεωρούνται ίδιες, αλλά στην πραγματικότητα η μία συμπληρώνει την άλλη.

Το Disaster Recovery Plan είναι το σχέδιο που έχει εκπονηθεί από την εταιρεία με συγκεκριμένες οδηγίες δράσης για κάθε ενδεχόμενο βίαιης διακοπής της λειτουργίας της, ενώ το Business Continuity Plan είναι το σχέδιο δράσης της εταιρείας για το μετά την καταστροφή και την μακροπρόθεσμη λειτουργία της ώστε, να συνεχίσει να παράγει έργο και κέρδη, σαν να μην είχε γίνει τίποτα.

Όλα αυτά ακούγονται ωραία αλλά η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική. Ένα Disaster Recovery Plan μπορεί να αποτύχει και να έχει αντίκτυπο στο Business Continuity Plan και κατ’ επέκταση στη βιωσιμότητα της εταιρείας.

Ξεκινώντας με τον πιο βασικό λόγο που ένα Business Continuity Plan μπορεί να αποτύχει είναι η μη κατανόηση της εταιρείας κατά τον αρχικό σχεδιασμό.  Αν δεν γνωρίζεις τέλεια το οργανόγραμμα της εταιρείας (που σε πολλές περιπτώσεις δεν το γνωρίζουν ούτε οι ίδιοι), αν δεν έχει οριστεί κάποιος ως Project Manager για να μιλάει με όλες τις Διευθύνσεις και τμήματα της εταιρείας, αν δεν υπάρχει συγκεκριμένη ομάδα Emergency response, αν δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι ρόλοι και υπευθυνότητες για κάθε μέλος της ομάδας και φυσικά αν δεν εκπαιδεύονται συχνά, τότε το όλο εγχείρημα είναι καταδικασμένο να αποτύχει.

Ο δεύτερος λόγος που μπορεί να αποτύχει είναι να μην έχεις προετοιμαστεί για τα πάντα. Δυστυχώς, οι καταστροφές ή οι κατηγορίες καταστροφών αν θέλετε καλύτερα, είναι πολλές και πρέπει τουλάχιστον να υπάρχει μία οδηγία για κάθε πιθανή κατηγορία. Αν δεν υπάρχει, θα λειτουργήσει ο νόμος του Murphy ! Αυτό για το οποίο δεν έχεις προετοιμαστεί θα συμβεί και θα συμβεί στην χειρότερη δυνατή ώρα, με όποιες συνέπειες θα έχει στην εταιρεία και την λειτουργία της.

Ο επόμενος λόγος είναι να μην συμπεριλάβεις στον σχεδιασμό το τμήμα επικοινωνίας ή αν η εταιρεία είναι μικρή, έναν άνθρωπο που θα είναι το σημείο αναφοράς όλων των εμπλεκομένων και ο οποίος θα διαχειριστεί την κρίση ως Project Manager. Θα πρέπει να ξέρουν όλοι ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος θα μπορεί να μιλήσει, να διευθετήσει, να οργανώσει και να κατευθύνει την επικοινωνία, τις ενέργειες, το ποιος θα πρέπει να ενημερωθεί πρώτος και άλλα πολλά. Η επικοινωνία είναι το «κλειδί» της επιτυχίας ενός Business Continuity Plan σε περίπτωση καταστροφής.

Τέταρτος λόγος είναι η μη ορθή καταγραφή των υπηρεσιών με βάσει τη σημαντικότητά τους. Το ακρωνύμιο για την καταγραφή είναι το BIA δηλαδή το Business Impact Analysis. Θα πρέπει να ξέρουμε ακριβώς ποιες υπηρεσίες πρέπει να ανέβουν πρώτα και ποιες υπηρεσίες μπορούν να ανέβουν αργότερα. Θα πρέπει να ολοκληρωθεί το Business Impact Analysis πριν τον σχεδιασμό του Business Continuity ώστε να καταγραφούν λεπτομερώς οι βασικές υπηρεσίες που πρέπει αρχικά να ξεκινήσουν και τα αντίστοιχα υποσυστήματα που τις υποστηρίζουν.

Τελευταίος λόγος αλλά εξίσου σημαντικός είναι να μην ανανεώνεις συχνά το Business Continuity και το Disaster recovery plan της εταιρείας. Δεν είναι κάτι το οποίο το φτιάχνεις μία φορά και αυτό ήταν. Πρέπει να εξελίσσεται μαζί με την εξέλιξη της εταιρείας. Η κάθε εταιρεία είναι ένας ζωντανός οργανισμός και έτσι πρέπει να είναι και το σχεδιασμός. Αν δεν ενημερώνεται, οι πιθανότητες αποτυχίας αυξάνουν διότι είναι πάρα πολλοί οι παράγοντες που πρέπει να ελέγχονται ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία της εταιρείας.

bcp-lifecycle-plan
Business Continuity Planning Life-Cycle

SecNews
SecNewshttps://www.secnews.gr
In a world without fences and walls, who need Gates and Windows

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS