Η Αμερικάνικη εταιρεία παροχής υπηρεσιών τηλεφωνίας και Internet AT&T μόλις κυκλοφόρησε μια απίστευτα γρήγορη υπηρεσία Διαδικτύου με οπτική ίνα στην πόλη του Κάνσας για 70 δολάρια το μήνα.
Όμως το νέο δεν είναι αυτό: οι πελάτες που δεν θέλουν να τους κατασκοπεύει ο τηλεπικοινωνιακός κολοσσός κατά την διάρκεια του web surfing τους, θα πρέπει να πληρώσουν επιπλέον 29 δολάρια.
Με άλλα λόγια μια αμφίβολη διαφύλαξη της online προσωπικής ζωής θα κοστίζει γύρω στα 350 δολάρια το χρόνο.
Θρασύτητα από την πλευρά της εταιρείας, ή ευθύτητα, αυτό θα το κρίνει ο καθένας από εσάς.
Το ερώτημα είναι κατά πόσον μπορεί να υπάρχει μια τέτοια συμφωνία. Είναι δίκαιο από την AT&T να αναγκάσει τους καταναλωτές να προστατέψουν τους εαυτούς τους πληρώνοντας ένα αντίτιμο;
Mark Zuckerberg: Ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος
Ένα «νέο αστέρι» φωτίζεται στο νυχτερινό ουρανό
Mark Zuckerberg: Έγινε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος! 💰💰
Η απάντηση για τους ρομαντικούς του διαδικτύου μάλλον είναι όχι. Για άλλους όμως πιο ορθολογιστές η απάντηση είναι ναι. Η επιλογή της πληρωμένης διασφάλισης της ιδιωτικής σας ζωής μάλλον φαίνεται σκληρή, αλλά το διαδίκτυο μέχρι σήμερα λειτουργεί με αυτόν τον τρόπο.
Η Google, και το Facebook για παράδειγμα προσφέρουν “δωρεάν” υπηρεσίες που στην πραγματικότητα δεν είναι καθόλου δωρεάν. Το αντίτιμο δεν μετριέται με χρήματα αλλά με τα προσωπικά μας στοιχεία.
Η AT&T απλά το κάνει πιο ανοιχτά. Θέλετε προστασία; Πληρώστε.
Στο μέλλον, είναι πολύ πιθανόν να δούμε περισσότερες εταιρείες να κάνουν το ίδιο.
Σε μια εποχή που είναι πια γνωστό ότι το διαδίκτυο είναι μια μεγάλη αλάνα παγκόσμιας συνεύρεσης και συλλογής πληροφοριών από μυστικές και μη υπηρεσίες πολλοί θα σκεφτούν να κάνουν το ίδιο.
Το θέμα είναι κατά πόσο μπορούν να το καταφέρουν, αφού ολόκληρες κυβερνήσεις έχουν αποτύχει και οι νόμοι φαντάζουν ανίσχυροι στο νέο εικονικό περιβάλλον.
Η πληρωμένη προστασία της ιδιωτικής μας ζωής είναι η λύση που θα σταματήσει την συλλογή πληροφοριών από τις μυστικές υπηρεσίες ή από τις εταιρείες διαφημιστών;
Δεν νομίζω.
Έχουμε δει ότι ο διαδικτυακός κόσμος είναι πολύ “ανοιχτός.” Τίποτα δεν μπορεί να κρυφτεί, και ακόμα αν καταφέρει να το κάνει, πάντα θα υπάρχει ο ένας που θα καταφέρει να ανακαλύψει μια χαραμάδα πρόσβασης. Εκτός αυτού, οι εταιρείας διαφήμισης και οι μυστικές υπηρεσίες ανακαλύπτουν συνεχώς νέους τρόπους συλλογής δεδομένων.
Εσείς θα πληρώνατε για με τέτοια υπηρεσία;