Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) θέλει να επιβάλει πρόστιμο στη Meta, με την κατηγορία ότι προσπαθεί να κυριαρχήσει στην αγορά δωρεάν διαφημίσεων, μέσω της υπηρεσίας Marketplace. Το πρόστιμο αυτό έρχεται σε μια περίοδο, που οι Βρυξέλλες έχουν εντατικοποιήσει τους ελέγχους σε μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας, με σκοπό να πατάξουν τις αντιανταγωνιστικές πρακτικές.
Σύμφωνα με την ΕΕ, η Meta συνδέει τις δωρεάν υπηρεσίες Marketplace με το κοινωνικό δίκτυο Facebook, σε μια προσπάθεια να υπονομεύσει τους αντιπάλους της και να κυριαρχήσει η ίδια στην αγορά.
Δείτε επίσης: Η TD Bank έλαβε πρόστιμο για κοινή χρήση ανακριβών δεδομένων πελατών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν σχολίασε περαιτέρω σχετικά με την υπόθεση, ενώ και η Meta αρνήθηκε να τοποθετηθεί, σύμφωνα με τους Financial Times. Ωστόσο, μια προηγούμενη δήλωση της εταιρείας έλεγε: «Οι ισχυρισμοί της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι αβάσιμοι. Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε με τις ρυθμιστικές αρχές για να αποδείξουμε ότι η καινοτομία των προϊόντων μας είναι υπέρ των καταναλωτών και υπέρ του ανταγωνισμού».
Windows 10 τέλος, απομένει μόλις ένας χρόνος υποστήριξης
Κομήτης θα κάνει μια θεαματική προσέγγιση τον Οκτώβριο
Εκτόξευση του Europa Clipper για ανίχνευση ζωής στην Ευρώπη!
Η έρευνα για την πιθανή παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας ξεκίνησε το 2019, μετά από κατηγορίες αντίπαλων εταιρειών, οι οποίες έλεγαν ότι το Facebook/ Meta έκανε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης του, προσφέροντας δωρεάν υπηρεσίες. Ταυτόχρονα, μπορούσε να έχει πρόσβαση σε δεδομένα, κυρίως από επιχειρήσεις, μέσω της πλατφόρμας του. Η πρόσβαση σε δεδομένα είναι πολύ χρήσιμη για την προβολή διαφημίσεων.
Τον Δεκέμβριο του 2022, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρείχε κάποια αρχικά ευρήματα για αντιανταγωνιστικές πρακτικές της Meta στην αγορά διαδικτυακών δωρεάν διαφημίσεων. Επιπλέον, βρέθηκε ότι η εταιρεία χρησιμοποιούσε, δωρεάν, δεδομένα στα οποία είχαν πρόσβαση οι επιχειρήσεις, για να πουλήσει στη συνέχεια διαφημίσεις στους χρήστες.
Η Meta μπορεί να ασκήσει έφεση για να αποφύγει το τεράστιο πρόστιμο που προτείνει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Εάν κριθεί ένοχη, θα μπορούσε να πληρώσει έως και 10% των παγκόσμιων ετήσιων εσόδων της. Ωστόσο, συνήθως τα πρόστιμα που επιβάλλουν οι αρχές, δεν είναι τόσο υψηλά.
Δείτε επίσης: Η Google έχασε δικαστική μάχη με ΕΕ – Πρόστιμο $ 2,7 δισ.
Πάντως η Meta επιμένει ότι το Facebook Marketplace λειτουργεί σύμφωνα με τους κανόνες ανταγωνισμού και δεν χρησιμοποιεί δεδομένα από ανταγωνιστές στην πλατφόρμα για να κυριαρχήσει έναντι των άλλων.
Επιβολή προστίμων για αντιμονοπωλιακές πρακτικές
Καθώς η ΕΕ συνεχίζει να τηρεί σκληρή στάση κατά των αντιανταγωνιστικών πρακτικών, άλλες χώρες και περιοχές ενδέχεται να ακολουθήσουν το παράδειγμά της. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια παγκόσμια αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας και ανταγωνισμού των εταιρειών τεχνολογίας, με αυστηρότερους κανονισμούς και μεγαλύτερη ευθύνη για τις ενέργειές τους. Υπογραμμίζει, επίσης, την ανάγκη για αυτές τις εταιρείες να δώσουν προτεραιότητα στον θεμιτό ανταγωνισμό και να εξετάσουν τον αντίκτυπο της κυριαρχίας τους σε μικρότερους παίκτες στην αγορά.
Επιπλέον, αυτό το ζήτημα εγείρει ερωτήματα σχετικά με τη δύναμη που κατέχουν οι τεχνολογικοί γίγαντες και την επιρροή τους σε διάφορους κλάδους. Με τις διαδικτυακές πλατφόρμες της Meta να διαδραματίζουν αναπόσπαστο ρόλο στη σύνδεση επιχειρήσεων και καταναλωτών, η κυριαρχία της θα μπορούσε ενδεχομένως να βλάψει τους μικρότερους παίκτες.
Δείτε επίσης: Clearview AI: Πρόστιμο από την Ολλανδία για παραβίαση του GDPR
Εκτός από αυτό το πρόστιμο της ΕΕ σχετικά με τις διαφημίσεις, η Meta αντιμετωπίζει επίσης αυξημένο έλεγχο σχετικά με τον χειρισμό των δεδομένων των χρηστών και τις ανησυχίες περί απορρήτου. Αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη για ισχυρότερους κανονισμούς και εποπτεία όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες τεχνολογίας συλλέγουν, χρησιμοποιούν και προστατεύουν τα δεδομένα των χρηστών. Καθώς οι χρήστες αποκτούν μεγαλύτερη επίγνωση των δικαιωμάτων τους και απαιτούν μεγαλύτερη διαφάνεια από αυτές τις εταιρείες, θα γίνεται όλο και πιο σημαντικό για αυτές να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς και να διασφαλίζουν την προστασία του απορρήτου των χρηστών.
Πηγή: www.ft.com