ΑρχικήyoutubeNASA: Το Hubble εντόπισε το πιο μακρινό αστέρι από τη Γη

NASA: Το Hubble εντόπισε το πιο μακρινό αστέρι από τη Γη

Η NASA ανακοίνωσε ότι το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble κατέγραψε το πιο μακρινό αστέρι που έχει ανακαλυφθεί.

Η NASA ανακοίνωσε ότι το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble απαθανάτισε μια εικόνα του πιο μακρινού άστρου που έχει ανακαλυφθεί μέχρι σήμερα. Το Hubble εντόπισε το φως του άστρου που φαίνεται ότι δημιουργήθηκε μέσα στα πρώτα 900 εκατομμύρια χρόνια μετά τη γέννηση του σύμπαντος. Το αστέρι είναι τόσο μακριά που το φως του χρειάστηκε 12,9 δισεκατομμύρια χρόνια για να φτάσει στη Γη. Τα μικρότερα αντικείμενα που είδαμε προηγουμένως σε τόσο μεγάλη απόσταση είναι σμήνη αστεριών, ενσωματωμένα μέσα σε πρώιμους γαλαξίες. Το αστέρι αποκαλύφθηκε μέσω μιας λεπτομερούς ανάλυσης εικόνων από τον αστρονόμο Brian Welch και την ομάδα του, που εξέταζαν το “σπίτι” του αστεριού που ονομάζεται γαλαξίας Sunrise Arc.

Δείτε επίσης: NASA: Έχουν ανακαλυφθεί περισσότεροι από 5.000 εξωπλανήτες

NASA Hubble μακρινό αστέρι

NASA για Earendel: Το πιο μακρινό αστέρι που έχει ανακαλυφθεί

Στο αστέρι έχει δοθεί το όνομα Earendel. Ο προηγούμενος κάτοχος του τίτλου για το πιο μακρινό αστέρι ήταν το MACS J1149+2223 Lensed Star 1, που βρίσκεται περίπου 9 δισεκατομμύρια έτη φωτός μακριά από τη Γη και σχηματίστηκε περίπου 4,4 δισεκατομμύρια χρόνια μετά το Big Bang. Το συγκεκριμένο αστέρι είχε βρεθεί, επίσης, από το Hubble το 2018.

«Σχεδόν δεν το πιστέψαμε στην αρχή, ήταν πολύ πιο μακριά από το προηγούμενο πιο μακρινό αστέρι», δήλωσε ο αστρονόμος Brian Welch. Η ανακάλυψη έγινε από δεδομένα που συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια του προγράμματος RELICS (Reionization Lensing Cluster Survey) του Hubble, με επικεφαλής τον συν-συγγραφέα Dan Coe στο Space Telescope Science Institute (STScI), στη Βαλτιμόρη.

Τα αστέρια δεν κατασκευάζονταν πάντα από τα ίδια ακριβώς αέρια υλικά και συνήθως εντάσσονται σε μία από τις τρεις γενιές που είναι γνωστές ως Population 1 (όπως ο ήλιος μας), Population 2 και Population 3.

Δείτε επίσης: NASA: Νέα φωτογραφία από τα φεγγάρια του Δία, Ιώ και Ευρώπη!

Τα αστέρια των Population 2 και 3 σχετίζονται με τα παλαιότερα μέρη του σύμπαντος και μπορούν να δείξουν στους επιστήμονες πώς ήταν το πρώιμο σύμπαν και τις συνθήκες που τελικά οδήγησαν σε ήλιους σαν τον δικό μας, καθώς και στο σχηματισμό πλανητών. Tο πιο μακρινό αστέρι από τη Γη, Earendel, έχει πολύ μεγάλο μέγεθος. Εκτιμάται ότι έχει 50 φορές μεγαλύτερη μάζα από αυτή του ήλιου μας και ότι είναι εκατομμύρια φορές φωτεινότερο.

Το φως από το Earendel δεν παρατηρήθηκε από το τηλεσκόπιο Hubble απευθείας, αλλά μάλλον μέσω βαρυτικού φακού. Όπως είχε προβλέψει σωστά ο Αϊνστάιν, τα ογκώδη αντικείμενα παραμορφώνουν τον ιστό του χωροχρόνου. Για τους αστρονόμους, αυτό σημαίνει ότι το φως που περνά γύρω από ένα αστέρι ή γύρω από γαλαξίες μπορεί να αποκαλύψει αντικείμενα που βρίσκονται πιο πίσω από αυτά.

Η NASA και ο αστρονόμος Welch λένε ότι ένα τεράστιο σύστημα γαλαξιών, το WHL0137-08, βρίσκεται μεταξύ της Γης και του αστεριού Earendel. Το παραπάνω φαινόμενο χρησιμεύει ως ένας φυσικός μεγεθυντικός φακός που ενισχύει το φως από αντικείμενα πολύ πέρα ​​από το σμήνος γαλαξιών. Κάπως έτσι, το τηλεσκόπιο Hubble κατάφερε να καταγράψει το πιο μακρινό αστέρι που έχει βρεθεί, το Earendel.

Δείτε επίσης: NASA: Το ελικόπτερο Ingenuity μετρά ήδη 23 πτήσεις στον Άρη

Το James Webb Space Telescope θα συνεχίσει το έργο του Hubble

Το James Webb Space Telescope το οποίο θα καταστεί πλήρως λειτουργικό τους επόμενους μήνες, θα συνεχίσει το έργο του τηλεσκοπίου Hubble. Το Webb είναι 100 φορές πιο ισχυρό από το Hubble και υπάρχουν ήδη σχέδια για την εκπαίδευσή του στο τμήμα του διαστήματος όπου βρίσκεται το αστέρι Earendel.

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι ο Webb θα επιβεβαιώσει αν το Earendel είναι αστέρι ή δυαδικό σύστημα αστεριών. Επίσης, θα είναι σε θέση να μετρήσει με ακρίβεια τη φωτεινότητα και τη θερμοκρασία του αστεριού, βοηθώντας τους ειδικούς να προσδιορίσουν εάν είναι πράγματι ένα από τα πρώτα αστέρια που δημιουργήθηκαν μόνο από υδρογόνο και ήλιο.

Λίγα λόγια για το Hubble

Το Hubble είναι ένα διαστημικό τηλεσκόπιο που εκτοξεύτηκε σε χαμηλή τροχιά της Γης το 1990 και παραμένει σε λειτουργία. Πήρε το όνομά του από τον αστρονόμο Edwin Hubble και είναι ένα από τα Μεγάλα Παρατηρητήρια της NASA . Το τηλεσκόπιο έχει φέρει στους επιστήμονες πολύ σημαντικά δεδομένα μέσα από εικόνες πλανητών, αστεριών και ολόκληρων γαλαξιών.

Πηγή: www.slashgear.com