ΑρχικήinetΗ ιταλική AGCM βάζει τέλος σε κρυφές χρεώσεις εφαρμογών

Η ιταλική AGCM βάζει τέλος σε κρυφές χρεώσεις εφαρμογών

Σε συμμόρφωση με τους κανόνες που έχει θεσπίσει η Ε.Ε. σχετικά με τις ακούσιες αγορές που έγιναν από παιδιά οδήγησε την Apple, την Google, την Amazon και την Gameloft η ιταλική Αρχή για την προστασία προσωπικών δεδομένων (AGCM). Υπό την απειλή προστίμου ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ, οι εταιρείες συμφώνησαν να ακολουθήσουν εντός 60 ημερών τα βήματα που όρισαν οι ευρωπαϊκές Αρχές ήδη από τον Δεκέμβριο του 2013.

AGCM
Το LittlePetShop είχε αναστατώσει τους γονείς στην Ιταλία, οι οποίοι απευθύνθηκαν στην ένωση καταναλωτών και στην Αρχή Ανταγωνισμού για να αλλάξει η Google την πρακτική της σχετικά με τις αγορές εντός εφαρμογών, κόστους ακόμα και 99 ευρώ ανά στοιχείο.

Η επιβολή των ευρωπαϊκών αυτών κανόνων εμπίπτει στην αρμοδιότητα των εθνικών Αρχών και έτσι η ιταλική AGCM έκλεισε μια υπόθεση που διερευνούσε ήδη από τον Μάιο του 2014. Η ιταλική Αρχή είχε δεχτεί καταγγελία από την ιταλική ένωση καταναλωτών Altroconsumo για το παιχνίδι περιποίησης εικονικών μικρών ζώων, Littlest Pet Shop (Gameloft), το οποίο προβλήθηκε ως δωρεάν, περιείχε όμως αγορές εντός του παιχνιδιού κόστους από 0,99 έως και 99 ευρώ ανά στοιχείο, πριν η Google υλοποιήσει τις αναγκαίες αλλαγές για την προστασία των καταναλωτών.

Τα μέτρα αφορούν αφενός τον τρόπο που προβάλλεται η εφαρμογή -στην Ευρώπη δεν επιτρέπεται η χρήση της λέξης Δωρεάν, όταν η εφαρμογή επιτρέπει αγορές μέσα από την εφαρμογή. Επίσης, θέμα στην Ευρώπη αποτέλεσε ο έλεγχος των χρεώσεων από τους γονείς -δεδομένου ότι οι καταγγελίες αφορούν κυρίως σε παιχνίδια για πολύ μικρά παιδιά. Κι αυτό καθώς, ο γονέας έδινε τα στοιχεία του για το κατέβασμα της εμφανιζόμενης ως δωρεάν εφαρμογής, και αφού τα είχε εισάγει οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις επέτρεπαν την χρέωση της συνδεδεμένης πιστωτικής του κάρτας για αρκετή ώρα από τις αγορές εικονικών στοιχείων που έκανε στην συνέχεια ακούσια το παιδί του.

Έτσι, πρέπει κανείς να γνωρίζει ότι στο Android, από προεπιλογή το περιθώριο χρόνου στο οποίο θα επιτρέπονται οι αγορές χωρίς εκ νέου συγκατάθεση είναι 30 λεπτά από την πρώτη φορά που θα γίνει αγορά. Εάν μεταβείτε στις Ρυθμίσεις μπορείτε να αλλάξετε το παράθυρο αυτό, έτσι ώστε να απαιτείται Πάντα ο κωδικός σας για να γίνουν χρεώσεις.

Ομοίως, στο κατάστημα app της Apple, εξ ορισμού το περιθώριο είναι 15 λεπτά από την πρώτη φορά που θα δώσετε τα στοιχεία σας. Μεταβείτε στις Ρυθμίσεις/Γενικά/Περιορισμοί και ενεργοποιείστε τους περιορισμούς, ορίζοντας έναν τετραψήφιο κωδικό (τον εισάγετε δύο φορές για επιβεβαίωση). Αναζητήστε παρακάτω το «επιτρεπτό περιεχόμενο» (Content permitted) και το Request Password, όπου προτείνεται να επιλέξετε «άμεσα». Από τις γενικές ρυθμίσεις περιορισμών μπορείτε επίσης να απενεργοποιήσετε πλήρως τις αγορές εντός εφαρμογών.

Διαβάστε περισσότερα στο: tech.in.gr

Nat BotPak
Nat BotPak
LIFE IS TOO SHORT to remove usb safely

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS