Το έργο Asahi Linux κυκλοφόρησε τους πρώτους πιστοποιημένους OpenGL ES 3.1 drivers για τους υπολογιστές Apple silicon Macs σε μια σημαντική ενημέρωση για βελτιωμένη απόδοση gaming στους Mac που τρέχουν το λειτουργικό σύστημα Linux.
Τα σχέδια του Asahi Linux project για Mac για την κυκλοφορία ενός αποκλειστικού GPU driver για Apple Silicon με Linux είχαν ξεκινήσει το 2022. Εκείνη την εποχή, είχαν ήδη θέσει σε εφαρμογή ένα πρωτότυπο που ήταν “αρκετά καλό για να εκτελεί πραγματικές εφαρμογές γραφικών και σημεία αναφοράς”.
Τώρα, το 2023, ο πρώτος και μοναδικός OpenGL ES 3.1 GPU driver, είναι διαθέσιμος για Mac, τα οποία βασίζονται σε Silicon της Apple.
Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, χρειάστηκαν χιλιάδες δοκιμές για να επιβεβαιωθεί, ότι ο driver είναι σταθερός και δεν θα δημιουργήσει προβλήματα. Υπάρχει μια πλατφόρμα που είναι σχεδιασμένη για να δοκιμάζεται κάθε δυνατότητα πριν την τελική υλοποίησή της.
Γιατί αναβάλλεται η εκτόξευση του Europa Clipper;
Ανακαλύψτε τον Μικροσκοπικό Εξωπλανήτη κοντά στο Άστρο του Μπαρναρντ
Το ρομπότ AV1 βοηθά άρρωστα παιδιά να μην χάνουν μαθήματα
Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η δοκιμαστική περίοδος, υπάρχει μια περίοδος αναθεώρησης 30 ημερών που επιβλέπεται από τον φορέα προτύπων (standards body), τον Khronos. Στoν πρώτo συμβατό GPU OpenGL ES 3.1 για την Apple Silicon, δεν βρέθηκαν προβλήματα.
Τώρα οι drivers είναι διαθέσιμοι για τους επεξεργαστές M1, M1 Pro, M1 Max, M1 Ultra, καθώς και για τα chip M2, M2 Pro, M2 Max και M2 Ultra. Με την επίτευξη αυτού του συγκεκριμένου στόχου, το έργο Asahi Linux για Mac μπορεί να ισχυριστεί, ότι είναι η πρώτη συμβατή υλοποίηση για οποιοδήποτε πρότυπο γραφικών στο Apple Silicon.
Το OpenGL ES 3.1 επιτρέπει στις εφαρμογές να γράφουν σε μια συγκεκριμένη εικόνα που εμφανίζεται στην οθόνη, γεγονός που επιτρέπει στους αλγόριθμους να εκτελούν ευέλικτη επεξεργασία εικόνας. Το Asahi Project προσφέρει μια λεπτομερή περιγραφή του τρόπου λειτουργίας της νέας δυνατότητας.
Αξιοσημείωτο είναι, ότι το έργο αυτό, επισημαίνει, πως οι driver της Apple για το Apple Silicon δεν συμμορφώνονται με κανένα τυπικό API γραφικών. Αυτό σημαίνει, ότι δεν υπάρχει καμία εγγύηση, ότι οποιαδήποτε εφαρμογή που χρησιμοποιεί τα διαθέσιμα πρότυπα, όπως το OpenGL ES, το OpenGL ή το Vulkan, θα λειτουργήσει σε έναν υπολογιστή με επεξεργαστή M1 ή M2.
Πηγή: appleinsider.com