ΑρχικήinetΠροσδεθείτε: Απίστευτες δοκιμές της General Electric σε κινητήρες Jet

Προσδεθείτε: Απίστευτες δοκιμές της General Electric σε κινητήρες Jet

General Electric: Παρά τα αρκετά αεροπορικά δυστυχήματα φέτος, τα αεροπορικά ταξίδια είναι ένας από τους ασφαλέστερους και γρηγορότερους τρόπους μετακίνησης σε μεγάλες αποστάσεις.

Φυσικά, ένα μεγάλο μέρος της ασφάλειας των πτήσεων είναι η πολύ μεγάλη προσοχή στον έλεγχο της ποιότητας, καθώς και οι εκτενείς δοκιμές, οι οποίες κοστίζουν δισεκατομμύρια.General Electric General Electric General Electric General Electric

Μετά τις απαραίτητες δοκιμές οι κινητήρες πιστοποιούνται και είναι έτοιμοι να στείλουν αεροσκάφη, (όπως το Boeing 777 600.000-λιβρών) στο προορισμό τους με ταχύτητες 500 mph. Οι κινητήρες έχουν σχεδιαστεί για να τραβάνε αέρα, αλλά θα πρέπει να είναι ικανοί να αναμετρηθούν με ό, τι άλλο μπορεί να συναντήσουν στον ουρανό, όπως πουλιά και κακές καιρικές συνθήκες. Για να εξασφαλιστεί η κάθε περίπτωση, οι κατασκευαστές πραγματοποιούν τις απαραίτητες δοκιμές. Πως; Αρχίζουν να λειτουργούν τους κινητήρες και να πετούν διάφορα πράγματα μέσα.

Η General Electric, μία από τις λίγες εταιρείες που κατασκευάζει κινητήρες για εμπορικά αεροσκάφη. Οι έλικες στο εσωτερικό ενός κινητήρα 737 LEAP ρου Boeing 1-Β είναι φτιαγμένες από συνθετικό υλικό με ανθρακονήματα, και τα πτερύγια χαμηλής πίεσης είναι κατασκευασμένα από τιτάνιο αλουμινιδίου, ένα κράμα της NASA.

Ας δούμε όμως τις δοκιμές όπως τις παρουσίασε το Wired.

Στην αρχή τα πράγματα είναι εύκολα. Οι κινητήρες θα πρέπει να περάσουν την δοκιμή του νερού. Έτσι η GE αρχίζει να εκτοξεύει νερό με υψηλή πίεση (800 λίτρα νερού το λεπτό) σε ένα κινητήρα GEnx. Αν η δοκιμή πάει καλά όπως είχε σχεδιαστεί, όλο το νερό φεύγει από πίσω χωρίς να μειώνει την ώθηση του κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χειριστεί εύκολα το ψιλόβροχο, κατά τη διάρκεια μιας πτήσης.water-engine-21

water-engine1

Ο πάγος είναι ελαφρώς πιο προβληματικός, τόσο πολύ που η FAA απαιτεί από τους κινητήρες να είναι σε θέση να χειριστούν συγκεκριμένες μορφές πάγου και να διασφαλιστεί ότι το αεροπλάνο μπορεί να πετάξει χωρίς πρόβλημα. Εκτός από την εκκίνηση των κινητήρων σε συνθήκες παγετού, οι δοκιμαστές αρχίζουν να πυροβολούν τεράστιες μπάλες πάγου μέσα σε ένα κινητήρα που είναι σε λειτουργία.engine-ice-21

engine-ice1

Το 2009 η US Airways προσγειώθηκε στον ποταμό Hudson υπενθυμίζοντάς στο κοινό και στις ρυθμιστικές αρχές ότι τα πτηνά μπορούν να κάνουν πολύ μεγάλη ζημιά στους τζετ κινητήρες. Ειδικά τα μεγάλα πουλιά μπορούν να λυγίσουν τις λεπίδες του κινητήρα, κάνοντας τον κινητήρα αργό, ή στη χειρότερη έτοιμο να εκραγεί. Η δοκιμή πρόσκρουσης πτηνών είναι ακριβώς αυτό που νομίζετε: εκτοξεύουν κοτόπουλα (ήδη νεκρά) στους κινητήρες. Ο στόχος είναι της δοκιμής είναι να μην αλλοιωθεί η μορφή των λεπίδων από την πρόσκρουση.

Η πιο βίαιη δοκιμή όμως είναι η διαδικασία “blade-off”. Η δοκιμή προσομοιώνει την αποκόλληση μιας λεπίδας στο μπροστινό μέρος της μηχανής, λόγω φθοράς, ενώ ο κινητήρας περιστρέφονται με πάνω από 3000 RPM. Με αυτή την ταχύτητα του κινητήρα, η λεπίδα μπορεί να γίνει θραύσματα τα οποία μπορούν να εκτοξευτούν παντού. Μπορείτε να δείτε αυτό το βίντεο.

Για να βεβαιωθούν οι τεχνικοί, ότι η λεπίδα θα σπάσει σε θραύσματα, τοποθετούν και ένα μικρό εκρηκτικό στη βάση της. Αν η δοκιμή πηγαίνει καλά, η λεπίδα μένει μέσα στο θάλαμο του κινητήρα που απορροφάει την ενέργεια της πρόσκρουσης.

SecNews
SecNewshttps://www.secnews.gr
In a world without fences and walls, who need Gates and Windows

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS