ΑρχικήinetΏρα μηδέν για το στοίχημα του iWatch. Μπορεί η Apple να κάνει...

Ώρα μηδέν για το στοίχημα του iWatch. Μπορεί η Apple να κάνει τη διαφορά στα wearables; (ή όχι τελικά)

Πόσο καιρό ακούμε για το iWatch της Apple; Και πόσο καιρό ΔΕΝ το βλέπουμε. Με τα wearables να αποτελούν μία κατηγορία συσκευών, που, πλέον, οι περισσότεροι συμφωνούν ότι θα σημαδέψουν τη σχέση μας με την τεχνολογία και τα προϊόντα της το επόμενο διάστημα, δεν είναι λίγες οι “φωνές” που, πλέον, δε διστάζουν να μιλήσουν ξεκάθαρα για την αργοπορία της Apple στο συγκεκριμένο κομμάτι, που, ίσως, της στοιχίσει σοβαρά. Πού είναι το iWatch; Και μήπως, τελικά, η πεποίθηση ότι η Apple θα καταφέρει με αυτό ό,τι ακριβώς και με το iPod, το iPhone ή το iPad -να απογειώσει δηλαδή με ξεχωριστό τρόπο μία κατηγορία πριν κανείς άλλος κάνει τη διαφορά έχει αρχίσει και καταρρίπτεται από τις εξελίξεις.

iwatch-concept
iWatch Concept (….προφανώς)

Κάποιοι είναι πλέον πολύ “αυστηροί” με το Cupertino. Όπως ο αναλυτής Trip Chowdry της Global Equities, που μίλησε στο CNBC με σκληρά λόγια για την Apple, αλλά και το iWatch.

“Η Apple έχει 60 μέρες μόνο, είτε για να προσφέρει κάτι είτε για να εξαφανιστεί. Μπορεί να χρειαστούν πάρα πολλά χρόνια για να εξαφανιστούν τα 130 δισ. δολάρια μετρητά της Apple, αλλά αν δεν κυκλοφορήσει σύντομα το iWatch θα γίνει ένα ζόμπι, μία εταιρεία που δεν κάνει πια τη διαφορά”.

Δεν ξέρουμε αν βρίσκετε αυστηρή και υπερβολική η τοποθέτηση του Chowdry, το γεγονός είναι, πάντως, ότι, παίρνοντας αφορμή από την επικαιρότητα του θέματος, μπορούμε να πούμε ότι το iWatch είναι ίσως τελικά για την αμερικανική εταιρεία εκείνο το “κομβικό προϊόν” που θα κάνει (ή δε θα κάνει) τη διαφορά. H Apple βρίσκεται σε ένα κρίσιμο “σταυροδρόμι”, όπως, άλλωστε, και οι τεχνολογικές εξελίξεις της εποχής. Οι νέες “προκλήσεις” θέλουν τα wearables να αποτελούν το “next big thing” του επόμενου διαστήματος και το Cupertino καλείται όχι απλά να συμμετέχει σ’ αυτές, αλλά, για ακόμη μία φορά, να πρωταγωνιστήσει. Στην μετά Steve Jobs εποχή, ωστόσο, κάποιοι αμφισβητούν ότι μπορεί να τα καταφέρει. Και κάποιοι άλλοι απλά επιφυλλάσσονται, μέχρι να δουν κάτι χειροπιαστό…

Στην αρχή του θέματος, αναφερθήκαμε στα case studies του iPod, του iPhone και του iPad, τα οποία έχουν δείξει, το ένα μετά το άλλο, ότι η Apple είχε στο παρελθόν τον τρόπο να κάνει τη διαφορά σε κάθε κατηγορία. Με marketing που πρέπει να διδάσκεται σε σχετικές σχολές, μία δική της άποψη περί καινοτομίας, αλλά και προϊόντα που είχαν τον τρόπο να απογειώσουν ολόκληρες προϊοντικές κατηγορίες και να κάνουν κόσμο να τα λατρέψει και ανταγωνιστές να εμπνευστούν από αυτά, ο Jobs και οι συνεργάτες του έχουν καταφέρει να διατηρήσουν το “μύθο” της Apple ζωντανό έως σήμερα. Όπως και την αφοσίωση των καταναλωτών στα προϊόντα τους, την οποία παραδέχεται ακόμη και το μέρος του κοινού που διαφωνεί με τη φιλοσοφία της εταιρείας, το οικοσύστημά της, αλλά και τον τρόπο που προσεγγίζει με τις συσκευές της τους καταναλωτές.

Στην περίπτωση των wearables και του iWatch, ωστόσο, κάποιοι θεωρούν ήδη ότι η Apple έχει αργήσει και τα περιθώρια για να επαναλάβει τις επιτυχίες του παρελθόντος έχουν στενέψει αρκετά. Η πρόσφατη ανακοίνωση του Android Wear, του ειδικά προσαρμοσμένου λειτουργικού της Google για τα wearables, καθώς και των πρώτων “δειγμάτων” του τι προϊόντα μπορεί να υποστηρίξει (βλέπε το απίθανο σε σχεδιασμό Moto 360 και το έξυπνο LG G Watch) ίσως αποτελεί το “σφύριγμα” ενός τρένου που πλησιάζει στο σταθμό, παίρνει τον κόσμο και φεύγει μαζί του μπροστά, έτοιμο για άλλες προκλήσεις…

Με πολλούς να υποστηρίζουν ότι τα wearables και τα smartwatches περνούν πλέον στην εποχή που πραγματικά μπορούν να κάνουν τη διαφορά, με τη Google να πρωτοστατεί σε αυτήν, η Apple έχει ένα μικρό χρονικό περιθώριο να αποδείξει ότι μπορεί να δώσει τη δική της απάντηση, με τον τρόπο που γνωρίζει.. Και με αυτή την απάντηση να εκπλήξει ευχάριστα το κοινό για ακόμη μία φορά ή απλά να “χάσει” την κρίσιμη ευκαιρία, με τον ίδιο τρόπο που άλλοι μεγάλοι κατασκευαστές έχασαν στο παρελθόν τις ευκαιρίες να πρωταγωνιστήσουν σε αναδυόμενες αγορές και… ακόμη τρέχουν για να τις προλάβουν. Οι επόμενοι μήνες θα δείξουν τι θα καταφέρει και εμείς απλά θα αναμένουμε και θα παρακολουθούμε τις εξελίξεις.

 

Πηγή: digitallife.gr

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS