Την Τετάρτη, η Google ανακοίνωσε ότι ανέστειλε 39,2 εκατομμύρια λογαριασμούς διαφημίσεων στην πλατφόρμα της το 2024 — αριθμός υπερτριπλάσιος σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά — στο πλαίσιο της πιο πρόσφατης εκστρατείας της κατά της διαφημιστικής απάτης.
Δείτε επίσης: Το Chrome 136 διορθώνει σφάλμα 20 ετών στο ιστορικό browser

Αξιοποιώντας μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και χρησιμοποιώντας ενδείξεις όπως η πλαστοπροσωπία επιχειρήσεων και μη έγκυρα στοιχεία πληρωμής, η εταιρεία υποστήριξε ότι μπόρεσε να αναστείλει τη «συντριπτική πλειοψηφία» των λογαριασμών πριν καν προλάβουν να προβάλουν διαφημίσεις.
Το περασμένο έτος, η Google παρουσίασε πάνω από 50 βελτιώσεις βασισμένες σε LLMs για την ενίσχυση των μηχανισμών επιβολής ασφάλειας σε όλες τις πλατφόρμες της.
Ο επικεφαλής Alex Rodriguez δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι μια ομάδα άνω των 100 ειδικών συγκροτήθηκε σε όλη την Google, περιλαμβάνοντας μέλη από την ομάδα Ads Safety, το τμήμα Trust and Safety, καθώς και ερευνητές από τη DeepMind. Η ομάδα αυτή ανέλυσε διαφημιστικές απάτες τύπου deepfake που περιλάμβαναν πλαστοπροσωπία δημόσιων προσώπων και ανέπτυξε αντίμετρα.
Η εταιρεία εισήγαγε τεχνικά αντίμετρα και περισσότερες από 30 ενημερώσεις στις πολιτικές διαφημίσεων και εκδοτών κατά το περασμένο έτος. Αυτές οι κινήσεις συνέβαλαν στην αναστολή πάνω από 700.000 παραβατικών διαφημιστικών λογαριασμών, οδηγώντας — σύμφωνα με την εταιρεία — σε μείωση κατά 90% των αναφορών για διαφημίσεις deepfake.
Δείτε ακόμα: Όσα θέλεις να μάθεις για το Remote Lock στο Android
Μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Google ανέφερε ότι ανέστειλε 39,2 εκατομμύρια λογαριασμούς διαφημίσεων και αφαίρεσε 1,8 δισεκατομμύρια διαφημίσεις πέρυσι, με τις βασικές παραβάσεις να σχετίζονται με κατάχρηση του διαφημιστικού δικτύου, παραβιάσεις εμπορικών σημάτων, αβάσιμους ισχυρισμούς για την υγεία, εξατομικευμένες διαφημίσεις και παραπλανητική παρουσίαση.

Από όλες τις αναστολές λογαριασμών διαφημίσεων, η Google ανέφερε ότι 5 εκατομμύρια λογαριασμοί ανεστάλησαν λόγω παραβάσεων που σχετίζονται με απάτες. Συνολικά, η εταιρεία αφαίρεσε σχεδόν μισό δισεκατομμύριο διαφημίσεις που σχετίζονταν με απάτες.
Επιπλέον, η Google επαλήθευσε περισσότερους από 8.900 νέους διαφημιστές που σχετίζονται με εκλογές το 2024 — έτος κατά το οποίο σχεδόν ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός ψήφισε — και αφαίρεσε 10,7 εκατομμύρια εκλογικές διαφημίσεις. Ωστόσο, ο Rodriguez σημείωσε ότι ο αριθμός των εκλογικών διαφημίσεων σε σύγκριση με το συνολικό όγκο διαφημίσεων της Google ήταν σχετικά μικρός και δεν αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τους δείκτες ασφαλείας της εταιρείας για φέτος.
Δείτε επίσης: Η Google απέλυσε εκατοντάδες υπαλλήλους
Συνολικά, η Google δήλωσε ότι μπλόκαρε 5,1 δισεκατομμύρια διαφημίσεις το περασμένο έτος και αφαίρεσε 1,3 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες. Για τη σύγκριση, το 2023 είχε μπλοκάρει πάνω από 5,5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις και είχε λάβει μέτρα κατά 2,1 δισεκατομμυρίων σελίδων εκδοτών.
Πηγή: techcrunch