ΑρχικήinetOι πιο σημαντικές ανακαλύψεις εικονικής πραγματικότητας του 2015

Oι πιο σημαντικές ανακαλύψεις εικονικής πραγματικότητας του 2015

Αν και η εικονική πραγματικότητα απέχει πολύ από το mainstream, το 2015 ήταν μια μεγάλη χρονιά για τον κλάδο αυτόν, καθώς εισήχθησαν νέα ακουστικά – μερικά πλήρως εξοπλισμένα και ισχυρά, μερικά απλά και φορητά – και οι εταιρείες ανακοίνωσαν νέους τρόπους για να ελέγχουν και να λαμβάνουν εικόνες εικονικής πραγματικότητας.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, οι επενδυτές δίνουν χρήματα σε εταιρείες που αναπτύσσουν την τεχνολογία, σε δημιουργούς περιεχομένου που βρίσκουν τρόπο να κάνουν τα πάντα, από ταινίες μέχρι διαφημίσεις σε VR και εκατομμύρια άνθρωποι βιώνουν την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας για πρώτη φορά.

Oι πιο σημαντικές ανακαλύψεις εικονικής πραγματικότητας του 2015

Με όλα αυτά να έχουν συμβεί, μπορεί να είναι δύσκολο κανείς να καταλάβει τι είναι πιο σημαντικό. Έτσι, κοσκινίζοντας αρκετά σας φέραμε τα έξι πιο σημαντικά γεγονότα στην εικονική πραγματικότητα του τρέχοντος έτους.

 

  1. Οι HTC και Valve παρουσιάζουν το Vive VR headset

Τον Μάρτιο, η κατασκευάστρια εταιρεία smartphone, HTC, και η εταιρεία πώλησης βίντεο-παιχνιδιών, Valve Software, μας παρουσίασαν τη συλλογική προσπάθεια εικονικής πραγματικότητας τους, το Vive headset. Το Vive διαθέτει ένα σύστημα παρακολούθησης που χρησιμοποιεί λέιζερ για να γνωρίζει την τοποθεσία σας μέσα σε ένα χώρο περίπου 5 μέτρα μακριά, καθιστώντας δυνατή την μετακίνησή σας όταν χρησιμοποιείτε το συγκεκριμένο headset. Το Vive κυκλοφόρησε τον Απρίλιο.

 

  1. Η Oculus αποκαλύπτει το πρώτο consumer headset, το Rift και τα Oculus Touch hand controllers

Τον Ιούνιο, η Oculus – ιδιοκτησία του Facebook – μίλησε για το πρώτο consumer headset, το Rift και ένα ζευγάρι από controllers που ελέγχονται με το χέρι, τα οποία σχεδιάζει να κυκλοφορήσει το επόμενο έτος

Το ματ μαύρο headset διαθέτει δύο οθόνες OLED, ένα ευρύ οπτικό πεδίο και ένα ηχείο σε κάθε αυτί. Χρειάζεται να συνδεθεί φυσικά σε έναν ισχυρό υπολογιστή, μαζί με έναν ξεχωριστό αισθητήρα που ανιχνεύει τις κινήσεις του χρήστη. Τα controllers, εν τω μεταξύ, επιτρέπουν τις χειρονομίες, όπως το σύρσιμο αντικειμένων, το να δείχνεις με το δάχτυλο και να κουνιέσαι.

Η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει δημοσίως μια συγκεκριμένη ημερομηνία κυκλοφορίας για το headset, αν και είχε δηλώσει παλαιότερα ότι θα γίνει κάπου στο πρώτο τρίμηνο του 2016. Τα hand controllers υπολογίζει να κυκλοφορήσουν κατά το δεύτερο τρίμηνο του έτους.

 

  1. Η Microsoft παρουσιάζει ταχεία πρόοδο με το HoloLens, το ολογραφικό της headset

Το HoloLens της Microsoft, το οποίο καλύτερα ταιριάζει στην περιγραφή augmented reality από ότι στο εικονική πραγματικότητα, δεδομένου ότι έχει ως στόχο να συνδυάσει 3D εικονικά γραφικά με τον πραγματικό κόσμο, έκανε το ντεμπούτο του τον Ιανουάριο. Εκείνη την εποχή, η Microsoft προσκάλεσε μια σειρά από δημοσιογράφους να δοκιμάσουν το HoloLens, το οποίο ελπίζει ότι θα μπορέσει τελικά να χρησιμοποιηθεί για να κάνουμε πράγματα όπως να παίζουμε παιχνίδια και να εργαζόμαστε σε 3D μοντέλα. Αν και η Microsoft το παρουσίασε ως ένα είδος φουτουριστικό σετ γυαλιών για σκι, οι δημοσιογράφοι ήταν μόνο σε θέση να δοκιμάσουν μια πολύ πιο “πρόχειρη” έκδοση που ακόμα ήταν συνδεδεμένη με έναν σταθερό υπολογιστή και απαιτούνταν μια “ολογραφική μονάδα επεξεργασίας”, όπως ονομαζόταν, να φορεθεί γύρω από το λαιμό.

Αλλά στο Build συνέδριο προγραμματιστών της εταιρείας τον Μάιο, η Microsoft αφήσε τους δημοσιογράφους να δοκιμάσουν μια πλήρως αυτόνομη πρωτότυπη έκδοση της συσκευής που έμοιαζε πολύ πιο προσεγμένη. Αυτό το πρωτότυπο έδωσε μια πολύ καλύτερη αίσθηση για τη σκληρή δουλειά που απαιτείται για να χωρέσει ένα μεγάλο ποσοστό τεχνολογίας σε μια ολοκληρωμένη, καλή εμφάνιση, με μια οθόνη που προσαρμόζεται στο κεφάλι . Δεν είναι σαφές πότε το HoloLens θα κυκλοφορήσει. Η Microsoft είπε μόνο ότι μια $3000 Developer Edition θα αρχίσει να κυκλοφορεί στις αρχές του επόμενου έτους.

 

  1. Κάμερες που οραματίζονται νέους τρόπους για να καταγράψουν εικονική πραγματικότητα

Στο I/O συνέδριο προγραμματιστών της Google, τον Ιούνιο, η εταιρεία ανακοίνωσε ένα νέο είδος κάμερα για τη λήψη ζωντανών 3D βίντεο εικονικής πραγματικότητας. Ονομάζεται Jump, περιλαμβάνει 16 κάμερες σε κυκλική διάταξη, καθιστώντας δυνατή τη λήψη κάθε σημείου από τρεις διαφορετικές οπτικές γωνίες και λογισμικό μπορεί να μετατρέψει το βίντεο αυτό σε 3D. Η Google κυκλοφόρησε τον σχεδιασμό του Jump δωρεάν και η GoPro άρχισε να πουλά μια πλήρως συναρμολογημένη έκδοση της συσκευής στα τέλη του τρέχοντος έτους.

Ακόμη, φέτος, η startup φωτογραφίας Lytro – που έχει παλέψει για τη διάδοση της κάμεράς της στους καταναλωτές, και σας επιτρέπει να αλλάξετε το πού θα εστιάσετε στις φωτογραφίες μετά τη λήψη τους, – δήλωσε το Νοέμβριο ότι δουλεύει πάνω σε μια σφαιρική κάμερα για να μπορούμε να απαθανατίσουμε live-action 3D ταινίες εικονικής πραγματικότητας.

 

  1. Η Google Cardboard κυκλοφόρησε στο New York Times της Κυριακής

Τον Νοέμβριο, οι New York Times έστειλε πάνω από ένα εκατομμύριο Google Cardboard virtual-reality kits στους συνδρομητές της για την προώθηση του εικονικής πραγματικότητας ντοκιμαντέρ της «The Displaced», στο οποίο αναφέρεται λεπτομερώς τι συμβαίνει με τα παιδιά που εκτοπίστηκαν από τον πόλεμο. Αν και η Google Cardboard – ένα αναδιπλούμενο, εύχρηστο εικονικής πραγματικότητας headset με πλαστικούς φακούς στο οποίο οι χρήστες έπρεπε να χρησιμοποιήσουν και το smartphone τους – εισήχθη πίσω στο 2014, η κίνηση αυτή έφερε μια απλή, συναρπαστική εμπειρία σε πολλά σπίτια.

 

  1. Η Samsung ξεκινά την πώληση νέων εργαλείων εικονικής πραγματικότητας

Επιπλέον, τον Νοέμβριο, η Samsung κυκλοφόρησε την τελευταία έκδοση του Gear VR headset, ένα headset  των $100 που δημιουργήθηκε από την Oculus και χρησιμοποιεί ένα smartphone της Samsung ως υπολογιστή και οθόνη. Το νεότερο Gear VR κοστίζει τα μισά από ότι ο προκάτοχός του, όταν βγήκε το 2014, και υποστηρίζει τα περισσότερα από τα smartphones της Samsung (Galaxy Note 5, Galaxy S6, S6 Galaxy Edge και Galaxy S6 Edge +). Εξακολουθεί να μην διαθέτει σημαντικές λειτουργίες, όπως η παρακολούθηση της θέσης, πράγμα που σημαίνει ότι τα παιχνίδια και άλλες VR εμπειρίες δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τις κινήσεις του κεφαλιού σας, αλλά φαίνεται ότι η Samsung και η Oculus έχουν πάρει σοβαρά την ένωση της εικονικής πραγματικότητας με τις κινητές συσκευές.

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS