ΑρχικήinetΟι Hi-Tech Eλληνίδες που νικούν την κρίση

Οι Hi-Tech Eλληνίδες που νικούν την κρίση

hi tech Eλληνίδες

Aυτές είναι οι Hi-Tech Eλληνίδες που νικούν την κρίση. Ακόμα και σήμερα η γυναικεία επιχειρηματικότητα προσκρούει στα στερεότυπα της ανδροκρατούμενης αγοράς.   

Μπορεί πολλές γυναίκες να βρίσκονται στα τιμόνια «αυτοκρατοριών» ή να κατέχουν θέσεις CEOs σε κορυφαίους ομίλους, όμως διεθνώς το φύλο παραμένει μειοψηφία στα «ρετιρέ» της εταιρικής ιεραρχίας. Ωστόσο, στον νέο «γενναίο» κόσμο των τεχνολογιών, αυτό το παρωχημένο στάτους φαίνεται ότι θα ανατραπεί.

Δεν είναι μόνο το παράδειγμα της Μαρίσα Μάγερ, διευθύνουσας της Yahoo, που αποτέλεσε την πιο ηχηρή «μεταγραφή» στον πλανήτη-τεχνολογία όταν μεταπήδησε από την Google το 2012. Εκατοντάδες γυναίκες σε όλο τον κόσμο βρίσκουν στην ψηφιακή αγορά πρόσφορο έδαφος χωρίς «αγκυλώσεις» για να αναπτύξουν τις ιδέες τους και να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση.

Για την ώρα, οι γυναίκες που «τρέχουν» start-up επιχειρήσεις δεν είναι περισσότερες από τους άνδρες, ωστόσο οι αναλυτές θεωρούν το πεδίο ιδανικό, αφού εδώ η «καλή ιδέα» δεν έχει… γένος! Πρόσφατα, η εντυπωσιακή σταρ του Χόλιγουντ Εύα Λονγκόρια μίλησε στο φημισμένο WebSummit του Δουβλίνου, παροτρύνοντας τις γυναίκες να ανοίξουν τα φτερά τους ηλεκτρονικά. «Ζούμε σε μια παγκόσμια κοινότητα και η τεχνολογία είναι ο καλύτερος τρόπος για να μοιραστείτε τις ιδέες σας», είπε χαρακτηριστικά και στη συνέχεια απευθύνθηκε στις hi-tech κυρίες του ακροατηρίου: «Θέλω να προκαλέσω όλες τις γυναίκες εδώ σήμερα να γίνουν μέντορες…»

hi tech ελληνίδες 2
H Εύα Λονγκόρια έκλεψε τις εντυπώσεις στο WebSummit που διοργανώθηκε πρόσφατα στο Δουβλίνο.

Η Λονγκόρια, που αφιερώνει πολύ από τον χρόνο της για να εμπνεύσει τα γυναικεία κινήματα ανά τον κόσμο να διεκδικήσουν με δυναμισμό τον ρόλο τους, πιθανότατα δεν γνωρίζει ότι στην κούρσα των start-ups οι Eλληνίδες πρωτοπορούν. Το «Εθνος της Κυριακής» συνάντησε γυναίκες που έχουν κάνει μικρά αλλά σταθερά βήματα στον τεχνολογικό στίβο, διαπιστώνοντας γιατί το όραμα της Λονγκόρια στην Ελλάδα μπορεί να γίνει πράξη.

Από μητέρες για μητέρες
hi tech ελληνίδες
«Το Νannuka.gr προέκυψε μέσα από τις δικές μας ανάγκες ως μητέρες», τονίζουν η Ναταλί Λεβή (αριστερά) και η Κατερίνα Λάμπρου, δύο εκ των τριών δημιουργών της ιστοσελίδας.

Η Κατερίνα Λάμπρου είναι μία εκ των τριών ιδρυτριών της ψηφιακής πλατφόρμας αναζήτησης επαγγελματιών για παιδιά από 0 έως 16 ετών, Νannuka.gr. Μαζί με τη Νάταλι Λεβή και τη Λέλα Δρίτσα, καριερίστες που δραστηριοποιούνταν στον χώρο του μάρκετινγκ, της διαφήμισης και των δημοσίων σχέσεων, ένωσαν τις δυνάμεις τους πριν από περίπου ενάμιση χρόνο αποφασίζοντας να υλοποιήσουν την πρωτότυπη ιδέα τους. Ηδη η πλατφόρμα φέρει διακρίσεις, όπως το γεγονός ότι εκπροσώπησε τη Νότια Ευρώπη στους επονομαζόμενους και ως «Ολυμπιακούς Αγώνες των start-ups», τον τελικό του διαγωνισμού «Get In The Ring». «Είμαστε και οι τρεις μητέρες και μπλόγκερ. Το συγκεκριμένο προϊόν προέκυψε μέσα από τις δικές μας ανάγκες και διαπιστώσαμε ότι η ελληνική οικογένεια χρειαζόταν μια διαδικτυακή υπηρεσία όπου οι γονείς χωρίς χρέωση μπορούν με ένα κλικ να κλείσουν ραντεβού με ειδικούς και στη συνέχεια να αξιολογήσουν την εμπειρία τους», εξηγεί η κ. Λάμπρου.

«Αυτήν τη στιγμή καλύπτουμε δεκαέξι διαφορετικές ειδικότητες (μαίες, παιδαγωγούς, δασκάλους, παιδοψυχολόγους, γυμναστές κ.ά). Θέλαμε ουσιαστικά να κάνουμε την καθημερινότητα των εργαζόμενων γονιών πιο εύκολη». Πρόσφατα, το γυναικείο start-up παρουσίασε την ιδέα του στο WebSummit, το μεγαλύτερο τεχνολογικό γεγονός για το Ιντερνετ στην Ευρώπη, με χιλιάδες επισκέπτες και επιχειρήσεις από ολόκληρο τον κόσμο. «Εκεί γνωρίσαμε ανθρώπους που έχουν τη δυνατότητα να πάνε τη δουλειά μας μπροστά.

Ανάμεσα στους ομιλητές που συμμετείχαν στο συνέδριο βρίσκονταν στελέχη των εταιρειών Amazon, Apple, Facebook, Twitter, αλλά και η γνωστή ηθοποιός Εύα Λονγκόρια. Ξεχώρισε η ομιλία της γιατί αναφέρθηκε στη γυναικεία επιχειρηματικότητα και στις ευκαιρίες που προσφέρει το Eva Longoria Institute στις γυναίκες, που αποτελούν μόνο το 15% της start-up κοινότητας. Η ανταπόκριση του κοινού απέδειξε ότι η υπηρεσία μας έρχεται να δώσει λύση στις ανάγκες των γονιών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Αλλωστε, αυτός ήταν ο στόχος μας όταν μεταφράστηκε το σάιτ στα Αγγλικά. Η ?Nannuka? να ταξιδέψει στο εξωτερικό», καταλήγει η Κατερίνα Λάμπρου. Φυσικά, στην τεχνολογική αρένα δεν είναι όλα ρόδινα. Μπορεί ο χώρος να λειτουργεί περισσότερο «αξιοκρατικά», όμως ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος και η διάκριση δεν έρχεται εύκολα: «Αρχικά υπάρχουν δυσκολίες, όμως αν κάποιος είναι αποφασισμένος να δουλέψει με όρεξη, θα προοδεύσει. Μια start-up πρέπει σε μικρό χρονικό διάστημα να έχει θετικά αποτελέσματα, αλλιώς μειώνονται οι πιθανότητες επιβίωσης…».

Το δεξί χέρι των καλλιτεχνών
hi tech ελληνίδες 3
«Η σελίδα μας συνδέει μάνατζερ και καλλιτέχνες με στόχο να διευκολύνει τις συνεργασίες στην τέχνη», λένε η Μαρία-Λουίζα Λαοπόδη και η Αννα Αμοργιανού, συνιδρύτριες του Cultinet.com.

«Οι γυναίκες έχουμε την ικανότητα να επεξεργαζόμαστε πολλαπλά επίπεδα πληροφοριών και να δίνουμε πρακτικές λύσεις. Οι start-ups πέρα από την καλή ιδέα και τις γνώσεις τεχνολογίας χρειάζονται καλό μάνατζμεντ. Και σε αυτό είμαστε εξαιρετικές. Εκεί που δυσκολευόμαστε είναι στο να πάρουμε ρίσκο. Μπορούμε να βρούμε τον χώρο μας σε αυτόν τον τομέα, να εκφραστούμε ελεύθερα και να απλώσουμε το ταλέντο μας», λέει η Μαρία-Λουίζα Λαοπόδη, συνιδρύτρια της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Cultinet.com που μετράει λίγους μήνες ζωής. Μαζί με την Αννα Αμοργιανού και την Ελενα Πουγγία δημιούργησαν τη συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία συνδέει μάνατζερ και καλλιτέχνες με στόχο να διευκολύνει τις συνεργασίες στην τέχνη, να είναι δηλαδή βιώσιμη η καλλιτεχνική παραγωγή.

«Με τις δικές μας ταπεινές γνώσεις δημιουργήσαμε την υπηρεσία online. Ξεκινήσαμε με την επιθυμία να εξυπηρετούμε τους επαγγελματίες της τέχνης και εξελισσόμαστε. Συμμετείχα σε ένα πρόγραμμα επιτάχυνσης νέων επιχειρηματιών και με βοήθησε στην πράξη να μορφοποιήσω την ιδέα μου. Εργαζόμουν στη διαχείριση πολιτιστικών έργων και κατά τη διάρκεια της κρίσης, με τη μείωση της χρηματοδότησης σε αυτόν τον τομέα, θέλησα να διαπιστώσω τι συμβαίνει σε αυτό τον χώρο και κυρίως να δω αν η επιχειρηματικότητα μπορεί να βοηθήσει τον πολιτισμό και τις τέχνες να βγουν από την κρίση. Υπήρχε κενό στο μάνατζμεντ. Σκέφτηκα ότι αν ο πολιτισμός είχε πιο καλή διαχείριση θα μπορούσε να έχει πιο βιώσιμα έργα», εξηγεί η κ. Λαοπόδη.

Στο Cultinet.com ο καλλιτέχνης και ο μάνατζερ δημιουργούν ένα προφίλ και στη συνέχεια γίνεται ταύτιση των αιτημάτων. «Ουσιαστικά πρόκειται για ένα επαγγελματικό… συνοικέσιο μεταξύ των καλλιτεχνών και των μάνατζερ. Ετσι οι καλλιτέχνες θα μπορούν να αφοσιωθούν στη δουλειά τους και οι μάνατζερ να δημιουργούν νέες συνεργασίες. Μέχρι στιγμής έχουμε ξεκινήσει με τον χώρο των εικαστικών». Μολονότι στα πρώτα της βήματα, ήδη η ομάδα του Cultinet.com συμμετείχε στον διαγωνισμό επιχειρηματικότητας «Creative Business Cup 2014» και βρέθηκε ανάμεσα στους δέκα φιναλίστ. Και έπεται συνέχεια…

 

Doctoranytime.gr

Η βραβευμένη πύλη που ανοίγει τις… πόρτες των ιατρείων
hi tech ελληνίδες 4
«Εννιά από τα 15 μέλη της ομάδας που “τρέχει” το Doctor anytime.gr είναι γυναίκες», υπογραμμίζει η συνιδρύτρια και γενική διευθύντριά του, Ελευθερία Ζούρου

Οταν η Ελευθερία Ζούρου αποφάσισε να δημιουργήσει την ηλεκτρονική πλατφόρμα Doctoranytime.gr ήταν απόλυτα συνειδητοποιημένη για το ρίσκο που έπαιρνε. Η ιδέα προήλθε από μια προσωπική της ανάγκη να κλείσει ορισμένα ιατρικά ραντεβού για προληπτικές εξετάσεις μόλις έφτασε «στην κομβική ηλικία των 30», όπως λέει η ίδια. Τότε διαπίστωσε ότι πρόκειται για μια χρονοβόρα διαδικασία. Την ίδια εποχή ταξίδεψε στην Ουγκάντα και αναθεώρησε την κοσμοθεωρία της. Παραιτήθηκε από τη δουλειά της, ήταν υπεύθυνη μάρκετινγκ σε πολυεθνική, και μαζί με δυο φίλους δημιούργησαν τη διαδικτυακή επιχείρησή τους.

«Ηθελα να βοηθήσω να αλλάξει η ζωή των συνανθρώπων μου», εξηγεί η ίδια. «Δεν είχα επαφή με το κομμάτι της τεχνολογίας, αλλά τελικά όποιος θέλει κάτι μπορεί να το πραγματοποιήσει. Στη 15μελή ομάδα αυτήν τη στιγμή δουλεύουν εννιά γυναίκες. Ετυχε, αλλά διαπιστώνω ότι είμαστε οργανωτικές, συνεπείς, μεθοδικές και έχουμε υψηλότερο βαθμό συναισθηματικής νοημοσύνης», προσθέτει.

Αμεση ανταπόκριση
Η συνιδρύτρια και γενική διευθύντρια του Doctoranytime.gr, μιας διαδικτυακής υπηρεσίας μέσα από την οποία μπορεί κάποιος να κανονίσει άμεσα ραντεβού με τον γιατρό της αρεσκείας του, χωρίς χρέωση, τόλμησε και σε μικρό χρονικό διάστημα είδε αποτελέσματα. Κάθε μήνα μέσα από το σάιτ «κλείνονται» 2.000 με 2.500 ιατρικά ραντεβού. «Είναι μικρό το ποσοστό των γυναικών που δημιουργούν start-ups, γιατί το τίμημα είναι μεγάλο σε όλα τα επίπεδα. Χρειάζεται να αφιερωθείς σε αυτή τη δουλειά. Θυμάμαι πολλές φορές αντιμετώπισα τη χλεύη. Ομως, οι γυναίκες μέσα από τέτοιου είδους δουλειές μπορούμε να εκφραστούμε ελεύθερα. Αλλωστε, έχουμε καλή επιχειρηματική σκέψη και μπορούμε να ξεχωρίσουμε σε αυτόν τον χώρο», προσθέτει η κ. Ζούρου.

Το Doctoranytime.gr έχει βραβευθεί ως η καλύτερη Ηλεκτρονική Αγορά τις χρονιές 2013 και 2014 από τον διαγωνισμό «Ε-volution» Awards. Εχει κερδίσει επίσης βραβείο στον διαγωνισμό «I bank καινοτομία και Τεχνολογία». «Στις 24 Σεπτεμβρίου είχα την τιμή να παρουσιάσω την υπηρεσία μας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, μπροστά στην τότε Ευρωπαία Επίτροπο για την Ψηφιακή Ατζέντα Νέλλη Κρουζ. Το Doctoranytime.gr. επιλέχθηκε σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ως η καλύτερη υπηρεσία υγείας και ο τρόπος λειτουργίας του σαν role model για αντίστοιχες υπηρεσίες υγείας σε όλη την Ευρώπη».

Πηγή: ethnos.gr

Nat BotPak
Nat BotPak
LIFE IS TOO SHORT to remove usb safely

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS