Η εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (AI) Anthropic αποκάλυψε ότι άγνωστοι επιτιθέμενοι εκμεταλλεύτηκαν το chatbot Claude AI στο πλαίσιο μιας επιχείρησης “influence-as-a-service”, με στόχο την αλληλεπίδραση με αυθεντικούς λογαριασμούς στο Facebook και στο X.
Δείτε επίσης: YouTube: Νέα phishing απάτη χρησιμοποιεί deepfake βίντεο του CEO

Η πολύπλοκη αυτή δραστηριότητα, η οποία χαρακτηρίζεται ως οικονομικά υποκινούμενη, φέρεται να χρησιμοποίησε το εργαλείο AI για τη δημιουργία 100 διαφορετικών διαδικτυακών ταυτοτήτων στις δύο πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, σχηματίζοντας ένα δίκτυο «πολιτικά ευθυγραμμισμένων λογαριασμών» που αλληλεπιδρούσαν με «δεκάδες χιλιάδες» αυθεντικούς χρήστες.
Η επιχείρηση, η οποία πλέον έχει διακοπεί σύμφωνα με τους ερευνητές της Anthropic, είχε ως προτεραιότητα τη μακροχρόνια παρουσία και την ανθεκτικότητα αντί της έντονης προσωρινής δραστηριότητας, επιδιώκοντας να ενισχύσει μετριοπαθείς πολιτικές απόψεις που είτε στήριζαν είτε υπονόμευαν τα συμφέροντα της Ευρώπης, του Ιράν, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ) και της Κένυας.
Ανάμεσα στις τακτικές περιλαμβανόταν η προβολή των ΗΑΕ ως ανώτερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, η κριτική στις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές δομές, η έμφαση σε αφηγήματα ενεργειακής ασφάλειας για ευρωπαϊκά ακροατήρια και αφηγήματα πολιτιστικής ταυτότητας για το ιρανικό κοινό.
Δείτε ακόμα: FBI: Το GenAI βοηθά στην ενίσχυση οικονομικών απατών
Οι προσπάθειες προώθησαν επίσης αφηγήματα υπέρ αλβανικών προσώπων και επικριτικά απέναντι σε πολιτικές φιγούρες της αντιπολίτευσης σε μία μη κατονομαζόμενη ευρωπαϊκή χώρα, ενώ υποστήριξαν αναπτυξιακές πρωτοβουλίες και πολιτικά πρόσωπα στην Κένυα. Οι ενέργειες αυτές ευθυγραμμίζονται με καμπάνιες που σχετίζονται με κρατικούς φορείς, αν και παραμένει άγνωστο ποιοι ακριβώς βρίσκονται πίσω από αυτές, σύμφωνα με την έκθεση.

Παρά το γεγονός ότι η χρήση του Claude AI δεν καθόριζε τη στρατηγική της επιχείρησης, αξιοποιήθηκε για τη δημιουργία πολιτικά ευθυγραμμισμένων απαντήσεων στη φωνή και τη μητρική γλώσσα κάθε ψηφιακής ταυτότητας, καθώς και για τη σύνταξη εντολών (prompts) για δύο δημοφιλή εργαλεία δημιουργίας εικόνων μέσω τεχνητής νοημοσύνης.
Η όλη επιχείρηση εκτιμάται ότι αποτελεί έργο εμπορικής υπηρεσίας που εξυπηρετεί διαφορετικούς πελάτες σε διάφορες χώρες. Έχουν ήδη εντοπιστεί τουλάχιστον τέσσερις διακριτές καμπάνιες που αξιοποιούν αυτό το προγραμματισμένο πλαίσιο λειτουργίας.
Μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή της καμπάνιας ήταν ότι «στρατηγικά» έδωσε εντολή στους αυτοματοποιημένους λογαριασμούς να απαντούν με χιούμορ και σαρκασμό στις κατηγορίες άλλων λογαριασμών ότι μπορεί να είναι bots.
Δείτε επίσης: Η συμμορία FIN7 κρύβει Malware σε AI “Deepnude” sites
Μια σχετική παρατήρηση είναι ότι τέτοιες επιχειρήσεις “influence-as-a-service” αναδεικνύουν πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί πλέον να αξιοποιείται όχι απλώς για την αυτοματοποίηση επικοινωνίας, αλλά για τη στρατηγική διαμόρφωση πολιτικής αντίληψης σε διεθνές επίπεδο. Η χρήση εργαλείων όπως το Claude AI για τη δημιουργία πολυγλωσσικού και στοχευμένου περιεχομένου αποκαλύπτει τη μετατόπιση από τις παραδοσιακές μορφές κυβερνοπροπαγάνδας σε περισσότερο εμπορικά και τεχνολογικά εξελιγμένα σχήματα, τα οποία μπορούν να εξυπηρετούν πολλαπλά συμφέροντα — κρατικά ή ιδιωτικά.
Πηγή: thehackernews