Το Instagram κυκλοφόρησε ενημερώσεις που φέρνουν νέα χαρακτηριστικά τύπου TikTok, καθώς το μέλλον της κινεζικής εφαρμογής είναι αβέβαιο στις ΗΠΑ. Το TikTok έκλεισε για μερικές ώρες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, αλλά επανήλθε χάρη στον Donald Trump, ο οποίος έδωσε παράταση 90 ημερών για εύρεση αγοραστή στις ΗΠΑ. Έως τότε η εφαρμογή συνεχίζει να λειτουργεί. Ωστόσο, η Meta, μητρική του Instagram, φαίνεται πως θέλει να εκμεταλλευτεί αυτή την κατάσταση και να προσελκύσει περισσότερους χρήστες, φέρνοντας τη νέα εφαρμογή δημιουργίας βίντεο Edits. Μοιάζει πολύ με το CapCut, την εφαρμογή που ανήκει στη μητρική εταιρεία του TikTok, ByteDance, την οποία πολλοί δημιουργοί χρησιμοποιούν για να φτιάξουν TikTok βίντεο.

Επιπλέον, ο Adam Mosseri, επικεφαλής του Instagram, δήλωσε την Παρασκευή ότι τα profile photo grids του Instagram θα εμφανίζουν πλέον εικόνες σε ορθογώνια διάταξη, αντί για τη συνηθισμένη τετράγωνη (έτσι φαίνονται και οι σελίδες προφίλ στο TikTok).
Δείτε επίσης: Πώς να εντοπίσετε έναν Fake λογαριασμό Instagram;
Το Σάββατο έγινε, επίσης, γνωστό ότι το Instagram θα αυξήσει τη μέγιστη διάρκεια για βίντεο Reels από 90 δευτερόλεπτα σε τρία λεπτά. Το TikTok είχε αυξήσει τη διάρκεια των σύντομων βίντεό του ήδη από το 2023.
«Ιστορικά επιτρέπαμε reels έως 90 δευτερόλεπτα, δεδομένης της εστίασής μας σε βίντεο σύντομης μορφής. Αλλά ακούσαμε τα σχόλια που έλεγαν ότι αυτό είναι πολύ σύντομο για όσους θέλουν να μοιραστούν μεγαλύτερες ιστορίες», είπε ο Mosseri το Σάββατο σε ένα Instagram post.
Χθες, σε ένα βίντεο σχετικά με τη νέα εφαρμογή Edits, ο Mosseri είπε, «συμβαίνουν πολλά στον κόσμο αυτή τη στιγμή και ό,τι κι αν συμβεί, πιστεύουμε ότι είναι δουλειά μας να δημιουργήσουμε τα πιο συναρπαστικά δημιουργικά εργαλεία για εσάς που κάνετε βίντεο όχι μόνο για το Instagram αλλά και για άλλες πλατφόρμες εκεί έξω».
Δείτε επίσης: Το Pixelfed είναι ένα app τύπου Instagram χωρίς διαφημίσεις
Η εφαρμογή Edits είναι ήδη διαθέσιμη στα καταστήματα εφαρμογών, αλλά δεν θα είναι λειτουργική μέχρι τον Φεβρουάριο.
Οι νέες αλλαγές που φέρνει το Instagram και η εφαρμογή Edits που μοιάζει με το CapCut, δείχνει ότι η πλατφόρμα προσπαθεί να ενσωματώσει στοιχεία του TikTok για να προσελκύσει το κοινό. Από το 2020, το TikTok έχει αποτελέσει μια μεγάλη ανταγωνιστική απειλή για το Instagram και άλλες πλατφόρμες. Από τότε το Instagram προσπαθεί να το “χτυπήσει”. Για παράδειγμα, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το Reels στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Αύγουστο του 2020, ημέρες αφότου ο τότε και (νυν) πρόεδρος Donald Trump ανακοίνωσε σχέδια για την απαγόρευση του TikTok στη χώρα. Ωστόσο, τα πράγματα έχουν αλλάξει και φαίνεται ότι τώρα ο Trump δεν είναι ενάντια στην κινεζική εφαρμογή.
Δείτε επίσης: Το Request inbox του Instagram ίσως αποκτήσει αναζήτηση keyword

Επιπλέον, ακόμα κι αν το TikTok απαγορευτεί ξανά (αν δεν βρει αγοραστή στις ΗΠΑ σε 90 ημέρες), οι χρήστες μπορεί να μην στραφούν απαραίτητα στο Instagram. Την εβδομάδα που προηγήθηκε του τερματισμού του TikTok, άλλες εναλλακτικές λύσεις, συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής εφαρμογής RedNote – αυξήθηκαν σε δημοτικότητα, ενώ οι λήψεις του Instagram αυξήθηκαν ελάχιστα.
Η απόφαση του Instagram να εισαγάγει λειτουργίες που μοιάζουν με του TikTok είναι μια στρατηγική κίνηση για να παραμείνει μπροστά στο τοπίο των κοινωνικών μέσων, τη στιγμή που το μέλλον του TikTok στις ΗΠΑ είναι ακόμα αβέβαιο. Παρέχοντας παρόμοιες λειτουργίες και στοχεύοντας νεότερο κοινό, το Instagram ελπίζει να εξασφαλίσει τη θέση του ως ένας από τους κορυφαίους παίκτες στον κλάδο. Μόνο ο χρόνος θα δείξει εάν αυτές οι προσπάθειες θα είναι αρκετές για να ξεπεράσουν την απαράμιλλη επιτυχία του TikTok, αλλά προς το παρόν και οι δύο πλατφόρμες προσφέρουν στους χρήστες μια σειρά επιλογών για τη δημιουργία και την κοινή χρήση περιεχομένου βίντεο σύντομης μορφής.
Πηγή: edition.cnn.com