Η βρετανική αρχή εποπτείας ανταγωνισμού δήλωσε ότι ξεκινά επίσημη αντιμονοπωλιακή έρευνα για τις διαφημιστικές υπηρεσίες και τις υπηρεσίες αναζήτησης της Google.

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε ότι προσπαθεί να αξιολογήσει εάν η Google συμμορφώνεται με το νέο νόμο για τις ψηφιακές αγορές, τον ανταγωνισμό και τους καταναλωτές (DMCC). Συγκεκριμένα, η επιτροπή θα ελέγξει αν η αμερικανική εταιρεία έχει αυτό που αναφέρει ως “strategic market status” (SMS).
Ο νόμος DMCC στοχεύει στην αποτροπή αντιανταγωνιστικής συμπεριφοράς στις ψηφιακές αγορές. Αν διαπιστωθεί ότι μια εταιρεία έχει «SMS», η ρυθμιστική αρχή μπορεί να επιβάλει αλλαγές για την αποτροπή αντιμονοπωλιακών πρακτικών.
Δείτε επίσης: Η FTC έχει ξεκινήσει αντιμονοπωλιακή έρευνα για τη Microsoft
Η Sarah Cardell, διευθύνουσα σύμβουλος της CMA, δήλωσε ότι η ρυθμιστική αρχή διερευνά την κυριαρχία της Google στην αγορά αναζήτησης για να διασφαλίσει «ισότιμους όρους ανταγωνισμού».
«Είναι δουλειά μας να διασφαλίσουμε ότι οι άνθρωποι αποκομίζουν το πλήρες όφελος της επιλογής και της καινοτομίας στις υπηρεσίες αναζήτησης — για παράδειγμα στον τρόπο με τον οποίο συλλέγονται και αποθηκεύονται τα δεδομένα τους», δήλωσε η Cardell.
Επιπλέον, η αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου θέλει να φέρει ίσους όρους ανταγωνισμούς για όλες τις εταιρείες που σχετίζονται με την αναζήτηση στο διαδίκτυο: ανταγωνιστικές μηχανές αναζήτησης, διαφημιστικές εταιρείες, ειδησεογραφικούς οργανισμούς κ.ά.
«Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι υπάρχουν ίσοι όροι ανταγωνισμού για όλες τις επιχειρήσεις, μεγάλες και μικρές».
Οι αντιμονοπωλιακές νομοθεσίες έχουν σχεδιαστεί για την προώθηση του θεμιτού ανταγωνισμού και την αποτροπή μονοπωλιακών πρακτικών.

Η επιβολή αυτών των νόμων είναι απαραίτητη για τη διατήρηση ενός υγιούς περιβάλλοντος αγοράς όπου η καινοτομία μπορεί να ευδοκιμήσει, ενώ παράλληλα προστατεύονται και οι καταναλωτές.
Δείτε επίσης: Corning: Φέρνει αλλαγές για να διευθετήσει αντιμονοπωλιακή έρευνα στην ΕΕ
Η αντιμονοπωλιακή έρευνα στη Google δείχνει τις συνεχείς προσπάθειες των ρυθμιστικών αρχών να θέσουν υπόλογες τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας για τις ενέργειές τους. Το τελευταίο διάστημα, έχουν υπάρξει πολλές αντίστοιχες υποθέσεις στην Ευρώπη, που αφορούν εταιρείες όπως η Meta, η Apple και η Amazon. Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν αντιμονοπωλιακές έρευνες και πρόστιμα από διάφορους ρυθμιστικούς φορείς.
Η κίνηση της CMA ακολουθεί μια προσπάθεια του Υπουργείου Δικαιοσύνης των ΗΠΑ να αναγκάσει την Google να πουλήσει το πρόγραμμα περιήγησης Chrome, καθώς διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία κατέχει μονοπώλιο στην αγορά αναζήτησης.
Σε απάντηση, η Google είχε πει το Νοέμβριο ότι η τελευταία κατάθεση του DOJ ήταν «μια ριζοσπαστική παρεμβατική ατζέντα» που θα έβλαπτε τους ανθρώπους των ΗΠΑ και την τεχνολογική ικανότητα της χώρας στον κόσμο.
Δείτε επίσης: Καναδάς: Μηνύει τη Google για αντιανταγωνιστική συμπεριφορά
Η εταιρεία λέει ότι μια τέτοια πρόταση θα επηρέαζε μια σειρά προϊόντων της Google – ακόμη και πέρα από την διαδικτυακή Αναζήτηση. Αυτά τα προϊόντα χρησιμοποιούνται από πολλούς ανθρώπους που τα αγαπούν και τα βρίσκουν χρήσιμα στην καθημερινή τους ζωή.
Πηγή: www.cnbc.com