Η General Motors (GM) αποφάσισε να τερματίσει την επιχείρηση robotaxi της Cruise.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Cruise, Marc Whitten, δημοσίευσε ένα μήνυμα στο κανάλι ανακοινώσεων της εταιρείας μαζί με έναν σύνδεσμο προς ένα δελτίο τύπου με τίτλο «Η GM εστιάζει την ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης σε προσωπικά οχήματα».
Η GM, η οποία απέκτησε την Cruise το 2016, τερματίζει μια αποστολή για την οποία είχαν εργαστεί εκατοντάδες μηχανικοί της Cruise για χρόνια.
Δείτε επίσης: Οι Uber και WeRide λανσάρουν υπηρεσία robotaxi στο Άμπου Ντάμπι
CES 2025: Τα πιο συναρπαστικά ρομπότ!
Η Samsung διορθώνει πολλαπλά ελαττώματα ασφαλείας
Most Innovative Robots of CES 2025
Η εταιρεία αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων θα απορροφηθεί από τη μητρική εταιρεία GM και οι δραστηριότητές της θα συνδυαστούν με τις προσπάθειες της ίδιας της GM να αναπτύξει χαρακτηριστικά υποστήριξης οδηγού, ώστε να φτάσει κάποια στιγμή στα πλήρως αυτόνομα προσωπικά οχήματα.
Προς το παρόν, δεν έχει γίνει ξεκάθαρο αν οι εργασίες των υπαλλήλων της Cruise θα επηρεαστούν από αυτές τις αλλαγές. Πάντως, λέγεται ότι τα νέα εξέπληξαν ακόμα και τα ανώτερα στελέχη της Cruise και ότι γενικά αυτή η εξέλιξη δεν ικανοποίησε το προσωπικό.
Μια πηγή είπε στο TechCrunch ότι οι εργαζόμενοι έμαθαν για τα σχέδια της GM την ίδια στιγμή που ενημερώθηκαν και τα μέσα ενημέρωσης.
Λέγεται ότι η εταιρεία είπε στους υπαλλήλους ότι «πρέπει να είναι περήφανοι» για τον εαυτό τους και ότι θα υπάρξει αναδιάρθρωση αλλά θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να μεταβεί η Cruise στην ομάδα της GM.
Δείτε επίσης: Waymo: Υπηρεσίες robotaxi στο Μαϊάμι από το 2026
Τα στελέχη δεν έδωσαν λεπτομέρειες για πιθανές απολύσεις. Ωστόσο, αρκετοί υπάλληλοι είπαν στο TechCrunch ότι αναμένουν περικοπές θέσεων εργασίας.
Λέγεται ότι οι εργαζόμενοι της Cruise εργάζονταν τώρα για μια υπηρεσία robotaxi στο Χιούστον και δεν περίμεναν κάτι τέτοιο.
Εδώ και χρόνια, η Cruise δεχόταν πιέσεις για εμπορευματοποίηση των robotaxis της και τη δημιουργία εσόδων. Κάποια στιγμή, οι ελπίδες και οι φιλοδοξίες ήταν μεγάλες. Το 2021, η GM προέβλεψε ότι η Cruise θα είχε δεκάδες χιλιάδες ειδικά κατασκευασμένα robotaxis Origin στο δρόμο, που θα μπορούσαν να αποφέρουν ετήσια έσοδα 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Ωστόσο, η εταιρεία αναγκάστηκε να αναβάλει τη φιλόδοξη προθεσμία της.
Η Cruise έλαβε τον Αύγουστο του 2023 την τελική άδεια που απαιτείται από τις ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνια για να λειτουργήσει εμπορικά στο Σαν Φρανσίσκο. Δύο μήνες αργότερα, βρέθηκε στο στόχαστρο των αρχών λόγω ένας ατυχήματος με μια πεζή γυναίκα. Αυτό το περιστατικό, και οι ενέργειες της Cruise μετά, οδήγησαν στην απώλεια των αδειών της για δραστηριοποίηση στην Καλιφόρνια. Αυτή η κατάσταση έφερε εσωτερική αναταραχή. Καθήλωσε ολόκληρο τον αμερικανικό στόλο, ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Kyle Vogt αποχώρησε, πραγματοποιήθηκαν απολύσεις και η GM άρχισε να ελέγχει περισσότερο την εταιρεία.
Δείτε επίσης: Waymo: Υπηρεσίες robotaxi στο Μαϊάμι από το 2026
Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα η Cruise σκόπευσε να ξεκινήσει ξανά δοκιμές robotaxi στο Φοίνιξ, το Ντάλας και το Χιούστον. Επίσης, η Cruise υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία συνεργασίας με την Uber για να λανσάρει το robotaxis της στην πλατφόρμα Uber το 2025.
Η διακοπή της υπηρεσίας robotaxi της Cruise δεν σημαίνει το τέλος της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης για την GM. Αντιθέτως, η GM στοχεύει στην αυτόνομη μετακίνηση και δείχνει ότι αυτή η τεχνολογία εξακολουθεί να αποτελεί προτεραιότητα για την εταιρεία. Με συνεχή έρευνα και ανάπτυξη, μπορούμε να περιμένουμε να δούμε περισσότερη πρόοδο στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης σε προσωπικά οχήματα και όχι σε robotaxis. Ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας για τις εταιρείες να διδαχθούν από την εμπειρία της GM και να αντιμετωπίσουν προληπτικά τυχόν προκλήσεις για να εξασφαλίσουν μια πιο ομαλή μετάβαση προς την ευρεία υιοθέτηση αυτόνομων οχημάτων.
Πηγή: techcrunch.com