Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (FTC) επέβαλε περιορισμούς στις εταιρείες Mobilewalla και Gravy Analytics, μετά την αποκάλυψη ότι συνέλεξαν και πούλησαν ευαίσθητα δεδομένα τοποθεσίας εκατομμυρίων Αμερικανών χωρίς τη συγκατάθεσή τους.
Τα δεδομένα περιλάμβαναν πληροφορίες για μέλη του στρατού, ασθενείς σε κλινικές, πολιτικούς διαδηλωτές και άλλες ευάλωτες ομάδες. Σύμφωνα με την FTC, αυτές οι πρακτικές παραβιάζουν την ιδιωτικότητα και εγκυμονούν κινδύνους για διακρίσεις, φυσική βία ή ψυχολογική πίεση.
Διαβάστε ακόμη: Broker δεδομένων εκθέτει ευαίσθητα αρχεία
Οι νέοι περιορισμοί απαγορεύουν στις εταιρείες τη συλλογή, πώληση ή κοινοποίηση δεδομένων τοποθεσίας, εκτός αν πρόκειται για ζητήματα εθνικής ασφάλειας ή επιβολής του νόμου. Η Mobilewalla, συγκεκριμένα, φέρεται να συνέλεξε εκατοντάδες εκατομμύρια διαφημιστικούς κωδικούς μεταξύ 2018 και 2020, τους οποίους συνδύαζε με ακριβή δεδομένα τοποθεσίας και στη συνέχεια πωλούσε σε τρίτους. Αυτά τα δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν για στοχευμένο μάρκετινγκ και, σε ορισμένες περιπτώσεις, για φυλετικό προφίλ διαδηλωτών.
Xάκερ παρακάμπτουν την προστασία phishing του iMessage
CES 2025: Τα πιο συναρπαστικά ρομπότ!
Η Samsung διορθώνει πολλαπλά ελαττώματα ασφαλείας
Η FTC υπογράμμισε ότι η αντιμετώπιση αυτών των πρακτικών αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας για την προστασία της ιδιωτικότητας, σημειώνοντας πως πρόκειται για την τέταρτη και την πέμπτη υπόθεση που αφορούν παράνομη πώληση δεδομένων τοποθεσίας μέσα σε διάστημα μόλις 28 μηνών. Η πρόεδρος της FTC, Λίνα Καν, τόνισε τη σοβαρότητα του προβλήματος που δημιουργεί η ανεξέλεγκτη παρακολούθηση μέσω ψηφιακών εργαλείων.
Δείτε περισσότερα: CafeCanli: Διέρρευσε προσωπικά δεδομένα χρηστών
Στη συνέχεια, η Gravy Analytics, με έδρα τη Βιρτζίνια, κατηγορήθηκε ότι πωλούσε προφίλ χρηστών βασισμένα σε ευαίσθητα δεδομένα τοποθεσίας, συμπεριλαμβανομένων πολιτικών δραστηριοτήτων, θρησκευτικών πεποιθήσεων και ιατρικών επιλογών. Μαζί με τη θυγατρική της, Venntel, φέρεται να χρησιμοποίησε γεω-περίφραξη για τη συλλογή και πώληση δεδομένων, δημιουργώντας «εικονικά γεωγραφικά όρια» που στόχευαν καταναλωτές με βάση συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ή γεγονότα. Επηρεαζόμενες τοποθεσίες περιλάμβαναν σχολεία, κέντρα παιδικής φροντίδας και υπηρεσίες για αστέγους ή πρόσφυγες.
Διαβάστε επίσης: Bορειοκορεάτες επαγγελματίες IT κλέβουν δεδομένα και εκβιάζουν εργοδότες
Αυτές οι πρακτικές, σύμφωνα με την FTC, παραβιάζουν τον νόμο που απαγορεύει την άδικη και παραπλανητική συλλογή ή πώληση δεδομένων χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών. Η Επιτροπή απαιτεί από τις δύο εταιρείες να διαγράψουν όλα τα δεδομένα τοποθεσίας που έχουν συλλέξει και να εφαρμόσουν ένα αυστηρό πρόγραμμα ελέγχου για τη διαχείριση δεδομένων από ευαίσθητες τοποθεσίες.
Πηγή: cybernews