Το Γραφείο Ανταγωνισμού του Καναδά μηνύει την Google για φερόμενη αντιανταγωνιστική συμπεριφορά στον κλάδο της διαδικτυακής διαφήμισης.
Η αντιμονοπωλιακή αρχή της χώρας ισχυρίζεται ότι η Google έχει συνδέσει παράνομα δύο διαφημιστικά εργαλεία για να διατηρήσει την υπεροχή της και ότι χρησιμοποιεί τη δεσπόζουσα θέση της για να καταστρέψει τον ανταγωνισμό.
Η υπηρεσία είπε ότι είχε καταθέσει αίτηση στο Δικαστήριο Ανταγωνισμού, ένα ανεξάρτητο όργανο που μοιάζει με δικαστήριο, που θα απαιτούσε από την Google να πουλήσει δύο από τα εργαλεία διαφημίσεών της.
Δείτε επίσης: Corning: Φέρνει αλλαγές για να διευθετήσει αντιμονοπωλιακή έρευνα στην ΕΕ
Καταιγίδες μεγαλύτερες από τη Γη εντοπίστηκαν στον Δία
Black Basta ransomware: Όλες οι νέες τακτικές
Αποκαλύψεις για τον Μεγαλύτερο Κρατήρα του Φεγγαριού
Η Google, από τη μεριά της, αρνείται τις κατηγορίες. Υποστηρίζει ότι στην πραγματικότητα υπάρχει έντονος ανταγωνισμός και ότι οι αγοραστές και οι πωλητές διαφημίσεων έχουν πολλές επιλογές στη διάθεσή τους.
“Τα advertising technology εργαλεία, που χρησιμοποιούμε, βοηθούν τους ιστότοπους και τις εφαρμογές να χρηματοδοτούν το περιεχόμενό τους και επιτρέπουν σε επιχειρήσεις όλων των μεγεθών να προσεγγίζουν αποτελεσματικά νέους πελάτες“, δήλωσε ο Dan Taylor, στέλεχος της Google.
Αυτή η περίπτωση επικεντρώνεται σε διαδικτυακές διαφημίσεις – διαφημίσεις που εμφανίζονται στους χρήστες ενώ επισκέπτονται άλλους ιστότοπους.
Το απόθεμα ψηφιακών διαφημίσεων αγοράζεται και πωλείται συχνά μέσω αυτοματοποιημένων δημοπρασιών, που χρησιμοποιούν ψηφιακές πλατφόρμες. Αυτές οι πλατφόρμες είναι γνωστές ως εργαλεία ad tech, ενώ ολόκληρο το σύνολο εργαλείων είναι γνωστό ως ad tech stack.
Η αντιμονοπωλιακή αρχή του Καναδά διαπίστωσε ότι η Google είχε “καταχραστεί τη δεσπόζουσα θέση της” ως το μεγαλύτερο ad tech stack στη χώρα.
Δείτε επίσης: ΕΕ: Πρόστιμο στην Apple για αντιμονοπωλιακές πρακτικές στο App Store;
“Μέσα από μια σειρά υπολογισμένων αποφάσεων, που ελήφθησαν κατά τη διάρκεια πολλών ετών, η Google απέκλεισε ανταγωνιστές και εδραιώθηκε στη διαδικτυακή διαφήμιση“, ανέφερε το Γραφείο Ανταγωνισμού.
“Ο σχεδόν απόλυτος έλεγχος του ad-tech [software] από την Google είναι αποτέλεσμα προσχεδιασμένης συμπεριφοράς και δεν οφείλεται σε ανώτερη απόδοση ή κάποιο τυχαίο γεγονός”.
Η υπηρεσία είπε ότι ζητούσε από το Δικαστήριο Ανταγωνισμού να αναγκάσει την Google να πουλήσει δύο από τα ad tech εργαλεία της και να πληρώσει πρόστιμο έως και 3% των παγκόσμιων εσόδων της για να συμμορφωθεί με τους νόμους περί ανταγωνισμού του Καναδά.
Η Google έχει 45 ημέρες για να υποβάλει την απάντησή της στο δικαστήριο.
Η υπόθεση έρχεται μια εβδομάδα αφότου το υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ και μια ομάδα πολιτειών ζήτησαν από την Google να πουλήσει τον Chrome browser, για να σταματήσει το μονοπώλιο της εταιρείας στην διαδικτυακή αναζήτηση.
Δείτε επίσης: Η FTC έχει ξεκινήσει αντιμονοπωλιακή έρευνα για τη Microsoft
Οι αντιμονοπωλιακές νομοθεσίες έχουν σχεδιαστεί για την προώθηση του θεμιτού ανταγωνισμού και την αποτροπή μονοπωλιακών πρακτικών.
Η επιβολή αυτών των νόμων είναι απαραίτητη για τη διατήρηση ενός υγιούς περιβάλλοντος αγοράς όπου η καινοτομία μπορεί να ευδοκιμήσει, ενώ παράλληλα προστατεύονται και οι καταναλωτές.
Η έρευνα στη Google σχετικά με τη διαδικτυακή διαφήμιση δείχνει τις συνεχείς προσπάθειες των ρυθμιστικών αρχών να θέσουν υπόλογες τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας για τις ενέργειές τους. Το τελευταίο διάστημα, έχουν υπάρξει πολλές αντίστοιχες υποθέσεις και στην Ευρώπη, που αφορούν εταιρείες όπως η Google, το Facebook και η Amazon. Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν αντιμονοπωλιακές έρευνες και πρόστιμα από διάφορους ρυθμιστικούς φορείς.
Πηγή: www.yahoo.com