Μια ransomware επίθεση στη Blue Yonder, βασικό πάροχο λογισμικού διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας, ανάγκασε τη Starbucks να επιστρέψει σε χειροκίνητες διαδικασίες για τη διαχείριση των προγραμμάτων εργαζομένων και των συστημάτων μισθοδοσίας.
Το περιστατικό, το οποίο ξεκίνησε στις 21 Νοεμβρίου 2024, δεν έχει επηρεάσει την εξυπηρέτηση πελατών ή τη λειτουργία των καταστημάτων. Οι διευθυντές καταστημάτων χρησιμοποιούν τώρα χαρτί και μολύβι για την καταγραφή των ωρών εργασίας, καθώς η επίθεση διέκοψε τις διαδικασίες προγραμματισμού και διαχείρισης χρόνου. Η επίδραση αυτής της επίθεσης είναι αισθητή σε πολλές βιομηχανίες:
Δείτε επίσης: Η Blue Yonder υπέστη ransomware επίθεση
Επίδραση στο Λιανεμπόριο στο Ηνωμένο Βασίλειο: Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, Morrisons και Sainsbury’s, ανέφεραν διαταραχές στα συστήματα διαχείρισης αποθηκών, αν και έχουν θέσει σε λειτουργία εφεδρικά συστήματα.
Ανακάλυψη Αρχαίου Αιγυπτιακού Ναού σε Γκρεμό
Η Google μηνύει την κυβέρνηση των ΗΠΑ για υπερβολή
Νέα ανακάλυψη για τον μεγαλύτερο κρατήρα του Φεγγαριού!
Εταιρική Αντίδραση: Η Blue Yonder έχει επιστρατεύσει εξωτερικούς ειδικούς κυβερνοασφάλειας για να συνδράμουν στις προσπάθειες ανάκτησης και έχει εφαρμόσει αμυντικά πρωτόκολλα. Ωστόσο, δεν έχει δοθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση των υπηρεσιών.
Το περιστατικό υπογραμμίζει την ευπάθεια των συστημάτων εφοδιαστικής αλυσίδας κατά τη διάρκεια των εορτών. Η Blue Yonder εξυπηρετεί ένα ευρύ φάσμα πελατών, συμπεριλαμβανομένων:
- 46 από τους κορυφαίους 100 κατασκευαστές
- 64 από τους κορυφαίους 100 κατασκευαστές καταναλωτικών αγαθών
- 76 από τους κορυφαίους 100 λιανοπωλητές παγκοσμίως
Η ransomware επίθεση της Starbucks προστίθεται σε έναν αυξανόμενο κατάλογο περιστατικών κυβερνοασφάλειας που επηρεάζουν μεγάλες εταιρείες υπηρεσιών τροφίμων. Νωρίτερα το 2024, τόσο η McDonald’s όσο και η Panera αντιμετώπισαν τεχνικές διακοπές, με το περιστατικό της Panera να οδηγεί σε μαζική αγωγή λόγω διαρροής δεδομένων εργαζομένων.
Διαβάστε επίσης: Halliburton: Απώλειες $ 35 εκατ. μετά από επίθεση ransomware
«Εργαζόμαστε ακατάπαυστα για να αντιμετωπίσουμε αυτή τη ransomware επίθεση και συνεχίζουμε να σημειώνουμε πρόοδο. Δεν υπάρχουν επιπλέον ενημερώσεις σχετικά με το χρονοδιάγραμμα της αποκατάστασής μας μετά τη χθεσινή μας ανακοίνωση», αναφέρει η έκθεση της Blue Yonder.
Η χρονική στιγμή της επίθεσης είναι σημαντική, καθώς έρευνες δείχνουν ότι το 86% των επιθέσεων ransomware στοχεύουν οργανισμούς κατά τη διάρκεια γιορτών ή Σαββατοκύριακων. Το 2023, οι κυβερνοεγκληματίες απέσπασαν 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε πληρωμές λύτρων παγκοσμίως, παρά τις κυβερνητικές προσπάθειες να περιορίσουν τέτοιες δραστηριότητες.
Διαβάστε ακόμα: Επίθεση σε εταιρεία τηλεματικής από τη “SafePay” Ransomware
Αυτή η διακοπή προσθέτει μια επιπλέον πρόκληση για τον νέο CEO της Starbucks, Brian Niccol, ο οποίος ήδη αντιμετωπίζει τρία διαδοχικά τρίμηνα με πτώση πωλήσεων. Η εταιρεία εργάζεται για την επίλυση της κατάστασης, δίνοντας προτεραιότητα στη διατήρηση της κανονικής λειτουργίας των υπηρεσιών πελατών και στη διασφάλιση της έγκαιρης πληρωμής των εργαζομένων.
Πηγή: cybersecuritynews