Η Cruise, η μονάδα αυτόνομων οχημάτων της General Motors, παραδέχτηκε ότι υπέβαλε ψευδή αναφορά με στόχο να αλλοιώσει το αποτέλεσμα μιας ομοσπονδιακής έρευνας για ένα περιστατικό ασφαλείας, που έλαβε χώρα πέρυσι. Ως αποτέλεσμα, η Cruise θα πληρώσει ένα ποινικό πρόστιμο 500.000 δολαρίων, σύμφωνα με το Υπουργείο Δικαιοσύνης (DOJ).

Αυτό είναι ένα από τα πολλά πολιτειακά και ομοσπονδιακά πρόστιμα που έχει λάβει η Cruise, αφού παρέλειψε να αναφέρει κρίσιμες λεπτομέρειες σχετικά με ένα ατύχημα, κατά το οποίο ένα robotaxi παρέσυρε μια πεζή γυναίκα, την οποία είχε χτυπήσει ένα άλλο αυτοκίνητο. Τον περασμένο Οκτώβριο, ένα όχημα της Cruise χτύπησε μια πεζή γυναίκα και την παρέσυρε, αφού αρχικά χτυπήθηκε (η γυναίκα) από ένα άλλο αυτοκίνητο με οδηγό που έφυγε από το σημείο. Στη συνέχεια, η Cruise αποκάλυψε ότι το όχημά της είχε χτυπήσει πεζό, αλλά δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το θύμα.
Δείτε επίσης: Lyft: Συνεργασία με Mobileye & May Mobility για υπηρεσίες robotaxi
Τον Ιούνιο, η εταιρεία συμφώνησε να πληρώσει 112.500 $ στην Public Utilities Commission της Καλιφόρνια για να αποφύγει τη δικαστική προσφυγή και να κλείσει την υπόθεση. Τρεις μήνες αργότερα, η Εθνική Διοίκηση Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) καταδίκασε την Cruise με ποινή 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς διερευνά επίσης το περιστατικό.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας της με το Υπουργείο Δικαιοσύνης, η Cruise πρέπει να συνεργαστεί με κυβερνητικές υπηρεσίες που κάνουν έρευνες, να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα συμμόρφωσης με την ασφάλεια και να παρέχει στην Εισαγγελία των ΗΠΑ ετήσιες εκθέσεις για την εφαρμογή των νέων μέτρων και την αποκατάσταση.
«Η σημερινή συμφωνία καθιστά την Cruise και τους υπαλλήλους της υπεύθυνους για την έλλειψη ειλικρίνειας σε μια ομοσπονδιακή κανονιστική ενέργεια συμμόρφωσης», δήλωσε ο Cory LeGars, υπεύθυνος σε μια υπηρεσία επίβλεψης του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ.
Δείτε επίσης: Uber: Συνεργασία με Avride για υπηρεσίες robotaxi και robot delivery
Μετά το εν λόγω ατύχημα, η Cruise έχει αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα. Πέρα από το πρόστιμο, η Cruise έχει χάσει τις άδειές της για εμπορική δραστηριότητα στην Καλιφόρνια και σταμάτησε τη λειτουργία των robotaxi της σε όλη τη χώρα. Η μητρική εταιρεία General Motors μείωσε τις δαπάνες της Cruise και άρχισε να ελέγχει περισσότερο την εταιρεία. Απολύθηκε το 24% του εργατικού δυναμικού και αποχώρησαν ανώτερα στελέχη, συμπεριλαμβανομένου του συνιδρυτή και διευθύνοντος συμβούλου Kyle Vogt.
Η NHTSA εξακολουθεί να διερευνά εάν το robotaxis της Cruise είναι ασφαλή για τους πεζούς και η εταιρεία κάνει ελέγχους στα οχήματά της για να αποκτήσει ξανά την εμπιστοσύνη των αρχών και του κοινού. Τον Αύγουστο, ανακάλεσε σχεδόν 1.200 robotaxis για να επιλύσει ένα πρόβλημα με απροσδόκητο φρενάρισμα.

Η εταιρεία προσπαθεί να επιστρέψει δυναμικά. Επανάφερε την εποπτευόμενη αυτόνομη οδήγηση στην Bay Area, στο Dallas και στο Phoenix και έχει μια συμφωνία με την Uber για να φέρει τα Cruise robotaxis στην εφαρμογή ride-hail το 2025.
Δείτε επίσης: Ο Elon Musk παρουσίασε τα Cybercab robotaxi και Tesla Robovan
Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα περιστατικά, είναι ζωτικής σημασίας για τις εταιρείες στον χώρο των αυτόνομων οχημάτων να δώσουν προτεραιότητα στη διαφάνεια και την επικοινωνία τόσο με τις ρυθμιστικές αρχές όσο και με το κοινό. Αυτό περιλαμβάνει την έγκαιρη αναφορά ατυχημάτων ή περιστατικών που αφορούν την τεχνολογία τους, καθώς και την ενεργό αντιμετώπιση των ανησυχιών για την ασφάλεια και την εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων για την πρόληψη μελλοντικών συμβάντων.
Επιπλέον, πρέπει να υπάρχει μια ισχυρή συνεργασία μεταξύ των παραγόντων του κλάδου, των κυβερνητικών φορέων και άλλων ενδιαφερομένων στη διαμόρφωση κανονισμών και πολιτικών που διασφαλίζουν την ασφαλή ανάπτυξη αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων στους δρόμους μας.
Πηγή: techcrunch.com