Από τις 2 Ιανουαρίου 2025, έρχονται δύο σημαντικές αλλαγές στo Spotify: η πρώτη είναι ότι η εταιρεία θα αρχίσει να πληρώνει τους creators με βάση το engagement στα βίντεό τους, από χρήστες που πληρώνουν συνδρομή. Η δεύτερη αλλαγή έχει να κάνει με τα αυτοματοποιημένα διαφημιστικά διαλείμματα σε βίντεο, τα οποία θα απενεργοποιηθούν για τους συνδρομητές επί πληρωμή. Και οι δύο αυτές αλλαγές τίθενται σε ισχύ για τους χρήστες στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αυστραλία και τον Καναδά.
Η απόφαση του Spotify να πληρώνει τους video creators με βάση το engagement αυξάνει τον ανταγωνισμό με το YouTube, το οποίο έχει, επίσης, στραφεί στα podcast και ήδη πληρώνει δισεκατομμύρια στους δημιουργούς. «Μπορούμε να προσφέρουμε στο κοινό σας μια εμπειρία που είναι ανώτερη από οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Spotify, Daniel Ek.
Δείτε επίσης: Η τελευταία ενημέρωση UI του Spotify δημιουργεί νέο πρόβλημα
Το Spotify έκανε ευρέως διαθέσιμα τα podcast βίντεο το 2022 και έκτοτε η παρακολούθηση αυτού του περιεχομένου έχει εκτοξευθεί, με τον αριθμό των δημιουργών βίντεο στην πλατφόρμα να υπερδιπλασιάζεται κάθε χρόνο. Υπάρχουν τώρα πάνω από 300.000 βίντεο podcast στο Spotify, από 250.000 στα τέλη Ιουνίου. Επίσης, «οι ώρες παρακολούθησης βίντεο έχουν αυξηθεί πολύ γρηγορότερα από τις ώρες ακρόασης σε ετήσια βάση».
Perseverance: Μελετά τους αρχαιότερους βράχους στον Άρη
Μυστήρια drones στο New Jersey: Τι λέει το Πεντάγωνο;
Οι κομήτες έπαιξαν «μείζονα» ρόλο για τη ζωή στη Γη
Δείτε επίσης: Spotify: Νέα auto-updating playlist για ακρόαση εκτός σύνδεσης
Οι creators θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στις λεπτομέρειες πληρωμών τους σε ένα κέντρο που ονομάζεται Spotify for Creators. Εκεί θα μπορούν να βρουν και πληροφορίες σχετικά με το εάν πληρούν τις προϋποθέσεις για πληρωμές βίντεο και θα βλέπουν πιο προηγμένα αναλυτικά στοιχεία.
Ωστόσο, η εταιρεία δεν έδωσε λεπτομέρειες για το χρηματικό ποσό που θα λαμβάνουν οι creators των βίντεο. Η εταιρεία δεν εξηγεί πώς υπολογίζει τις πληρωμές. Οι ίδιοι οι δημιουργοί θα μπορούν να δουν τις αναλύσεις στο Spotify for Creators.
«Βασίζεται στην κατανάλωση και είναι ανταγωνιστικό», είπε ο Gustav Söderström του Spotify στο The Verge, όταν ρωτήθηκε εάν οι πληρωμές της εταιρείας θα είναι παρόμοιες με αυτές άλλων πλατφορμών. «Διαφορετικά, δεν έχει νόημα για αυτούς».
Δείτε επίσης: Spotify: Το AI Playlist είναι διαθέσιμο σε ΗΠΑ, Καναδά, Ιρλανδία
Η νέα στρατηγική του Spotify στοχεύει να δώσει κίνητρα στους δημιουργούς να παράγουν υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που προσελκύει και διατηρεί συνδρομητές. Ευθυγραμμίζοντας τις πληρωμές με τα επίπεδα αφοσίωσης, η εταιρεία ελπίζει να προωθήσει ένα πιο δυναμικό και ανταποδοτικό οικοσύστημα για τη δημιουργία περιεχομένου. Επιπλέον, αυτό το μοντέλο ενθαρρύνει τους δημιουργούς να επικεντρωθούν στη δημιουργία ενός πιστού κοινού, καθώς οι συνδρομητές μπορούν να καθορίσουν τα έσοδα του δημιουργού. Αυτό ωφελεί τους δημιουργούς οικονομικά, αλλά τους δίνει επίσης τη δυνατότητα να έχουν περισσότερο έλεγχο της επιτυχίας και της ανάπτυξής τους στον κλάδο.
Πηγή: www.theverge.com