Ένας από τους μεγαλύτερους δανειστές του Ηνωμένου Βασιλείου έχει προειδοποιήσει ότι εκατοντάδες φανς των Oasis που επιθυμούν να λάβουν τα εισιτήριά τους, έχουν πέσει θύματα απάτης μόλις τον πρώτο μήνα από την ανακοίνωση του show.
Δείτε επίσης: Το ChatGPT-4o μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε φωνητικές απάτες
Σύμφωνα με την Lloyds Bank, οι θαυμαστές της μπάντας Oasis αποτελούν το 70% όλων των αναφερόμενων απατών με εισιτήρια συναυλιών από τις 27 Αυγούστου.
Τα θύματα έχασαν κατά μέσο όρο 346 £ (449 $), μέχρι και 1000 £ (1300 $) σε ορισμένες περιπτώσεις. Τα άτομα ηλικίας 35-44 ετών ήταν πιο πιθανό να γίνουν στόχοι απατεώνων, αποτελώντας σχεδόν το ένα τρίτο (31%) όλων των υποθέσεων που ερεύνησε ο δανειστής.
Perseverance: Μελετά τους αρχαιότερους βράχους στον Άρη
Μυστήρια drones στο New Jersey: Τι λέει το Πεντάγωνο;
Οι κομήτες έπαιξαν «μείζονα» ρόλο για τη ζωή στη Γη
Οι απάτες εισιτηρίων, όπως αυτή των Oasis, έχουν γίνει ολοένα και πιο διάχυτες, στοχεύοντας συχνά ανυποψίαστα άτομα που αναζητούν εισιτήρια για δημοφιλείς εκδηλώσεις. Αυτές οι απάτες συνήθως περιλαμβάνουν δόλιες αγορές που προσφέρουν πλαστά ή ανύπαρκτα εισιτήρια μέσω διαδικτυακών αγορών ή πλατφορμών μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τα θύματα μπορεί να παρασυρθούν από τιμές που είναι σημαντικά χαμηλότερες, με αποτέλεσμα η συμφωνία να φαίνεται πολύ καλή για να αντισταθεί κανείς. Μόλις γίνει η πληρωμή, ο απατεώνας συχνά εξαφανίζεται, αφήνοντας τον αγοραστή χωρίς τα χρήματά του ή το εισιτήριο που υποσχέθηκε. Για να αποφύγετε να πέσετε θύματα απάτης εισιτηρίων, είναι απαραίτητο να αγοράζετε εισιτήρια μόνο από αξιόπιστες πηγές, να επαληθεύετε την αξιοπιστία του πωλητή και να χρησιμοποιείτε ασφαλείς μεθόδους πληρωμής που προσφέρουν κάποιο επίπεδο προστασίας στον αγοραστή.
Δείτε ακόμα: Meta Facebook: Λογισμικό αναγνώρισης προσώπου για αντιμετώπιση “celeb bait” scams
Περίπου το 90% των απατών που διερευνήθηκαν από την Lloyds Bank προήλθαν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – συγκεκριμένα, ψεύτικες διαφημίσεις στο Facebook ή αναρτήσεις που είχαν σχεδιαστεί για να εξαπατήσουν τα θύματα να πληρώσουν προκαταβολικά για εισιτήρια που δεν υπάρχουν.
Από τις 7 Οκτωβρίου, οι νέοι κανόνες που θεσπίστηκαν από τη Ρυθμιστική Αρχή Συστημάτων Πληρωμών (PSR) πιέζουν τις τράπεζες να αποζημιώσουν τους πελάτες που είναι θύματα απάτης εισιτηρίων όπως στην περίπτωση των Oasis, έως και 85,00 £, εκτός εάν ο πελάτης υπέπεσε σε βαριά αμέλεια ή η πληρωμή έγινε στο εξωτερικό.
Ωστόσο, τα ίδια τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα υποστηρίζουν εδώ και καιρό ότι οι εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει να αναλάβουν περισσότερο το βάρος, δεδομένου ότι η πλειοψηφία των απατών προέρχεται από τις πλατφόρμες τους.
Δείτε επίσης: Εφαρμογές σε Google Play και App Store διευκόλυναν “pig butchering” απάτες
Τον περασμένο μήνα, η Meta ανακοίνωσε μια «πρώτη στο είδος της» συμφωνία ανταλλαγής πληροφοριών με τράπεζες του Ηνωμένου Βασιλείου, σύμφωνα με τις οποίες οι τελευταίες θα μοιράζονται πληροφορίες απειλών με τον κολοσσό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να μπορεί να λάβει πιο στοχευμένα μέτρα για την αφαίρεση λογαριασμών που διαπράττουν απάτη.
Πηγή: infosecurity-magazine