Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση επέβαλε πρόστιμο ύψους 1,5 εκατομμυρίων δολαρίων στην Cruise επειδή δεν ενημέρωσε σωστά τις αρχές, σχετικά με ένα ατύχημα κατά το οποίο μια πεζή γυναίκα τραυματίστηκε σοβαρά από ένα από τα αυτόνομα οχήματά της (χωρίς οδηγό).
Τον περασμένο Οκτώβριο, ένα όχημα της Cruise χτύπησε μια πεζή γυναίκα και την παρέσυρε, αφού αρχικά χτυπήθηκε (η γυναίκα) από ένα άλλο αυτοκίνητο με οδηγό που έφυγε από το σημείο. Στη συνέχεια, η Cruise αποκάλυψε ότι το όχημά της είχε χτυπήσει πεζό, αλλά δεν έδωσε λεπτομέρειες σχετικά με το θύμα. Ως αποτέλεσμα, το Department of Motor Vehicles της Καλιφόρνια απέσυρε την άδεια της εταιρείας για λειτουργία αυτόνομων αυτοκινήτων στην πολιτεία και η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) ξεκίνησε έρευνα.
Δείτε επίσης: Uber: Συνεργάζεται με την Cruise για δρομολόγια με ρομποταξί
Τώρα, η NHTSA ανακοίνωσε πρόστιμο ύψους 1,5 εκατομμυρίου δολαρίων στην Cruise, ενώ υπάρχουν και πρόσθετες απαιτήσεις σχετικά με την ασφάλεια και την αποκάλυψη. Η εταιρεία υπέβαλε αρκετές “ελλιπείς αναφορές” στην υπηρεσία, η οποία απαιτεί την υποβολή εκθέσεων για ατυχήματα εντός ορισμένης χρονικής περιόδου, ανάλογα με τη σοβαρότητά τους.
5 βασικές συμβουλές ασφαλείας για τους gamers
NASA: Θέλει να στείλει αστροναύτες στον Άρη έως το 2035
Γιατί αναβάλλεται η εκτόξευση του Europa Clipper;
Στην πρώτη της αναφορά στη NHTSA, που κατατέθηκε μία ημέρα μετά το συμβάν, η Cruise απέτυχε να αποκαλύψει “ότι το όχημα της Cruise παρέσυρε την πεζή“. Η εταιρεία υπέβαλε μια πρόσθετη αναφορά 10 ημέρες αργότερα, όπου πάλι δεν αναφέρθηκε σε αυτό το περιστατικό.
“Είναι ζωτικής σημασίας για τις εταιρείες, που αναπτύσσουν αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης, να δώσουν προτεραιότητα στην ασφάλεια και τη διαφάνεια από την αρχή“, δήλωσε η Αναπληρώτρια Διαχειρίστρια της NHTSA, Sophie Shulman. “Η NHTSA πρέπει να διασφαλίζει ότι οι χειριστές και οι κατασκευαστές συμμορφώνονται με όλες τις νομικές υποχρεώσεις και εργάζονται για την προστασία όλων των ανθρώπων που κυκλοφορούν στο δρόμο“.
Αυτό το πρόστιμο στην Cruise χρησιμεύει ως αυστηρή υπενθύμιση της σημασίας της διαφάνειας και της λογοδοσίας στον τομέα της τεχνολογίας αυτόνομων οχημάτων. Καθώς ο κλάδος συνεχίζει να εξελίσσεται, οι εταιρείες υπόκεινται σε αυξανόμενο έλεγχο για να διασφαλίσουν την ασφάλεια και την αξιοπιστία των προϊόντων τους. Περιστατικά όπως αυτό έχουν πυροδοτήσει συζητήσεις σχετικά με τα ρυθμιστικά πλαίσια που απαιτούνται για τα αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα και την πρόληψη μελλοντικών ατυχημάτων.
Δείτε επίσης: Νέες AI κάμερες θα χρησιμοποιηθούν για περιορισμό των ατυχημάτων
Μετά την αναστολή της άδειας, η Cruise προσέλαβε μια δικηγορική εταιρεία για να διεξαγάγει έρευνα. Η έκθεση της εταιρείας έδειξε ότι η Cruise είχε προσπαθήσει να στείλει ένα βίντεο 45 δευτερολέπτων στις ρυθμιστικές αρχές, που έδειχνε το όχημά της να σέρνει το θύμα, αλλά υπήρχαν “προβλήματα συνδεσιμότητας στο διαδίκτυο“. Επίσης, οι υπάλληλοι της Cruise απέτυχαν να επισημάνουν το περιστατικό σε επόμενες συνομιλίες με τις ρυθμιστικές αρχές.
“Η συμφωνία μας με την NHTSA είναι ένα βήμα προς τα εμπρός σε ένα νέο κεφάλαιο για την Cruise, που βασίζεται στην πρόοδό μας υπό νέα ηγεσία, σε βελτιωμένες διαδικασίες και σε μια σταθερή δέσμευση για μεγαλύτερη διαφάνεια“, δήλωσε ο επικεφαλής ασφαλείας της Cruise, Steve Kenner. “Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε τη στενή συνεργασία με τη NHTSA καθώς προχωρούν οι δραστηριότητές μας με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας“.
Δείτε επίσης: Amazon: Υπό έρευνα τα αυτόνομα robotaxi Zoox λόγω ατυχημάτων
Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το περιστατικό, είναι ζωτικής σημασίας για τις εταιρείες στον χώρο των αυτόνομων οχημάτων να δώσουν προτεραιότητα στη διαφάνεια και την επικοινωνία τόσο με τις ρυθμιστικές αρχές όσο και με το κοινό. Αυτό περιλαμβάνει την έγκαιρη αναφορά ατυχημάτων ή περιστατικών που αφορούν την τεχνολογία τους, καθώς και την ενεργό αντιμετώπιση των ανησυχιών για την ασφάλεια και την εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων για την πρόληψη μελλοντικών συμβάντων.
Επιπλέον, πρέπει να υπάρχει μια ισχυρή συνεργασία μεταξύ των παραγόντων του κλάδου, των κυβερνητικών φορέων και άλλων ενδιαφερομένων στη διαμόρφωση κανονισμών και πολιτικών που διασφαλίζουν την ασφαλή ανάπτυξη αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων στους δρόμους μας.
Πηγή: www.theverge.com