Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) βάζει στο στόχαστρο τη Meta, λόγω του διαφημιστικού μοντέλου της εταιρείας που βασίζεται στην προσέγγιση “πληρωμή ή συναίνεση“. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι αυτό το μοντέλο δεν είναι καλό για τους καταναλωτές. Όπως είπε, τα άτομα που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της Meta, όπως το Facebook και το Instagram, δεν έχουν αρκετή δύναμη για να εξαιρεθούν από την εξατομικευμένη διαφημιστική υπηρεσία της εταιρείας. Ο όγκος των δεδομένων που διατηρεί η Meta για τους χρήστες, με σκοπό τη στόχευσή τους με διαφημίσεις, είναι πολύ υψηλός, παραβιάζοντας τους κανόνες της ΕΕ.
Η Επιτροπή είπε, ακόμα, ότι η Meta δεν ζητά τη συναίνεση των χρηστών για να συνδυάσει τα δεδομένα τους, που συλλέγονται από τις διάφορες υπηρεσίες της — συμπεριλαμβανομένων των Facebook, Instagram και WhatsApp. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι η Meta θα πρέπει να επιτρέπει στους χρήστες να εξαιρεθούν από το συνδυασμό των δεδομένων τους για στοχευμένες διαφημίσεις.
Δείτε επίσης: ΕΕ: Πρόστιμο στη Microsoft για παραβίαση αντιμονοπωλιακών νόμων;
Η Meta συλλέγει πάρα πολλά δεδομένα για τους χρήστες και έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι άλλων μικρότερων εταιρειών, καθώς μπορεί να χρησιμοποιήσει τις πληροφορίες για να προωθήσει προϊόντα. Η ΕΕ θέλει να δημιουργήσει ίσους όρους ανταγωνισμού, ώστε οι Ευρωπαίοι καταναλωτές να έχουν στη διάθεσή τους πολλές επιλογές και να μπορούν να ξοδεύουν τα χρήματά τους, ανάλογα με το συμφέρον τους.
Ηλιακή καταιγίδα ίσως επηρεάσει την ανάκαμψη από τον τυφώνα
Αποκαλύφθηκαν τα Cybercab robotaxi και Tesla Robovan
Πώς τα εργαλεία της OpenAI επηρεάζουν τις εκλογές;
Ομοίως, η Επιτροπή θέλει οι άνθρωποι να έχουν περισσότερες επιλογές σχετικά με τα δεδομένα που μπορούν να συλλέξουν και να χρησιμοποιήσουν εταιρείες όπως η Meta. Η Meta δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να πληρώσουν μια συνδρομή ή να επιτρέπεται στην εταιρεία να χρησιμοποιεί τα δεδομένα τους. Αλλά αυτά τα δύο δεν είναι αρκετά για την ΕΕ.
Δείτε επίσης: Είναι το VR headset της Meta ευάλωτο σε ransomware επιθέσεις; – Έρευνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εισάγει ένα νέο νόμο, γνωστό ως Digital Markets Act (DMA), ο οποίος έχει πυροδοτήσει πλήθος ερευνών σε μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες. Αυτός ο νόμος σχεδιάστηκε από την ΕΕ για να ρυθμίζει τις μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες και να διασφαλίζει ότι υπάρχουν δίκαιοι όροι ανταγωνισμού.
“Θέλουμε να δώσουμε στους πολίτες τη δυνατότητα να έχουν τον έλεγχο των δεδομένων τους και να επιλέγουν μια λιγότερο εξατομικευμένη εμπειρία διαφημίσεων“, είπε η Επίτροπος Ανταγωνισμού της ΕΕ, Margrethe Vestager, σχετικά με την έρευνα στη Meta.
Μετά την απόφαση της Δευτέρας, η Meta θα έχει την ευκαιρία να επιφέρει αλλαγές στο διαφημιστικό της μοντέλο, πριν ληφθεί τελική απόφαση για την υπόθεση. Ωστόσο, εάν η εταιρεία δεν καταφέρει να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς της ΕΕ, θα μπορούσε να έρθει αντιμέτωπη με ένα σημαντικό πρόστιμο (αρχικά 10% του παγκόσμιου ετήσιου κύκλου εργασιών της, που θα ανέλθει στο 20% στο μέλλον).
Δείτε επίσης: Apple: Απορρίπτει τη συνεργασία της με τη Meta σχετικά με το AI
“Η συνδρομή για τη μη εμφάνιση διαφημίσεων ακολουθεί τις οδηγίες του ανώτατου δικαστηρίου στην Ευρώπη και συμμορφώνεται με το DMA“, δήλωσε εκπρόσωπος της Meta. “Ανυπομονούμε για περαιτέρω εποικοδομητικό διάλογο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να ολοκληρωθεί αυτή η έρευνα“.
Η Meta έχει ήδη προσφερθεί να μειώσει την τιμή της συνδρομητικής της υπηρεσίας και επί του παρόντος περιμένει την ανταπόκριση των ρυθμιστικών αρχών από την ΕΕ.
Προβλήματα με τη συλλογή δεδομένων
Ένας από τους πιθανούς κινδύνους της συλλογής δεδομένων των χρηστών είναι η παραβίαση της ιδιωτικότητάς τους. Όταν οι χρήστες δεν έχουν την επιλογή να ελέγξουν πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους, υπάρχει ο κίνδυνος τα προσωπικά τους στοιχεία να χρησιμοποιηθούν χωρίς τη συγκατάθεσή τους για διάφορους σκοπούς, συμπεριλαμβανομένων των διαφημίσεων.
Επιπλέον, η έλλειψη διαφάνειας στη χρήση των δεδομένων μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια εμπιστοσύνης από τους χρήστες προς την πλατφόρμα. Όταν οι χρήστες δεν γνωρίζουν πώς και γιατί χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους, ενδέχεται να αισθανθούν ότι παραβιάζονται τα δικαιώματά τους.
Τέλος, ας μην ξεχνάμε ότι στη σημερινή ψηφιακή εποχή, λαμβάνουν χώρα πολλές κυβερνοεπιθέσεις. Σε περίπτωση παραβίασης ασφαλείας, τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγονται από τη Meta (και άλλες εταιρείες) μπορεί να διαρρεύσουν.
Πηγή: www.cnet.com