Η Google ξεκίνησε να εισάγει τη νέα της πλατφόρμα διαφήμισης με βάση τα ενδιαφέροντα, γνωστή ως Privacy Sandbox. Με αυτήν την κίνηση, μετατοπίζει την παρακολούθηση των ενδιαφερόντων των χρηστών από τα cookies τρίτων στο πρόγραμμα περιήγησης Chrome.
Δείτε επίσης: Privacy Sandbox: Σε beta έκδοση ο νέος τρόπος παρακολούθησης των Android
Κατά την εκκίνηση του προγράμματος πλοήγησης Google Chrome, οι χρήστες θα λαμβάνουν πλέον μια ειδοποίηση με τον τίτλο “Βελτιωμένo Απορρητο Διαφημίσεων στο Chrome“, η οποία συνοψίζει τη νέα πλατφόρμα διαφημίσεων.
«Διαθέτουμε νέες λειτουργίες απορρήτου που σας δίνουν περισσότερες επιλογές σε σχέση με τις διαφημίσεις που βλέπετε», αναφέρει η νέα ειδοποίηση του Chrome.
Καταιγίδες μεγαλύτερες από τη Γη εντοπίστηκαν στον Δία
Black Basta ransomware: Όλες οι νέες τακτικές
Αποκαλύψεις για τον Μεγαλύτερο Κρατήρα του Φεγγαριού
Αυτή η ειδοποίηση περιλαμβάνει δύο κουμπιά, με τις επιλογές “Το κατάλαβα” και “Ρυθμίσεις“. Πολλοί χρήστες διαμαρτύρονται ότι αυτά τα κουμπιά προκαλούν σύγχυση και παραπλάνηση, καθώς η νέα διαφημιστική πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί αυτόματα στο Google Chrome, ανεξάρτητα από το κουμπί που πατάτε.
Το Privacy Sandbox είναι μια νέα διαφημιστική πλατφόρμα που δημιουργήθηκε από την Google με σκοπό να παρέχει έναν πιο ιδιωτικό τρόπο παρακολούθησης των ενδιαφερόντων των χρηστών για διαφημίσεις. Αυτή η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την προστασία της ιδιωτικότητας και στόχος της είναι να προσφέρει μια βελτιωμένη εμπειρία διαφήμισης, λαμβάνοντας υπόψη τα ενδιαφέροντα του κάθε χρήστη.
Αντί να χρησιμοποιούνται cookies τρίτων, που τοποθετούνται από διάφορους διαφημιστές και εταιρείες παρακολούθησης, το Privacy Sandbox εκτελεί τοπικά την αξιολόγηση των ενδιαφερόντων του χρήστη απευθείας μέσα από τον ίδιο τον περιηγητή και μέχρι στιγμής χρησιμοποιείται μόνο στο Google Chrome.
Οι διαφημιζόμενοι που χρησιμοποιούν το νέο Privacy Sandbox έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν από τους επισκέπτες να εμφανίσουν μια σχετική διαφήμιση, με το πρόγραμμα περιήγησης να αποστέλλει ανώνυμα δεδομένα που απαριθμούν τις κατηγορίες ενδιαφέροντος του χρήστη.
Αυτά τα ενδιαφέροντα υπολογίζονται μέσω του ιστορικού περιήγησης του χρήστη, όπου οι ιστότοποι συνδέονται με διάφορα θέματα, όπως αθλήματα στο πανεπιστήμιο, ξυριστικές μηχανές, πατινάζ, κόμικς, bodybuilding και άλλα.
Δείτε ακόμα: Πώς να κάνετε το Chrome να θυμάται ομάδες καρτελών
Το Privacy Sandbox αποτελείται από τρία στοιχεία που ονομάζονται: Θέματα διαφήμισης, Προτεινόμενες διαφημίσεις από ιστότοπο και Μέτρηση διαφημίσεων. Ας δούμε αναλυτικά τι περιλαμβάνει κάθε ένα από αυτά.
Η Google ανακοίνωσε ότι θα δοκιμάσει τη λειτουργία Privacy Sandbox έως το 2024. Από το πρώτο τρίμηνο του 2024, το 1% των cookie τρίτων θα καταργηθεί, ενώ τελικά θα απενεργοποιηθούν εξ ολοκλήρου από προεπιλογή το τέταρτο τρίμηνο του 2024.
Αν δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε το Privacy Sandbox της Google, μπορείτε να το απενεργοποιήσετε στο Google Chrome. Για να απενεργοποιήσετε το Privacy Sandbox στο Google Chrome, ακολουθήστε τα εξής βήματα:
- Μεταβείτε στις Ρυθμίσεις > Απόρρητο και ασφάλεια > Απόρρητο διαφημίσεων και θα εμφανιστεί μια οθόνη που δείχνει κάθε μεμονωμένο χαρακτηριστικό.
- Για να απενεργοποιήσετε κάθε δυνατότητα, κάντε κλικ στα Θέματα διαφημίσεων και εναλλάξτε τη λειτουργία ώστε να απενεργοποιηθεί.
- Η δυνατότητα “Θέματα διαφημίσεων” είναι απενεργοποιημένη
- Κάντε το ίδιο για τις διαφημίσεις που προτείνονται από τον ιστότοπο και τη μέτρηση διαφημίσεων για να απενεργοποιήσετε αυτές τις λειτουργίες.
Μόλις απενεργοποιηθούν και οι τρεις επιλογές, η δυνατότητα Privacy Sandbox θα απενεργοποιηθεί στο σύνολό της. Τώρα μπορείτε να κλείσετε τη σελίδα Ρυθμίσεις του Chrome και να χρησιμοποιήσετε το πρόγραμμα περιήγησης ως συνήθως.
Δείτε επίσης: Chrome: Όλοι οι χρήστες θα μεταβούν στο Enhanced Safe Browsing feature
Το Privacy Sandbox της Google είναι ένας σημαντικός σταθμός στην εξέλιξη της διαφημιστικής τεχνολογίας και της προστασίας της ιδιωτικότητας. Παρόλα αυτά, είναι επίσης σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι δεν υπάρχει τέλεια λύση για όλα τα προβλήματα. Όσο το ψηφιακό τοπίο εξελίσσεται, είναι απαραίτητο για τις τεχνολογίες όπως το Privacy Sandbox να προσαρμόζονται και να εξελίσσονται, παρέχοντας παράλληλα τις απαραίτητες εργαλειοθήκες για τους χρήστες να διαχειρίζονται την ιδιωτικότητά τους.