TOKYO – Ο όμιλος Sony Group θα αυξήσει τις δαπάνες Ε&Α στον τομέα των παιχνιδιών, καθώς επιδιώκει να βελτιώσει την τεχνολογία στα παιχνίδια ζωντανών υπηρεσιών και στον αναδυόμενο τομέα της “εκτεταμένης πραγματικότητας” που συνδυάζει τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο.
Δείτε επίσης: Sony και Apple δίνουν στους κατόχους PS4 και PS5 δωρεάν Apple TV+
Η εταιρεία θα διαθέσει 300 δισεκατομμύρια γιεν (περίπου 2,13 δισεκατομμύρια δολάρια) σε έρευνα και ανάπτυξη για τον τομέα παιχνιδιών της για το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2024. Το ποσό αυτό, το οποίο θα αντιπροσωπεύει περίπου το 40% των συνολικών δαπανών της για Ε&Α, ξεπερνά πλέον τις δαπάνες στα ηλεκτρονικά και τους ημιαγωγούς.
Το ποσό είναι μεγαλύτερο από τα 271,1 δισεκατομμύρια γιεν που δαπανήθηκαν για την Ε&Α παιχνιδιών το προηγούμενο οικονομικό έτος και υπερδιπλάσιο από τα 144,5 δισεκατομμύρια γιεν του οικονομικού έτους 2020. Ο όμιλος Sony σχεδιάζει να δαπανήσει 760 δισεκατομμύρια γιεν για Ε&Α σε ολόκληρη την εταιρεία αυτό το οικονομικό έτος, αυξημένα κατά 3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Τα καλύτερα τηλέφωνα Motorola για το 2024
Νέα στοιχεία: Η Αφροδίτη μάλλον δεν είχε ποτέ ωκεανούς
Υπάλληλος Καταγγέλλει την Apple για Παρακολούθηση
Τα παιχνίδια είναι ένας σημαντικός πυλώνας που κινεί τις επιχειρηματικές δραστηριότητες της Sony. Τα κέρδη προ τόκων, φόρων, αποτίμησης και αποσβέσεων — ή EBITDA — για την επιχείρηση παιχνιδιών της εταιρείας ήταν περίπου 337 δισεκατομμύρια γιεν το περασμένο οικονομικό έτος, αυξημένα κατά περισσότερο από 60% σε σχέση με πέντε χρόνια πριν.
Η στροφή της Sony από την εστίαση στο υλικό σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο με βάση τη συνδρομή ωθεί την εταιρεία να εντείνει την Ε&Α. Έχοντας επί μακρόν στηριχθεί στις πωλήσεις της κονσόλας παιχνιδιών PlayStation, η εταιρεία θα επικεντρωθεί τώρα σε παιχνίδια με ζωντανές υπηρεσίες που επιτρέπουν στους πελάτες να αγοράζουν πρόσθετα για τίτλους που μεταδίδονται online.
Η Sony προβλέπει ότι η αγορά παιχνιδιών τύπου add-on θα φτάσει τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια το 2026, ποσό που θα ξεπεράσει για πρώτη φορά την αγορά υλικού όπως το PlayStation.
Ωστόσο, η ίδια η Sony δεν έχει ακόμη κάνει θραύση στα παιχνίδια με ζωντανές υπηρεσίες, καθώς στηρίζεται κυρίως σε sequels παραδοσιακών παιχνιδιών για τις πωλήσεις λογισμικού. Εν τω μεταξύ, η Microsoft – η οποία έχει ήδη ένα πλεονέκτημα στα παιχνίδια streaming μέσω cloud – προχωρά σε μια προσφορά για την εξαγορά του γίγαντα των εκδόσεων παιχνιδιών Activision Blizzard.
Πρόταση: Sony και Qualcomm επεκτείνουν τη συνεργασία τους για νέα smartphones
Για να χαράξει μια καλύτερη στρατηγική ανάπτυξης στον τομέα, η Sony το 2022 εξαγόρασε το μεγάλο αμερικανικό στούντιο παιχνιδιών Bungie έναντι 3,7 δισ. δολαρίων, με στόχο να χρησιμοποιήσει την τεχνογνωσία της για τα ζωντανά παιχνίδια για να ενισχύσει την ανάπτυξη.
Η Sony σχεδιάζει να έχει 12 τίτλους παιχνιδιών ζωντανής υπηρεσίας στο χαρτοφυλάκιό της μέχρι το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2026, από μόλις έναν το οικονομικό έτος 2021.
Η Sony σχεδιάζει να διαθέσει το 55% των δαπανών για την ανάπτυξη παιχνιδιών PlayStation 5 σε παιχνίδια ζωντανής υπηρεσίας για το έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2024 και το 60% για το έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2026.
Η εταιρεία ενδιαφέρεται επίσης για τις τεχνολογίες metaverse και extended reality. Η Sony σκοπεύει να συνδυάσει τους πόρους των εννέα υπερατλαντικών στούντιο παιχνιδιών της για να βοηθήσει την ανάπτυξη της εκτεταμένης πραγματικότητας και έχει επενδύσει στην Epic Games.
Ο πρόεδρος του ομίλου Sony, Hiroki Totoki, δήλωσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να πραγματοποιεί στρατηγικές επενδύσεις, δίνοντας προτεραιότητα στην πνευματική ιδιοκτησία, ενώ η εταιρία επιδιώκει επίσης να εισάγει την τεχνολογία της και σε άλλους τομείς, όπως περιεχόμενο εντός του οχήματος για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η στροφή της Sony έρχεται εν μέσω μιας ευρύτερης ώθησης από άλλες ιαπωνικές εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών οι οποίες αυξάνουν επίσης τις δαπάνες τους για Ε&Α.
Διαβάστε επίσης: Sony Project Q: Η νέα φορητή κονσόλα παιχνιδιού της εταιρείας!
πηγή πληροφοριών: asia.nikkei.com