Οι οδηγοί των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν απηυδήσει με τα προβλήματα των συστημάτων φόρτισης των αυτοκινήτων τους.
Τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται όλο και πιο mainstream κάθε μέρα. Η επιτυχία της Tesla έκανε τον Elon Musk τον πλουσιότερο άνθρωπο στον κόσμο, ενώ αντίπαλες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων όπως η Lucid έχουν την υποστήριξη της βασιλικής οικογένειας της Σαουδικής Αραβίας. Οι εταιρείες παραδοσιακών αυτοκινήτων στρέφουν το ενδιαφέρον τους και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Ford προσφέρει ηλεκτρικές εκδόσεις μερικών από τα πιο δημοφιλή οχήματά της — ακόμη και αυτοκίνητα με αέρια όπως το εμβληματικό Mustang και το F-150 έχουν ηλεκτρικές εναλλακτικές. Και μετά υπάρχει η Dodge, η οποία αποσύρει τις δύο σειρές αυτοκινήτων της, το Charger και το Challenger, το 2024. Τα αυτοκίνητα της Dodge που κινούνται με αέριο πρόκειται να αντικατασταθούν από τουλάχιστον ένα EV — έχουν φτάσει στο σημείο να αποκαλύψουν ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο που αντιμετωπίστηκε με ανάμικτη ανταπόκριση.
Οι κατασκευαστές υποστηρίζουν την ιδέα του ηλεκτρισμού, η κυβέρνηση ενισχύει τα φορολογικά κίνητρα και οι πελάτες απαιτούν νέα ηλεκτρικά οχήματα. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν σχεδόν κατά 200% μεταξύ του δεύτερου τριμήνου του 2020 και της ίδιας οικονομικής περιόδου του 2021. Η μετατόπιση της κατασκευής προς τα EVs, το τέλος της παραγωγής αυτοκινήτων με αέριο, τα φορολογικά κίνητρα και τα έργα υποδομής σημαίνει ότι ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες απλώς πρόκειται να αυξηθεί.
Αλλά δεν είναι όλοι 100% ευχαριστημένοι με την αγορά ηλεκτρικού οχήματος. Υπήρξαν ορισμένα σημαντικά ζητήματα σε έναν τομέα που από καιρό απασχολούσε τους σκεπτικιστές των EV. Παρόλο που η φόρτιση έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια και τα κορυφαία ηλεκτρικά οχήματα μπορούν πλέον να έχουν αυτονομία εκατοντάδων μιλίων σε λίγα λεπτά, οι πελάτες σημειώνουν αρκετά σημαντικά προβλήματα με τα συστήματα φόρτισης των αυτοκινήτων τους.
Ηλιακή καταιγίδα ίσως επηρεάσει την ανάκαμψη από τον τυφώνα
Αποκαλύφθηκαν τα Cybercab robotaxi και Tesla Robovan
Πώς τα εργαλεία της OpenAI επηρεάζουν τις εκλογές;
Δείτε επίσης: Η BYD ανακοινώνει παραδόσεις EV σε Γερμανία και Σουηδία το Q4 2022
Παρά τις προόδους στη φόρτιση, τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας και τη συνολική απόδοση EV, η φόρτιση εξακολουθεί να είναι ένας από τους μεγαλύτερους προβληματικούς τομείς των οχημάτων. Η εταιρεία ερευνών καταναλωτών J.D. Power εξέτασε πρόσφατα πάνω από 11.500 ιδιοκτήτες EV και plug-in υβριδικών οχημάτων και ανακάλυψε ότι εκείνοι σε περιοχές με μεγάλο αριθμό ιδιοκτητών ηλεκτρικών οχημάτων διαπίστωσαν ότι οι εγκαταστάσεις φόρτισης ήταν «ανεπαρκείς και μαστίζονται από μη λειτουργικούς σταθμούς». Αυτή είναι η δεύτερη χρονιά που ο οργανισμός ερευνά τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων και ισχυρίζεται ότι τα επίπεδα ικανοποίησης έχουν μειωθεί στους 12 μήνες μεταξύ των μελετών.
Ο Brent Gruber, εκτελεστικός διευθυντής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας στην J.D. Power, ισχυρίζεται ότι οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης δεν συμβαδίζουν με τον αυξανόμενο αριθμό των οδηγών EV. Σύμφωνα με τον Gruber, «Όχι μόνο η διαθεσιμότητα δημόσιας φόρτισης εξακολουθεί να αποτελεί εμπόδιο, αλλά οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν εξοπλισμό σταθμών φόρτισης που δεν λειτουργεί». Ο Gruber συνέχισε ζητώντας περισσότερους σταθμούς σε περιοχές με «κενά» και κατά μήκος «πολυταξιδεμένων διαδρομών». Ζήτησε επίσης οι νέοι σταθμοί να είναι αξιόπιστοι.
Αντίθετα, η ικανοποίηση των πελατών ήταν υψηλότερη σε πολιτείες με χαμηλό ποσοστό ιδιοκτησίας ηλεκτρικών οχημάτων. Η πλειονότητα των ιδιοκτητών που ερωτήθηκαν είπαν επίσης ότι είναι «σχετικά ικανοποιημένοι» με την τρέχουσα διαδικασία φόρτισης. Ωστόσο, όσοι ήταν δυσαρεστημένοι φάνηκαν να έχουν τα ίδια ζητήματα. Η μελέτη δείχνει ότι το 20% των ερωτηθέντων κατέληξαν να μην φορτίζουν το όχημά τους κατά τη διάρκεια επίσκεψης σε δημόσιο σταθμό φόρτισης. Οι περισσότεροι από αυτούς που έφυγαν χωρίς φόρτιση το έκαναν λόγω «δυσλειτουργίας εξοπλισμού» ή «αδυναμίας λειτουργίας του σταθμού». Οι ιδιοκτήτες έτειναν να είναι πιο ευχαριστημένοι με τους σταθμούς Tesla επιπέδου δύο και Tesla Supercharger, ενώ η Volta ήρθε δεύτερη και η ChargePoint τρίτη στην κατάταξη σταθμών επιπέδου 2.
Όσο κακό κι αν είναι το πρόβλημα, μπορεί να είναι μόνο βραχυπρόθεσμο. Συνολικά πάνω από 50.000 σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων λειτουργούν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αυτό είναι περίπου το ένα τρίτο του αριθμού των πρατηρίων που λειτουργούν στη χώρα — αλλά ο αριθμός αυτός αναμένεται να αλλάξει τα επόμενα χρόνια. Υπάρχουν πολλά σχέδια σε εξέλιξη για την επέκταση της πρόσβασης σε εγκαταστάσεις φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη τη χώρα.
Η Tesla θα επιτρέψει σύντομα στους ιδιοκτήτες οποιουδήποτε ηλεκτρικού οχήματος να χρησιμοποιούν το δίκτυο των σταθμών Supercharger εντός των Ηνωμένων Πολιτειών. Η εταιρεία του Elon Musk έχει ήδη δοκιμάσει παρόμοια προγράμματα στην Ευρώπη, μερικά από τα οποία είχαν τους οδηγούς να περνούν τα εθνικά σύνορα για να χρησιμοποιήσουν τις εγκαταστάσεις φόρτισης. Σύμφωνα με την Tesla, σε περίπου πέντε λεπτά οι superchargers της μπορούν να παρέχουν αρκετή φόρτιση για να οδηγήσει ένα από τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα για 75 μίλια. Τα συστήματα φόρτισης θα μπορούσαν επίσης να προσφέρουν αυτονομία έως και 1000 μίλια σε λιγότερο από μία ώρα – αν και κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην αγορά δεν έχει τη χωρητικότητα της μπαταρίας για να ελέγξει αυτόν τον ισχυρισμό. Τα καλύτερα ηλεκτρικά οχήματα υψηλής ποιότητας που διατίθενται στο εμπόριο φτάνουν αυτήν τη στιγμή περίπου 500 μίλια εμβέλειας.
Δείτε επίσης: Elon Musk Tesla: Το Cybertruck θα κυκλοφορήσει στα μέσα του 2023
Η Tesla δεν είναι η μόνη εταιρεία που θέλει να βελτιώσει την κατάσταση φόρτισης EV στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Electrify America, η οποία διαθέτει ήδη πάνω από 750 σταθμούς φόρτισης σε όλη τη χώρα, σχεδιάζει να προσθέσει άλλους 10.000 εξαιρετικά γρήγορους φορτιστές σε 1.800 σταθμούς. Άλλες μεγάλες εταιρείες που εργάζονται σε έργα υποδομής EV περιλαμβάνουν τη Siemens, τη Volkswagen και την ChargePoint. Η General Motors συνεργάζεται επίσης με το EVgo και την αλυσίδα στάσεων φορτηγών Pilot σε μια προσπάθεια να προσθέσει 2.000 επιπλέον σταθμούς φόρτισης. Οι σταθμοί θα παρέχουν πάνω από 100 μίλια εμβέλειας σε κάτω από 20 λεπτά. Η GM και η EVgo συνεργάζονται επίσης για να φέρουν πάνω από 3.000 γρήγορους φορτιστές στις πόλεις.
Πηγή: slashgear.com