ΑρχικήsecurityΑυστραλία: Προειδοποίηση για phishing που στοχεύει παλαιότερα θύματα

Αυστραλία: Προειδοποίηση για phishing που στοχεύει παλαιότερα θύματα

Η Αυστραλιανή Επιτροπή Ανταγωνισμού και Καταναλωτών ανακοίνωσε πρόσφατα την αύξηση των επιθέσεων phishing στην Αυστραλία, που στοχεύουν παλαιότερα θύματα.

Δείτε επίσης: Η Ουκρανία εντόπισε νέες phishing επιθέσεις από την ρωσική ομάδα Armageddon

Αυστραλία

Οι αναφορές για απάτες ανάκτησης χρημάτων φέτος έχουν αυξηθεί στην Αυστραλία κατά 725% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Οι απώλειες που αναφέρθηκαν το 1ο τρίμηνο του 2022 υπολογίζονται σε 270.000 $, αύξηση κατά 301% σε σύγκριση με το 2021, οι οποίες αθροίζονται στις απώλειες που υπέστησαν θύματα που προηγουμένως είχαν πέσει θύματα ίδιας απάτης.

Η αποτελεσματικότητα των επιθέσεων οφείλεται στο ότι οι απατεώνες διατηρούν μια λίστα με τα άτομα που αποδείχθηκαν ευκολόπιστα την πρώτη φορά.

Αν και αυτοί οι άνθρωποι είναι γενικά πιο προσεκτικοί, λόγω των αρνητικών εμπειριών τους, είναι πολύ πιθανό να πέσουν στην παγίδα λόγω του αληθοφανούς θέματος που χρησιμοποιήθηκε στη δεύτερη προσπάθεια.

Οι απατεώνες πλησιάζουν τα θύματά τους απροσδόκητα μέσω τηλεφώνου ή email, παριστάνοντας εταιρείες ανάκτησης χρημάτων, δικηγορικά γραφεία ή ειδικές κυβερνητικές ομάδες εργασίας, που θέλουν να τους βοηθήσουν να ανακτήσουν τα χρήματα που τους είχαν κλέψει στο παρελθόν.

Στη συνέχεια, οι κακόβουλοι χρήστες ζητούν από τα θύματα να συμπληρώσουν πλαστά έγγραφα, ώστε να φαίνεται πιο νόμιμη η διαδικασία και απαιτούν επίσης μια προκαταβολή.

Δείτε ακόμα: Phishing email ενημερώνει για υποτιθέμενα φωνητικά μηνύματα WhatsApp

Εκτός από την κλοπή των στοιχείων ταυτότητας αυτών των ανθρώπων, ορισμένοι ζητούν επίσης απομακρυσμένη πρόσβαση στους υπολογιστές ή τα smartphone των θυμάτων, για να αναζητήσουν τα αρχικά ίχνη των απατεώνων.

phishing

Σε άλλες περιπτώσεις, οι απατεώνες επικοινωνούν με άτομα που δεν έχουν υποστεί απάτη και παρουσιάζουν μια σειρά από πιθανά ποσά ανάκτησης για να τους δελεάσουν.

Πιστεύοντας ότι πρόκειται να λάβουν ένα σημαντικό ποσό λόγω ενός σφάλματος στο σύστημα, τα θύματα δίνουν χρήματα, προσωπικά στοιχεία και απομακρυσμένη πρόσβαση στο σύστημα.

Τα θύματα διαδικτυακής απάτης στην Αυστραλία ή τη Νέα Ζηλανδία, μπορούν να επικοινωνήσουν με την IDCare, την επίσημη υπηρεσία εθνικής ταυτότητας και υποστήριξης στον κυβερνοχώρο και να αναφέρουν το περιστατικό.

Αυτή η κίνηση θα βοηθήσει τις αρχές να εντοπίσουν τους απατεώνες, να προστατεύσουν άλλα πιθανά θύματα και ενδεχομένως να λάβουν κάποια αποζημίωση.

Επίσης, τα άτομα που υποπτεύονται ότι έχουν υποστεί απάτη θα πρέπει να επικοινωνήσουν αμέσως με την τράπεζά τους και τον εκδότη της κάρτας τους και να θέσουν τους λογαριασμούς τους υπό παρακολούθηση.

Δείτε επίσης: Amazon: Phishing email απειλεί με οριστικό κλείδωμα λογαριασμών

Με την αναφορά της απάτης, τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα μπορεί να είναι σε θέση να προσδιορίσουν πού στάλθηκαν τα χρήματα και να αποκλείσουν τους λογαριασμούς που σχετίζονται με απατεώνες, αποτρέποντας πιθανώς και άλλους από το να στείλουν χρήματα σε αυτούς τους λογαριασμούς.

Οι χρήστες δε πρέπει να δίνουν πληροφορίες ή χρήματα σε κανέναν άλλον, ανεξάρτητα από τους ισχυρισμούς του, αλλά να αναφέρουν αυτές τις απόπειρες στην IDCare.

Absenta Mia
Absenta Miahttps://www.secnews.gr
Being your self, in a world that constantly tries to change you, is your greater achievement

Εγγραφή στο Newsletter

* indicates required

FOLLOW US

LIVE NEWS