Η παραπληροφόρηση για το κλίμα στο Facebook «αυξάνεται συνεχώς», έδειξε μια νέα ανάλυση εκατοντάδων χιλιάδων αναρτήσεων.
Μια έκθεση που κυκλοφόρησε την Πέμπτη από το Real Facebook Oversight Board, μια ανεξάρτητη ομάδα εποπτείας και τον περιβαλλοντικό μη κερδοσκοπικό οργανισμό Stop Funding Heat, ανέλυσε ένα σύνολο δεδομένων από περισσότερες από 195 σελίδες και ομάδες στο Facebook. Οι ερευνητές βρήκαν περίπου 818.000 δημοσιεύσεις που υποβαθμίζουν ή αρνούνται την κλιματική κρίση, οι οποίες έχουν συνολικά 1,36 εκατομμύρια προβολές κάθε μέρα.
Δείτε επίσης: Facebook Messenger/Instagram: Χρήστες ανέφεραν προβλήματα σύνδεσης
Η δημοσίευση της μελέτης συμπίπτει με τη σύνοδο κορυφής Cop 26 για το κλίμα στη Γλασκώβη και προτρέπει τις κυβερνήσεις να εξετάσουν σοβαρά τον ρόλο της παραπληροφόρησης για το κλίμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Τα καλύτερα τηλέφωνα Motorola για το 2024
Νέα στοιχεία: Η Αφροδίτη μάλλον δεν είχε ποτέ ωκεανούς
Υπάλληλος Καταγγέλλει την Apple για Παρακολούθηση
Η μελέτη ανέλυσε 195 σελίδες που είναι γνωστό ότι διανέμουν περιεχόμενο παραπληροφόρησης σχετικά με την κλιματική κρίση χρησιμοποιώντας το εργαλείο ανάλυσης του Facebook, CrowdTangle. Από αυτές, οι 41 θεωρήθηκαν ομάδες «single issue». Με ονόματα όπως «Η κλιματική αλλαγή είναι φυσική», «Η αλλαγή του κλίματος είναι χάλια» και «Κλιματικός ρεαλισμός», αυτές οι ομάδες κοινοποιούσαν κυρίως memes που αρνούνται την ύπαρξη της κλιματικής αλλαγής και χλευάζουν πολιτικούς που προσπαθούν να την αντιμετωπίσουν μέσω νομοθεσίας.
Εκείνες που δεν ήταν ομάδες «single issue» περιελάμβαναν σελίδες από προσωπικότητες όπως η δεξιά πολιτικός Marjorie Taylor Greene, η οποία δημοσίευε παραπλανητικά άρθρα και παραπληροφόρηση σχετικά με την κλιματική κρίση.
Αυτή η «αχαλίνωτη» εξάπλωση της παραπληροφόρησης για το κλίμα επιδεινώνεται σημαντικά, είπε ο Sean Buchan, ερευνητής για το Stop Funding Heat, με την έκθεση να διαπιστώνει ότι οι αλληλεπιδράσεις ανά ανάρτηση στο σύνολο δεδομένων της αυξήθηκαν κατά 76,7% τον περασμένο χρόνο.
Δείτε επίσης: Facebook: Θα καταργήσει το σύστημα αναγνώρισης προσώπου
Το Facebook είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι συνεχίζει να εξουδετερώνει τη διάδοση παραπληροφόρησης επισημαίνοντας πληροφορίες για το κλίμα και παραπέμποντας τους χρήστες στο Επιστημονικό Κέντρο για την Κλιματική Αλλαγή, το οποίο περιέχει δεδομένα από αξιόπιστες πηγές για την κλιματική κρίση.
Την Τρίτη, ο αντιπρόεδρος παγκόσμιων υποθέσεων του Facebook, Nick Clegg, ανακοίνωσε ότι το κέντρο θα επεκταθεί για να συμπεριλάβει περισσότερες χώρες και ετικέτες πληροφοριών, τις οποίες προσθέτει σε αναρτήσεις σχετικά με την κλιματική κρίση.
Σύμφωνα με την καταμέτρηση του Facebook, το Κέντρο Επιστήμης για την Κλιματική Αλλαγή δέχεται περίπου 100.000 καθημερινές επισκέψεις παγκοσμίως – ένα κλάσμα του αριθμού των χρηστών που βλέπουν παραπλανητικές ειδήσεις για το κλίμα, σύμφωνα με τη μελέτη. Το Facebook έχει 2,9 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως.
Καθώς η διάσκεψη κορυφής για το κλίμα Cop 26 συνεχίζεται, ακτιβιστές καλούν το Κογκρέσο των ΗΠΑ, το κοινοβούλιο του Ηνωμένου Βασιλείου και το Κογκρέσο της ΕΕ να εγκρίνουν νομοθεσία που στοχεύει στην τεράστια δύναμη του Facebook υπό το φως της αδυναμίας του να ανακόψει την παραπληροφόρηση για το κλίμα.
Η παραπληροφόρηση στο Facebook –για την κλιματική αλλαγή και άλλα θέματα– οφείλεται σε μεγάλο βαθμό από έναν μικρό αριθμό πηγών. Η μελέτη που κυκλοφόρησε την Πέμπτη διαπίστωσε ότι το 78% των πληροφοριών προέρχονταν από μόλις επτά σελίδες, οι οποίες είχαν επισημανθεί όλες πριν από ένα χρόνο σε προηγούμενη έκθεση. Το Facebook στο παρελθόν είχε αρνηθεί να αφαιρέσει τις σελίδες.
Δείτε επίσης: Facebook: Επαλήθευσε fan page/Bitcoin scammer ως account του Elon Musk
Το Facebook έχει επικριθεί εδώ και καιρό για τη διάδοση παραπληροφόρησης για το κλίμα στις πλατφόρμες του. Τον Μάιο του 2021, η προοδευτική μη κερδοσκοπική Avaaz ανέφερε περίπου 25 εκατομμύρια προβολές σε παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με την κλιματική επιστήμη και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μέσα σε μόλις 60 ημέρες στις ΗΠΑ.
Η πιο πρόσφατη μελέτη έρχεται λίγες μέρες μετά από μια ξεχωριστή έκθεση αυτή την εβδομάδα που έδειξε ότι μόνο 10 εκδότες είναι υπεύθυνοι για το 69% του ψηφιακού περιεχομένου που αρνείται την κλιματική αλλαγή στο Facebook, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 6.983 άρθρων τον περασμένο χρόνο που αρνούνται την κλιματική κρίση.
Το πρόβλημα επιδεινώνεται από τον άνισο τρόπο με τον οποίο το Facebook μετριάζει το περιεχόμενό του σε όλο τον κόσμο, είπε ο Buchan.
Η Frances Haugen, πρώην υπάλληλος του Facebook, αποκάλυψε πρόσφατα ότι το 87% των δαπανών του Facebook για παραπληροφόρηση πηγαίνει σε αγγλόφωνο περιεχόμενο, παρά το γεγονός ότι μόνο το 9% των χρηστών του είναι αγγλόφωνοι.
Πηγή πληροφοριών: theguardian.com