Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) ξεκίνησε μια επίσημη έρευνα κατά της Google σχετικά με το εάν η γιγαντιαία εταιρεία ευνοεί άδικα τη δική της διαδικτυακή τεχνολογία διαφημίσεων προβολής (display ads) έναντι των ανταγωνιστών, ανακοίνωσε σήμερα η ΕΕ. Η έρευνα θα διερευνήσει και εάν η Google περιορίζει την πρόσβαση στα δεδομένα χρήστη στους ανταγωνιστές της.
Δείτε επίσης: NVIDIA Shield: Αποκτά τη δυνατότητα Discover του Google TV
Είναι μια σημαντική έρευνα, διότι καλύπτει τον πυρήνα της διαδικτυακής διαφημιστικής επιχείρησης (display ads) της Google, σύμφωνα με την οποία πέρυσι το Reuters σημείωσε έσοδα 147 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την εταιρεία. Το Bloomberg αναφέρει ότι είναι η πρώτη φορά που η ΕΕ διερευνά την διαδικτυακή διαφημιστική επιχείρηση της Google, όπου λειτουργεί ως μεσάζων μεταξύ διαφημιζόμενων και εκδοτών για να “γεμίζει διαφημιστικό χώρο” σε ιστοσελίδες και εφαρμογές.
«Η Google συλλέγει δεδομένα για χρήση σε στοχευμένους διαφημιστικούς σκοπούς, πωλεί διαφημιστικό χώρο και λειτουργεί και ως διαδικτυακός διαφημιστικός διαμεσολαβητής. Έτσι, η Google είναι παρούσα σε σχεδόν όλα τα επίπεδα της αλυσίδας εφοδιασμού για διαδικτυακές διαφημίσεις προβολής», δήλωσε σε ανακοίνωσή της η επικεφαλής ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Margrethe Vestager. «Ανησυχούμε για το ότι η Google έχει καταστήσει πιο δύσκολο για ανταγωνιστικές διαδικτυακές διαφημιστικές υπηρεσίες να ανταγωνίζονται στη λεγόμενη ad tech stack».
Ηλιακή καταιγίδα ίσως επηρεάσει την ανάκαμψη από τον τυφώνα
Αποκαλύφθηκαν τα Cybercab robotaxi και Tesla Robovan
Πώς τα εργαλεία της OpenAI επηρεάζουν τις εκλογές;
Δείτε επίσης: Νέα phishing εκστρατεία καταχράται τα Google Docs/Drive
“Θα εξετάσουμε και τις πολιτικές της Google σχετικά με την παρακολούθηση χρηστών για να βεβαιωθούμε ότι συμβαδίζουν με τον θεμιτό ανταγωνισμό”, δήλωσε η Vestager.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφέρει ότι διερευνά πολλές από τις διαφημιστικές πρακτικές της εταιρείας, όπως η απαίτηση από τους διαφημιζόμενους να χρησιμοποιούν το Ad Manager της Google για την προβολή διαφημίσεων στο YouTube, και φέρεται να ευνοεί τις δικές της ανταλλαγές διαφημίσεων. Η έρευνα θα αγγίξει επίσης τα σχέδια της Google να καταργήσει σταδιακά τα cookies τρίτων στον Chrome ως μέρος των σχεδίων “Sandbox απορρήτου”, καθώς και τις επερχόμενες αλλαγές στα αναγνωριστικά διαφήμισης στο Android.
Η επίσημη έρευνα έρχεται καθώς η Google αντιμετωπίζει παρόμοιο αντιμονοπωλιακό έλεγχο στις ΗΠΑ. Τον περασμένο Οκτώβριο, το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ κατέθεσε αντιμονοπωλιακές κατηγορίες εναντίον της εταιρείας, ισχυριζόμενο ότι έχει το μονοπώλιο στις αγορές αναζήτησης και διαφημίσεων.
Η έρευνα είναι η τελευταία αντιμονοπωλιακή δράση που έχει λάβει η ΕΕ κατά της Google. Προηγούμενες έρευνες κάλυψαν τις διαδικτυακές υπηρεσίες αγορών της Google, τις πολιτικές της Android και τις συμβάσεις της στο AdSense. Την τελευταία δεκαετία, η ΕΕ επέβαλε πρόστιμο στην Google το οποίο ξεπέρασε τα 8 δισεκατομμυρία ευρώ για διάφορες αντιμονοπωλιακές παραβιάσεις.
Δείτε επίσης: Chrome: Η Google διορθώνει έβδομο zero-day bug μέσα σε 5 μήνες
Η Google είπε ότι θα «συνεργαστεί εποικοδομητικά» με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. «Χιλιάδες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα διαφημιστικά προϊόντα μας για να προσεγγίζουν νέους πελάτες και να χρηματοδοτούν τους ιστότοπούς τους κάθε μέρα», ανέφερε σε δήλωση. Η Google αναφέρει ότι πολλοί από τους κορυφαίους διαφημιζόμενους χρησιμοποιούν πάνω από τέσσερις πλατφόρμες για να αγοράσουν διαφημίσεις και ότι οι τεχνολογίες της είναι διαλειτουργικές με 700 ανταγωνιστικές πλατφόρμες διαφημίσεων και 80 ανταγωνιστικές πλατφόρμες εκδόσεων.
Πηγή πληροφοριών: theverge.com