Μια έρευνα από τον οργανισμό Reset Australia έδειξε ότι το Facebook επιτρέπει σε διαφημιστές να στοχεύουν παιδιά ηλικίας έως 13 ετών, που εκφράζουν ενδιαφέρον για κάπνισμα, απώλεια βάρους, αλκοόλ και τζόγο.
Δείτε επίσης: Zuckerberg: Αναγκάζεται να απορρίψει τα σχέδια του Instagram για παιδιά
Ο οργανισμός δημιούργησε μια σελίδα στο Facebook και ένα advertising account με το όνομα “Ozzie news network” για να δει τι επιλογές διαφημίσεων θα του επέτρεπε το Facebook μέσω της Ads Manager πλατφόρμας του.
Το Facebook δημιουργεί προφίλ βάσει ενδιαφερόντων και, στη συνέχεια, πουλά πρόσβαση σε αυτά τα προφίλ σε διαφημιζόμενους για άμεση και στοχευμένη διαφήμιση. Παρόλο που το Facebook δεν επιτρέπει τη διαφήμιση αλκοόλ και άλλου ακατάλληλου περιεχομένου σε άτομα κάτω των 18 ετών, δεν εμποδίζει τους διαφημιζόμενους να στοχεύουν παιδιά, που όπως έχει καθοριστεί από το Facebook προφίλ τους, ενδιαφέρονται για το αλκοόλ κλπ.
Νέα εικόνα: Πώς ο Κρόνος κρύφτηκε πίσω από το φεγγάρι!
Βόρεια Κορέα: Κλάπηκαν crypto αξίας $ 659 εκατ. το 2024
Το TikTok ετοιμάζεται για κλείσιμο στις ΗΠΑ την Κυριακή;
Δείτε επίσης: Παιδεραστές βάζουν παιδιά να εμπλέκονται σε σεξουαλική δραστηριότητα με τα αδέρφια τους
Το Facebook προσέφερε στη σελίδα του οργανισμού τη δυνατότητα διαφήμισης σε περίπου 740.000 παιδιά από την Αυστραλία, ηλικίας μεταξύ 13 και 17 ετών. Όταν ο οργανισμός ρύθμισε τη διαφήμιση με βάση το ενδιαφέρον, διαπίστωσε ότι μπορούσε να παρέχει διαφημίσεις για αλκοόλ κλπ σε εφήβους κάτω των 18 ετών, που ενδιαφέρονταν για αλκοόλ, κάπνισμα, άτμισμα, τζόγο, απώλεια βάρους, fast food και online υπηρεσίες γνωριμιών.
Η Reset Australia κάλεσε την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να αναπτύξει έναν κώδικα που θα ρυθμίζει τον τρόπο συλλογής και χρήσης των δεδομένων των νέων, λέγοντας ότι πρέπει να υπάρχει ρητή συγκατάθεση από παιδιά και γονείς και πλήρης διαφάνεια σχετικά με τον τρόπο χρήσης των δεδομένων.
Το Facebook φαίνεται να χρησιμοποιεί τα δεδομένα των εφήβων με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιεί τα δεδομένα ενηλίκων“, δήλωσε ο Chris Cooper, εκτελεστικός διευθυντής της Reset Australia. “Αυτό δημιουργεί ανησυχίες σχετικά με το πώς το Facebook επωφελείται από δεδομένα ανηλίκων και σχετικά με την προστασία που έχουν οι έφηβοι“.
Δείτε επίσης: Πώς να βρείτε τις διαφημίσεις που προβλήθηκαν πρόσφατα στο Facebook
“Πρέπει ένας 13χρονος που αναφέρει στο προφίλ του ότι είναι single, να λαμβάνει στοχευμένες διαφημίσεις για μια υπηρεσία γνωριμιών με sugar daddy; Πρέπει ένας 15χρονος που λέει ότι ενδιαφέρεται για αλκοόλ να βλέπει διαφημίσεις που προτείνουν συνταγές κοκτέιλ; Θέλουμε οι 16χρονοι να βλέπουν διαφημίσεις για τζόγο ή πολιτικό εξτρεμισμό“;
“Η διατήρηση της ασφάλειας των νέων σε Facebook και Instagram είναι ζωτικής σημασίας. Έχουμε λάβει σημαντικά μέτρα για τον έλεγχο όλων των διαφημίσεων πριν και μετά την προβολή τους“, είπε εκπρόσωπος του Facebook.
“Όποιος διαφημίζει στις πλατφόρμες μας πρέπει να συμμορφώνεται με τις πολιτικές μας αλλά και με τους τοπικούς νόμους και κώδικες, όπως αυτούς που περιορίζουν τη διαφήμιση αλκοόλ σε ανηλίκους στην Αυστραλία. Για να το υποστηρίξουμε αυτό, έχουμε επίσης εργαλεία περιορισμού ηλικίας, που μπορούν να εφαρμόσουν όλες οι επιχειρήσεις στους λογαριασμούς τους για να ελέγχουν ποιος βλέπει το περιεχόμενό τους“.
Πηγή: The Guardian.com