ΑρχικήyoutubeΕπιστήμονες δημιούργησαν «χιμαιρικά έμβρυα» από άνθρωπο και μαϊμού!

Επιστήμονες δημιούργησαν «χιμαιρικά έμβρυα» από άνθρωπο και μαϊμού!

Επιστήμονες εισήγαγαν ανθρώπινα βλαστοκύτταρα σε έμβρυα μαϊμούδων και δημιούργησαν τα πρώτα χιμαιρικά έμβρυα, τα οποία κατάφεραν να διατηρήσουν για 20 μέρες. Πρόκειται για μια αμερικανο-κινεζική ομάδα ερευνητών που είχε δημιουργήσει το 2017 τα πρώτα υβρίδια ανθρώπων-χοίρων, με σύντομη διάρκεια ζωής και με πολύ μικρή παρουσία ανθρωπίνων κυττάρων, καθώς τότε μόνο το ένα στα 100.000 κύτταρα του χιμαιρικού εμβρύου ήταν ανθρώπινο.

Τώρα δημιουργήθηκαν χίμαιρες ανθρώπου-μαϊμούς, που όχι μόνο έζησαν τρεις περίπου εβδομάδες, αλλά περιείχαν επίσης πολύ μεγάλη ποσότητα ανθρωπίνων κυττάρων. Οι χίμαιρες πήραν την ονομασία τους από τη «Χίμαιρα» της ελληνικής μυθολογίας που εξέπνεε φωτιά, είχε σώμα κατσίκας, κεφάλι λιονταριού, και η ουρά της κατέληγε σε φίδι. Πρόκειται για οργανισμούς των οποίων τα κύτταρα προέρχονται από δύο ή περισσότερες “μονάδες”. Στην προκειμένη περίπτωση προέρχονται από διαφορετικά είδη: έναν μακρύουρο μακάκο και έναν άνθρωπο.

επιστήμονες

Πολλοί επιστήμονες εκφράζουν τις ανησυχίες τους, επισημαίνοντας ότι η έρευνα αυτού του είδους εγείρει σοβαρά ζητήματα και ανησυχίες στο επίπεδο της βιοηθικής, ιδίως αν άλλοι ερευνητές δοκιμάσουν να διατηρήσουν τα χιμαιρικά έμβρυα για ακόμη μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Διαβάστε επίσης: Επιστήμονες δημιούργησαν μοντέλα πρώιμου ανθρώπινου εμβρύου από βλαστοκύτταρα

Τα τελευταία χρόνια, οι ερευνητές παρήγαγαν έμβρυα χοίρων και έμβρυα προβάτων που περιείχαν ανθρώπινα κύτταρα. Η έρευνα αυτή λένε είναι σημαντική καθώς θα μπορούσε μια μέρα να τους επιτρέψει να αναπτύξουν ανθρώπινα όργανα μέσα σε άλλα ζώα, αυξάνοντας τον αριθμό των οργάνων που διατίθενται για μεταμόσχευση.

Τώρα οι επιστήμονες επιβεβαίωσαν ότι παρήγαγαν έμβρυα μακάκου που περιέχουν ανθρώπινα κύτταρα, αποκαλύπτοντας ότι τα κύτταρα θα μπορούσαν να επιβιώσουν και ακόμη και να πολλαπλασιαστούν.

«χιμαιρικά έμβρυα» από άνθρωπο και μαϊμού!
Επιστήμονες δημιούργησαν «χιμαιρικά έμβρυα» από άνθρωπο και μαϊμού!

Επιπλέον, οι ερευνητές – με επικεφαλής τον καθηγητή Juan Carlos Izpisua Belmonte από το Ινστιτούτο Salk στις ΗΠΑ – λένε ότι αυτά τα αποτελέσματα μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη κατανόηση της πρώιμης ανθρώπινης ανάπτυξης και της εξέλιξης των πρωτευόντων και στην ανάπτυξη αποτελεσματικών στρατηγικών για τη βελτίωση του ανθρώπινου χιμαιρισμού σε εξελικτικά απομακρυσμένα είδη.

Δείτε ακόμη: Ερευνητές ισχυρίζονται ότι οι χοίροι μπορούν να παίξουν…βιντεοπαιχνίδια!

«Στόχος μας δεν είναι να δημιουργήσουμε νέο οργανισμό, ούτε ένα τέρας», είπε ο Belmonte. «Και δεν κάνουμε κάτι τέτοιο. Προσπαθούμε να καταλάβουμε πώς τα κύτταρα από διαφορετικούς οργανισμούς επικοινωνούν μεταξύ τους.»

Η έρευνα επιβεβαιώνει τις φήμες που είχε ανέφερε η ισπανική εφημερίδα “El País” το 2019, ότι μια ομάδα ερευνητών με επικεφαλής τον Belmonte είχε παράγει χίμαιρες ανθρώπινου πιθήκου. Η έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό “Cell”, αποκαλύπτει πώς οι επιστήμονες πήραν συγκεκριμένα ανθρώπινα εμβρυϊκά κύτταρα που ονομάζονται ινοβλάστες και τα επαναπρογραμμάτισαν για να γίνουν βλαστοκύτταρα. Αυτά, στη συνέχεια, εισήχθησαν σε 132 έμβρυα μακρύουρων μακάκων, έξι ημέρες μετά τη γονιμοποίηση.

Τα έμβρυα αφέθηκαν να αναπτυχθούν σε τρυβλία Petri και τερματίστηκαν 19 ημέρες μετά την ένεση των βλαστοκυττάρων. Προκειμένου να ελεγχθεί εάν τα έμβρυα περιείχαν ανθρώπινα κύτταρα, η ομάδα σχεδίασε τους ανθρώπινους μίσχους για να παράγει μια φθορίζουσα πρωτεΐνη.

«χιμαιρικά έμβρυα» από άνθρωπο και μαϊμού!
Επιστήμονες δημιούργησαν «χιμαιρικά έμβρυα» από άνθρωπο και μαϊμού!

Μεταξύ άλλων ευρημάτων, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι και τα 132 έμβρυα περιείχαν ανθρώπινα κύτταρα την έβδομη μέρα μετά τη γονιμοποίηση, αν και καθώς ανέπτυξαν το ποσοστό που περιείχε ανθρώπινα κύτταρα, αυτό μειώθηκε με την πάροδο του χρόνου.

Η ομάδα ανέφερε επίσης ότι βρήκε κάποιες διαφορές στις αλληλεπιδράσεις των ανθρώπινων κυττάρων και αυτών των μαϊμούδων εντός χιμαιρικών εμβρύων, σε σύγκριση με τα έμβρυα των μαϊμούδων χωρίς ανθρώπινα κύτταρα.

Πρόταση: Επιστήμονες ανέπτυξαν έμπλαστρο που συλλέγει στοιχεία για το σώμα μας

Ο Δρ Jun Wu, συν-συγγραφέας της έρευνας, είπε πως ελπίζει ότι η έρευνα θα βοηθήσει στην ανάπτυξη “μεταμοσχεύσιμων ανθρώπινων ιστών και οργάνων σε χοίρους για να ξεπεραστεί η έλλειψη οργάνων δοτών παγκοσμίως”.

Επιστήμονες δημιούργησαν «χιμαιρικά έμβρυα» από άνθρωπο και μαϊμού!

Αυτή η έρευνα εγείρει ανησυχίες περί ηθικής. Ο καθηγητής Julian Savulescu, διευθυντής του Κέντρου Πρακτικής Δεοντολογίας του Uehiro της Οξφόρδης και συν-διευθυντής του Κέντρου Δεοντολογίας και Ανθρωπιστικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, δήλωσε ότι η έρευνα άνοιξε το κουτί της Πανδώρας σε ανθρώπινες-μη ανθρώπινες χίμαιρες.

Άλλοι εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με την ποιότητα της μελέτης. Ο Δρ Alfonso Martinez Arias, συνεργαζόμενος λέκτορας στο τμήμα γενετικής στο Πανεπιστήμιο του Cambridge, δήλωσε: «Δεν νομίζω ότι τα συμπεράσματα υποστηρίζονται από σταθερά δεδομένα. Τα αποτελέσματα, στο βαθμό που μπορούν να ερμηνευθούν, δείχνουν ότι αυτές οι χίμαιρες δεν λειτουργούν και ότι όλα τα πειραματόζωα είναι πολύ άρρωστα.»

Οι πρώτες χίμαιρες μεταξύ διαφορετικών ειδών θηλαστικών δημιουργήθηκαν εργαστηριακά στη δεκαετία του 1970. Οι ειδικοί συμφωνούν ότι η σχετική έρευνα, παρά τις – επίμαχες – προόδους της, είναι ακόμα σε αρχικό στάδιο και οι χίμαιρες πρέπει να γίνουν πολύ πιο υγιείς και αποτελεσματικές προκειμένου να έχουν ουσιαστική σημασία για τις βιοϊατρικές μελέτες στο μέλλον.

Τον επόμενο μήνα η Διεθνής Εταιρεία για την Έρευνα στα Βλαστικά Κύτταρα (ISSCR) αναμένεται να δώσει στη δημοσιότητα τις αναθεωρημένες κατευθύνσεις της για το πώς πρέπει να διεξάγονται οι σχετικές έρευνες, μεταξύ άλλων σε χίμαιρες. Μέχρι στιγμής απαγορεύεται οι επιστήμονες να αφήνουν χίμαιρες ανθρώπων-ζώων να ζευγαρώσουν.

Pohackontas
Pohackontashttps://www.secnews.gr
Every accomplishment starts with the decision to try.