ΑρχικήinetTο τηλεσκόπιο Nancy Grace Roman της NASA θα βρει 100.000 πλανήτες;

Tο τηλεσκόπιο Nancy Grace Roman της NASA θα βρει 100.000 πλανήτες;

Το τηλεσκόπιο Nancy Grace Roman προορίζεται να γίνει ένα από τα πιο μεγάλα τηλεσκόπια που έχουν δημιουργηθεί ποτέ. Με ένα ευρύτερο οπτικό πεδίο μεγαλύτερο από το Hubble, αυτό το τηλεσκόπιο επόμενης γενιάς, παλαιότερα γνωστό ως WFIRST, αναμένεται να μπορεί να ανακαλύψει τουλάχιστον 100.000 πλανήτες.

Nancy Grace Roman

Το Roman Telescope θα μελετήσει τον ουρανό χρησιμοποιώντας δύο μεθόδους για την ανίχνευση εξωπλανητών. Η πρώτη από αυτές τις τεχνικές, η μέθοδος του transit, μετρά τις πτώσεις του φωτός από ένα αστέρι καθώς ένας πλανήτης περνά «μπροστά από» τον αστρικό γονέα του όπως φαίνεται από τη Γη. Η δεύτερη μέθοδος, η βαρυτική μικροαλάκωση, σημειώνει τις ελαφρές αυξήσεις στο φως που προκαλούνται από την παρουσία ενός εξωπλανήτη.

Δείτε επίσης: NASA/ISS: Πώς να δείτε την μετεγκατάσταση του Crew Dragon Resilience

Οι περισσότεροι εξωπλανήτες που ανακαλύφθηκαν μέχρι στιγμής βρέθηκαν με την μέθοδο του transit, η οποία είναι και ο ευκολότερος τρόπος να εντοπιστεί ένας πλανήτης, αλλά λειτουργεί μόνο για συστήματα όπου ένας εξωπλανήτης περνά μεταξύ του αστεριού και της Γης.

Οι αστρονόμοι γνωρίζουν σήμερα περίπου 4.400 πλανήτες σε τροχιά γύρω από άλλα αστέρια. Από αυτά, περίπου 2.800 ανακαλύφθηκαν με την χρήση της μεθόδου του transit από το διαστημικό σκάφος Kepler (το οποίο ολοκλήρωσε την αποστολή του το 2018).

Η ίδια τεχνική χρησιμοποιείται αυτή τη στιγμή και από το Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS).

Δείτε επίσης: NASA: Ασφαλής η Γη από τον αστεροειδή “Apophis” για έναν αιώνα!

Ενώ η μέθοδος του transit λειτουργεί καλύτερα για συστήματα όπου ο εξωπλανήτης περιστρέφεται γύρω από το γονικό του αστέρι, η βαρυτική μικροαλάκωση είναι πιο χρήσιμη σε συστήματα όπου ο πλανήτης περιστρέφεται μακριά από το αστέρι του. Οι τόμοι αυτών των δεδομένων έχουν ήδη καταγραφεί, μερικά από αυτά υπονοούν άγνωστους εξωπλανήτες, εν αναμονή επιβεβαίωσης από ερευνητές.

Το τηλεσκόπιο Nancy Grace Roman είναι πιθανό να βρει “rogue planets” – κόσμους που ταξιδεύουν μέσω του διαστήματος, χωρίς δέσμευση σε οποιοδήποτε αστέρι. Αυτοί οι πλανήτες πιστεύεται ότι κυμαίνονται σε μέγεθος από μικρούς, βραχώδεις κόσμους μικρότερους από τον Άρη, μέχρι γίγαντες αερίου όπως ο Δίας και ο Κρόνος. Κάποιοι από αυτούς μπορεί να συνοδεύονται και από φεγγάρια.

Περίπου τα τρία τέταρτα των πλανητών που βρέθηκαν από το τηλεσκόπιο Nancy Grace Roman είναι πιθανό να είναι γίγαντες φυσικού αερίου, όπως ο Δίας και ο Κρόνος, ή γίγαντες πάγου παρόμοιοι με τον Ουρανό και τον Ποσειδώνα.

Ένα πλεονέκτημα του τηλεσκοπίου Roman είναι το ευρύ οπτικό πεδίο. Αυτό το όργανο έχει σχεδιαστεί για να βλέπει μεγάλα δείγματα ουρανού με κάθε παρατήρηση.

Δείτε επίσης: Το σκάφος TESS της NASA έχει ήδη βρει 2.200 πιθανούς πλανήτες

Το Nancy Grace Roman Telescope θα έχει τη δυνατότητα λήψης εικόνας σε ανάλυση ίση με το Hubble, αλλά με οπτικό πεδίο 100 φορές μεγαλύτερο από αυτό το όργανο. Κάθε μέρα, συγκεντρώνει 500 φορές περισσότερα δεδομένα από το αντίστοιχο.

Το τηλεσκόπιο Nancy Grace Roman θα δει πολύ βαθύτερα στον Γαλαξία από τις προηγούμενες αποστολές. Αυτό το όργανο θα περάσει μήνες κοιτάζοντας ένα σημείο στον ουρανό, επιτρέποντάς του να βρει εκατοντάδες άγνωστους πλανήτες.

Οι μελλοντικοί αστρονόμοι θα περάσουν χρόνια ή δεκαετίες εξετάζοντας τα δεδομένα που συλλέγονται από το Nancy Grace Roman Telescope, στην αναζήτηση πλανητών πέρα ​​από το ηλιακό μας σύστημα.

Πηγή πληροφοριών: thenextweb.com