Ερευνήτρια ασφαλείας εντόπισε σφάλματα σε δημοφιλείς, mobile εφαρμογές τηλεδιάσκεψης και chat που επέτρεπαν σε πιθανούς επιτιθέμενους να ακούσουν ήχους και να λάβουν δεδομένα προτού το άτομο στο άλλο άκρο λάβει τις κλήσεις. Τα σφάλματα ανακαλύφθηκαν από την ερευνήτρια της ομάδας Google Project Zero, Natalie Silvanovich και πλέον έχουν διορθωθεί. Οι εφαρμογές που ήταν ευάλωτες στα bugs ήταν οι: Signal, Google Duo, Facebook Messenger, JioChat και Mocha.
Οι ευπάθειες ανάγκαζαν τις στοχευμένες συσκευές να μεταδώσουν ήχο και βίντεο στις συσκευές των εισβολέων χωρίς την ανάγκη εκτέλεσης κώδικα.
“Διερεύνησα τους μηχανισμούς κλήσεων επτά εφαρμογών τηλεδιάσκεψης και βρήκα πέντε ευπάθειες που επιτρέπουν στη συσκευή του καλούντος να αναγκάσει τη συσκευή του ατόμου που δέχεται την κλήση, να μεταδώσει δεδομένα ήχου ή βίντεο“, εξήγησε η Silvanovich.
Σύμφωνα με την ερευνήτρια, ακόμα και αν η μετάδοση δεδομένων (από το άτομο που δέχεται στην κλήση στον καλούντα), είναι αναπόφευκτη, τουλάχιστον το άτομο θα έπρεπε πρώτα να απαντήσει στην κλήση.
Αποκαλύφθηκαν τα Cybercab robotaxi και Tesla Robovan
Πώς τα εργαλεία της OpenAI επηρεάζουν τις εκλογές;
Ο κομήτης C/2024 S1 μπορεί να είναι ορατός με γυμνό μάτι
“Ωστόσο, όταν κοίταξα τις εφαρμογές, είδα ότι επέτρεπαν τη μετάδοση με πολλούς διαφορετικούς τρόπους. Οι περισσότερες από αυτές είχαν ευπάθειες που επέτρεπαν τη σύνδεση κλήσεων χωρίς αλληλεπίδραση από το άτομο που δεχόταν την κλήση“.
Η ερευνήτρια ανέφερε ένα τέτοιο σφάλμα στο Signal που διορθώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2019.
Αντίστοιχα, ένα σφάλμα του Google Duo έκανε τα άτομα που δέχονταν κλήσεις να διαρρέουν βίντεο στον καλούντα μέσω κλήσεων στις οποίες δεν απαντούσαν. Το σφάλμα αυτό διορθώθηκε τον Δεκέμβριο του 2020. Το Νοέμβριο του 2020 διορθώθηκε και μια ευπάθεια στο Facebook Messenger που επέτρεψε τη σύνδεση κλήσεων ήχου, πριν το άτομο απαντήσει στην κλήση.
Τέλος, δύο παρόμοιες ευπάθειες εντοπίστηκαν στα JioChat και Mocha messengers τον Ιούλιο του 2020, οι οποίες επέτρεπαν την αποστολή δεδομένων χωρίς τη συγκατάθεση του χρήστη. Το σφάλμα στο JioChat διορθώθηκε τον Ιούλιο 2020 και του Mocha τον Αύγουστο του 2020.
Η Silvanovich έψαξε για αντίστοιχα ζητήματα σε άλλες εφαρμογές τηλεδιάσκεψης, όπως το Telegram και το Viber, αλλά δεν βρήκε κάτι.
“Η πλειονότητα των εφαρμογών τηλεδιάσκεψης που διερεύνησα, είχαν ευπάθειες που επέτρεπαν τη μετάδοση περιεχομένου ήχου ή βίντεο από το άτομο που δέχεται μια κλήση στον καλούντα, χωρίς τη συγκατάθεση του πρώτου“, πρόσθεσε η Silvanovich.
“Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν εξέτασα χαρακτηριστικά ομαδικών κλήσεων αυτών των εφαρμογών και όλες οι ευπάθειες που αναφέρθηκαν, βρέθηκαν σε κλήσεις peer-to-peer. Αυτός είναι ένας τομέας για μελλοντική εργασία που θα μπορούσε να αποκαλύψει πρόσθετα προβλήματα“.
Πηγή: Bleeping Computer